Tο ζήτημα των εκπομπών οξειδίων του αζώτου από πετρελαιοκίνητα οχήματα, με αφορμή το σκάνδαλο Volkswagen, βρέθηκε στο επίκεντρο του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε., που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στο Λουξεμβούργο.
Την Ελλάδα εκπροσώπησε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Στην παρέμβασή του ο Έλληνας υπουργός τοποθετήθηκε κατά της γερμανικής πρότασης τροποποίησης του ισχύοντος κανονισμού στην κατεύθυνση της «διεύρυνσης» των περιπτώσεων χρήσης των συστημάτων αναστολής για τη μέτρηση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, τονίζοντας ότι είναι θέμα δημοκρατικής λογοδοσίας το Συμβούλιο Υπουργών να μην κάνει «εκπτώσεις» στις θέσεις του όταν τα υπό εξέταση θέματα αφορούν μεγάλες κατασκευαστικές βιομηχανίες.
Θα πρέπει να δίνονται στους καταναλωτές τα πραγματικά δεδομένα των κατασκευαστών με μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και προς την κατεύθυνση αυτή και μόνο να αποφασίζει το Συμβούλιο, μεταφέροντας το σωστό μήνυμα στους Ευρωπαίους πολίτες, κατέληξε ο Έλληνας υπουργός.
Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου συζητήθηκε το «πακέτο» διμερών αεροπορικών συμφωνιών Ευρωπαϊκής Ένωσης-τρίτων χωρών, μεταξύ των οποίων και η Τουρκία.
Στο εν λόγω θέμα, ο Έλληνας υπουργός τοποθετήθηκε υπέρ της εντολής που χορήγησε το Συμβούλιο Υπουργών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διαπραγματευθεί με τρίτες χώρες και την Τουρκία, στηρίζοντας στην πράξη τη Νέα Στρατηγική Αερομεταφορών που προσβλέπει να συμβάλλει στη βελτίωση της συνδεσιμότητας σε περιβάλλον επιχειρηματικής δικαιοσύνης και διαφάνειας προς όφελος των Ευρωπαίων πολιτών.