Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή: Συμβουλές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή για τον κοροναϊό

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή: Συμβουλές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή για τον κοροναϊό
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Κορωνοϊός - Κορονοϊός, Λευτέρης Ζαγορίτης, Συνήγορος του Καταναλωτή,

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, ο «Συνήγορος του Καταναλωτή», κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

Το 1983, με απόφαση του ΟΗΕ, η 15η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, σε ανάμνηση της ομιλίας του Αμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι στις 15 Μαρτίου 1962, όπου έθεσε τις βάσεις του καταναλωτικού κινήματος.

Έκτοτε έχουν αλλάξει πολλά με την πρόοδο της τεχνολογίας και την ευρύτατη χρήση του διαδικτύου στις καθημερινές συναλλαγές, τις διαρκώς αυξανόμενες καταναλωτικές ανάγκες των πολιτών σε μία παγκοσμιοποιημένη οικονομία, την περιπλοκότητα των συμβάσεων και τη συνεχή εμφάνιση νέων προϊόντων και υπηρεσιών.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, συνηγορούν υπέρ της περαιτέρω ενίσχυσης των δομών που προάγουν την ενημέρωση του καταναλωτή, την καλλιέργεια καταναλωτικής συνείδησης και, κυρίως, τον θεσμό της εξωδικαστικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών.

Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη όχι μόνο των καταναλωτών, αλλά και των προμηθευτών, δέχεται κάθε χρόνο ολοένα περισσότερα αιτήματα διαμεσολάβησης, στα οποία παρεμβαίνει άμεσα και αποτελεσματικά.

Ειδικότερα, το 2019 η Αρχή δέχθηκε συνολικά 11.829 αναφορές, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι διασυνοριακές διαφορές που αφορούσαν το, υπό την αρμοδιότητά της, Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος, ενώ σχεδόν το 83% των υποθέσεων επιλύθηκε συμβιβαστικά και σε διάστημα κατά μέσο όρο μικρότερο των τριών μηνών.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους πολίτες για την εμπιστοσύνη τους, και να διαβεβαιώσω ότι θα συνεχίσουμε με την ίδια αποτελεσματικότητα να προστατεύουμε τα δικαιώματά τους, εξασφαλίζοντας την πρόσβαση σε γρήγορες, αντικειμενικές και χωρίς κανένα απολύτως κόστος διαδικασίες εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών τους με τους προμηθευτές.

Τέλος, αυτή την περίοδο που είναι πλέον φανερές οι εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες της εμφάνισης του κοροναϊού COVID- 19 σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στη χώρα μας, θα πρέπει όλοι να δείξουμε την απαιτούμενη υπευθυνότητα προκειμένου να περιοριστεί η διάδοσή του και να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Οι καταναλωτές πρέπει να αποφεύγουν τον συγχρωτισμό σε κλειστούς χώρους, με πολύ κόσμο, και να παίρνουν όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις κατά τις μετακινήσεις τους.

Οι προμηθευτές πρέπει να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής στους χώρους εξυπηρέτησης των καταναλωτών και να απέχουν από πρακτικές υπερτιμολόγησης, ιδίως σε είδη που, λόγω της κατάστασης, έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση (προστατευτικές μάσκες, αντισηπτικά, κ.λπ.).

Σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε όλοι ανεξαιρέτως να μην υποτιμούμε την κατάσταση, να ενημερωνόμαστε για τις οδηγίες των αρμοδίων Αρχών και να τις ακολουθούμε με συνέπεια έτσι ώστε να επανέλθουμε το συντομότερο δυνατό στην κανονικότητα.

Σχετικά άρθρα