Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Συνήγορος Καταναλωτή: “Χέρι” στη ΔΕΗ για μη βιώσιμους διακανονισμούς

Συνήγορος Καταναλωτή: “Χέρι” στη ΔΕΗ για μη βιώσιμους διακανονισμούς
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ΔΕΗ, Λευτέρης Ζαγορίτης, Μανώλης Παναγιωτάκης, Συνήγορος του Καταναλωτή,

Καταπέλτης κατά της ΔΕΗ εμφανίζεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή, καλώντας και την νέα διοίκηση της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού να δει την δεινή πραγματικότητα για τους πολίτες αυτής της χώρας και την φτώχεια που βιώνουν και να κάνει επιτέλους βιώσιμους διακανονισμούς με τους πελάτες της , που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους.

Όπως επισημαίνει με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της ΔΕΗ , Μ. Παναγιωτάκη, ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης , παρ όλες της παρεμβάσεις της κυβέρνησης για τον διακανονισμό των χρεών των καταναλωτών προς την ΔΕΗ «εξακολουθεί να υφίσταται πληθώρα περιπτώσεων καταναλωτών, οι οποίες δεν υπάγονται στις ανωτέρω κατηγορίες. Είτε λόγω εισοδήματος (μεγαλύτερο από 12.000 ευρώ) είτε λόγω επαγγελματικής χρήσης του ηλεκτρικού ρεύματος (βλ. ιδίως πολύ μικρές ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις). Σε αυτές τις περιπτώσεις η απρόσκοπτη καταβολή των αυξημένων λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει ιδιαίτερα δυσχερής. Και τούτο διότι το ισχύον πρόγραμμα διακανονισμών της ΔΕΗ Α.Ε. δεν παρέχει τη σχετική δυνατότητα ρύθμισης λόγω του μικρού αριθμού δόσεων (12 δόσεις αντί 36 δόσεων της ΕΥΔΑΠ Α.Ε), αλλά και των εξαιρέσεων τις οποίες περιλαμβάνει για όσους έχουν αθετήσει παλαιότερους διακανονισμούς, χωρίς να λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό οφείλεται στην άρνηση της εταιρείας να προχωρήσει σε βιώσιμους διακανονισμούς».

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή καλεί την διοίκηση τα ΔΕΗ για «εφαρμογή αποτελεσματικού και βιώσιμου προγράμματος ρύθμισης οφειλών των καταναλωτών το οποίο θα είναι σε αντιστοιχία με την αξία και τη δυνατότητα καταβολής της συνήθους, τρέχουσας κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος».

Ολόκληρη η επιστολή:

“Θέματα Προστασίας Καταναλωτών – Αδυναμία εξόφλησης λογαριασμών”.

Κύριε Πρόεδρε,

Με την παρούσα θα θέλαμε να αναφερθούμε σε ένα μείζον θέμα, το οποίο απασχολεί μεγάλο αριθμό καταναλωτών, όπως προκύπτει από τις αναφορές που έχει δεχθεί η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή”. Στο επίκεντρο των αναφορών αυτών βρίσκεται η αναγκαιότητα υπάρξεως βιώσιμων διακανονισμών ώστε να δοθεί η δυνατότητα εξόφλησης των οφειλών ευπαθών ομάδων καταναλωτών που δυσκολεύονται να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Η συρρίκνωση των οικογενειακών εισοδημάτων λόγω της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με την παροδική ή μακρόχρονη ανεργία καταναλωτών ηλεκτρικής Ενέργειας, αποτέλεσαν και αποτελούν αντικειμενικές αιτίες της πρόσκαιρης ή και μόνιμης σε πολλές περιπτώσεις αδυναμίας τους να εξοφλούν τρέχουσες ή συσσωρευμένες οφειλές από λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.

Η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” έχει απευθυνθεί στη ΔΕΗ Α.Ε. με σειρά έγγραφων συστάσεων (βλ. πιο πρόσφατη υπ’ αριθ. 5830/5 Μαρτίου 2015), επισημαίνοντας τόσο τη σημασία της διασφάλισης της παροχής συνεχούς τροφοδότησης ηλεκτρικής ενέργειας, που είναι απαραίτητη για τη σωματική, ψυχική, ηθική και κοινωνική και οικονομική υπόσταση του καταναλωτή (57 ΑΚ), όσο και την ανάγκη για την κατάρτιση μακρόχρονων διακανονισμών.

Κριτήριο για τους διακανονισμούς αυτούς είναι η δυνατότητα καταβολής της συνήθους τετραμηνιαίας κατανάλωσης της παροχής (άρθρο 8 ν. 2251/1994, όπως ισχύει, ΑΚ 281, 288, 914 και παρ. 9 άρθρο 39 Κώδικα Προμήθειας Ηλ. Ενέργειας σε Πελάτες). Η Πολιτεία, λαμβάνοντας υπόψη και τις απόψεις της Αρχής μας, παρενέβη νομοθετικά, διασφαλίζοντας σε ικανοποιητικό βαθμό την αδιάλειπτη παροχή ρεύματος στις ασθενέστερες οικονομικά κατηγορίες των καταναλωτών (βλ. Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ 144, 114 71 ΑΘΗΝΑ / ΤΗΛ.: 210 6460734, ΦΑΞ: 210 6460784 e-mail: grama@synigoroskatanaloti.gr 1 Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, ν. 4320/15).

Παρ’ όλα αυτά, και όπως ήδη έχουμε επισημάνει, εξακολουθεί να υφίσταται πληθώρα περιπτώσεων καταναλωτών, οι οποίες δεν υπάγονται στις ανωτέρω κατηγορίες. Είτε λόγω εισοδήματος (μεγαλύτερο από 12.000 ευρώ) είτε λόγω επαγγελματικής χρήσης του ηλεκτρικού ρεύματος (βλ. ιδίως πολύ μικρές ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις).

Σε αυτές τις περιπτώσεις η απρόσκοπτη καταβολή των αυξημένων λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει ιδιαίτερα δυσχερής. Και τούτο διότι το ισχύον πρόγραμμα διακανονισμών της ΔΕΗ Α.Ε. δεν παρέχει τη σχετική δυνατότητα ρύθμισης λόγω του μικρού αριθμού δόσεων (12 δόσεις αντί 36 δόσεων της ΕΥΔΑΠ Α.Ε), αλλά και των εξαιρέσεων τις οποίες περιλαμβάνει για όσους έχουν αθετήσει παλαιότερους διακανονισμούς, χωρίς να λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό οφείλεται στην άρνηση της εταιρείας να προχωρήσει σε βιώσιμους διακανονισμούς.

Κύριε Πρόεδρε, οι υπηρεσίες και τα αγαθά γενικού – κοινωνικού ενδιαφέροντος, που παρέχονται από δημόσιες ή ιδιωτικές εταιρείες, όπως η ηλεκτρική ενέργεια, θεωρούνται βασικές για τη λειτουργία της σύγχρονης κοινωνίας.

Η διαθεσιμότητα, η τιμή και η ποιότητα των υπηρεσιών και των αγαθών αυτών είναι εξ ορισμού υψίστης σημασίας για τους καταναλωτές, πολύ περισσότερο στο πλαίσιο της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που αντιμετωπίζει η χώρα μας και οι πολίτες-καταναλωτές.

Κατά συνέπεια, παρακαλούμε για τις ενέργειες σας σχετικά με την άμεση εξέταση του θέματος και την εφαρμογή αποτελεσματικού και βιώσιμου προγράμματος ρύθμισης οφειλών των καταναλωτών το οποίο θα είναι σε αντιστοιχία με την αξία και τη δυνατότητα καταβολής της συνήθους, τρέχουσας κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος.

Περαιτέρω, θα θέλαμε να αναφερθούμε σε μια σειρά θεμάτων για τα οποία η Αρχή μας έχει, κατ’ επανάληψη, προβεί σε έκδοση εγγράφων συστάσεων (βλ. σχετικές Ετήσιες Εκθέσεις), χωρίς ανταπόκριση από τη ΔΕΗ Α.Ε.

Τα ζητήματα αυτά άπτονται των διατάξεων του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και ιδίως:

α) της βελτίωσης της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των καταναλωτών και του χρόνου απάντησης σε έγγραφα ερωτήματα τους, καθώς και της παροχής δυνατότητας υποβολής αιτημάτων μέσω τηλεομοιοτυπίας,

β) της ειδικής ενημέρωσης των Πελατών σε περίπτωση έκδοσης εντολής απενεργοποίησης του μετρητή,

γ) της μη άρνησης σύναψης σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας λόγω οφειλών προηγούμενου Πελάτη της ίδιας παροχής,

δ) της μη χρέωσης αναδρομικής κατανάλωσης πέραν των 24 μηνών από την διόρθωση αυτής και της αναλυτικής αιτιολόγησης της τιμολόγησης σε περίπτωση έκδοσης διορθωτικών λογαριασμών κατανάλωσης.

Παραμένουμε στην διάθεσή σας για κάθε συνεργασία.

Με εκτίμηση,

Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Λευτέρης Γ. Ζαγορίτης

 

 

Σχετικά άρθρα