Με αφορμή τη 15η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, επισήμανε τα εξής:
“Σε μια εποχή γενικής οικονομικής δυσπραγίας και περιορισμένης αγοραστικής δύναμης, όπου το καθήκον της Πολιτείας για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών γίνεται ακόμα επιτακτικότερο, η Ανεξάρτητη Αρχή ‘Συνήγορος του Καταναλωτή’ επιλύει προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους, ασκώντας τον διαμεσολαβητικό του ρόλο, ανέξοδα και χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, προς όφελος τόσο των ιδίων όσο και της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Η Ανεξάρτητη Αρχή ‘Συνήγορος του Καταναλωτή’, που κλείνει φέτος 10 χρόνια λειτουργίας, έχει παγιωθεί στη συνείδηση των πολιτών ως ένας χρήσιμος και αναγκαίος θεσμός παροχής διαμεσολαβητικών υπηρεσιών για την εξωδικαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών με πάσης φύσης προμηθευτές (καταστήματα λιανικής πώλησης, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, τηλεπικοινωνιακούς και ταχυδρομικούς παρόχους, ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης, τουριστικές επιχειρήσεις, εταιρείες αεροπορικών, ακτοπλοϊκών και οδικών μεταφορών, προμηθευτές ενέργειας και ύδρευσης, κ.λπ.).
Με την αντικειμενικότητα και την αμεροληψία της, η Αρχή έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη καταναλωτών και προμηθευτών, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τη συνεχή αύξηση των υποβαλλόμενων αναφορών και τα πολύ υψηλά ποσοστά (πάνω από 80%) επίλυσής τους.
Επιπλέον, με την ανάληψη της λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή στην Ελλάδα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει διευρυμένες δυνατότητες για την αποτελεσματική προστασία των πολιτών σε όλο το φάσμα των καταναλωτικών συναλλαγών τους εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προάγοντας την ανάπτυξη και του διασυνοριακού εμπορίου.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή βρίσκεται πάντα στο πλευρό και τη διάθεση όλων, καταναλωτών και προμηθευτών, για να επιλύει αποτελεσματικά τις διαφορές τους”.