Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Κωνσταντίνος Μίχαλος
Πρόεδρος ΕΒΕΑ - ΚΕΕΕ

Τι πρέπει να κάνουμε για να κρατήσουμε το επιστημονικό μας δυναμικό στην Ελλάδα

Τι πρέπει να κάνουμε για να κρατήσουμε το επιστημονικό μας δυναμικό στην Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ΑΕΙ, ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, Νέες Τεχνολογίες, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ,

Σχεδόν 7 στους 10 πέρασαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Η Ελλάδα θα συνεχίζει να έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά πτυχιούχων.

Σημαντικό επιστημονικό δυναμικό προσφέρει ήδη τις υπηρεσίες του σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα στο εξωτερικό. Περισσότεροι από 350.000 Έλληνες πτυχιούχοι έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό για εύρεση εργασίας.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις την ίδια ώρα δυσκολεύονται να βρουν εξειδικευμένο τεχνικό και επαγγελματικό προσωπικό.

Ξένα ιδιωτικά και μη πανεπιστήμια προσπαθούν με διαφημίσεις να προσελκύσουν νέες φοιτητές από την Ελλάδα.

Και θα το καταφέρουν. Χιλιάδες νέοι και εκατομμύρια ευρώ σε συνάλλαγμα θα διοχετευτούν και εφέτος στο εξωτερικό.

Μία χώρα που έχει ανάγκη να προσελκύσει πόρους, επιστημονικό δυναμικό, έρευνα και καινοτομία για να στηρίξει την ανάπτυξη της κάνει ότι μπορεί για να τα χαρίζει σε τρίτες χώρες.

Γιατί το ελληνικό πολιτικό σύστημα αδυνατεί να κατανοήσει μία στρεβλή πραγματικότητα;

Γιατί δεν τολμά να πράξει τα δέοντα;

Γιατί δεν μετατρέπει αυτό το μειονέκτημα σε μεγάλο πλεονέκτημα της χώρας;

Η δική μας θέση είναι ότι η επίθεση στο μέλλον δεν μπορεί να ξεκινήσει χωρίς μία τολμηρή αναμόρφωση του συστήματος Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Η οποία εκτός των άλλων θα πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

Αύξηση των δαπανών για τη δημόσια παιδεία, με ταυτόχρονη απελευθέρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το κρατικό μονοπώλιο.

Διασφάλιση της αυτονομίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και πλήρης απαλλαγή τους από τον κομματικό εναγκαλισμό.

Εφαρμογή ανεξάρτητου και αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης όλων των φορέων της εκπαίδευσης και σύνδεση της χρηματοδότησής τους με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Συστηματική διασύνδεση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με τις ανάγκες της παραγωγής και της αγοράς εργασίας.

Στενότερη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας.

Αναβάθμιση των προγραμμάτων κατάρτισης και επανακατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού, με προτεραιότητα στις νέες τεχνολογίες και ειδικότητες με υψηλή ζήτηση.

Αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με αξιοποίηση σύγχρονων θεσμών, όπως αυτός της Μαθητείας, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ελλάδα μπορεί μετά τα μνημόνια, να γίνει η Ελλάδα της ανάπτυξης, της έρευνας και της καινοτομίας αρκεί να κάνουμε πράξη την αναγκαία μεταρρύθμιση στο σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης, τώρα.

  • Οι Γκρίζες Ζώνες της Σύγχρονης Ζωής
    Εκπαιδευτικός
    Στη σημερινή εποχή, η τεχνολογία, οι κοινωνικές δομές και οι πολιτιστικές αλλαγές έχουν δημιουργήσει μία σειρά από «γκρίζες ζώνες», «ενδιάμεσους χώρους» που αφορούν σε ποικίλες εκφάνσεις της καθημερινότητας, δυσχεραίνοντας τον ακριβή προσδιορισμός τους. Οι ζώνες αυτές εγείρουν περίπλοκα ζητήματα και προβληματισμούς,...
  • Ο όρος «έμφυλη βία» ΔΕΝ αφορά μόνον την βία σε βάρος γυναικών, παρά ΚΑΙ τη βία σε βάρος ανδρών
    Δικηγόρος
    Συχνά γίνεται συζήτηση και υπάρχει διαφωνία επί του όρου της «έμφυλης» βίας. Πέρυσι τέτοιον καιρό είχα μια σχετική συζήτηση με συνάδελφο, ο οποίος διαφωνούσε με τον όρο. Η διαφωνία του επικεντρώθηκε τόσο επί του πραγματικού, δηλαδή κατά πόσον υπάρχουν όντως σήμερα περιπτώσεις...
  • Αναζητώντας το χαμένο «Κέντρο»
    Εκπαιδευτικός, E.E. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αντιπρόεδρος
    Διαβάζοντας ένα άρθρο (New York Times, αναδημοσίευση Καθημερινή 6/7) με προβλημάτισε ο τίτλος: «Η νίκη των Εργατικών δεν είναι θρίαμβος του Κέντρου»! Τι είναι επιτέλους αυτό το περιβόητο «Κέντρο», ποιους εκφράζει; Με άλλα λόγια τι «πουλάει το μαγαζί», σε ποία «πελατεία» απευθύνεται; Ο αρθρογράφος...