Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Κωνσταντίνος Μίχαλος
Πρόεδρος ΕΒΕΑ - ΚΕΕΕ

Τι πρέπει να κάνουμε για να κρατήσουμε το επιστημονικό μας δυναμικό στην Ελλάδα

Τι πρέπει να κάνουμε για να κρατήσουμε το επιστημονικό μας δυναμικό στην Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ΑΕΙ, ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, Νέες Τεχνολογίες, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ,

Σχεδόν 7 στους 10 πέρασαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Η Ελλάδα θα συνεχίζει να έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά πτυχιούχων.

Σημαντικό επιστημονικό δυναμικό προσφέρει ήδη τις υπηρεσίες του σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα στο εξωτερικό. Περισσότεροι από 350.000 Έλληνες πτυχιούχοι έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό για εύρεση εργασίας.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις την ίδια ώρα δυσκολεύονται να βρουν εξειδικευμένο τεχνικό και επαγγελματικό προσωπικό.

Ξένα ιδιωτικά και μη πανεπιστήμια προσπαθούν με διαφημίσεις να προσελκύσουν νέες φοιτητές από την Ελλάδα.

Και θα το καταφέρουν. Χιλιάδες νέοι και εκατομμύρια ευρώ σε συνάλλαγμα θα διοχετευτούν και εφέτος στο εξωτερικό.

Μία χώρα που έχει ανάγκη να προσελκύσει πόρους, επιστημονικό δυναμικό, έρευνα και καινοτομία για να στηρίξει την ανάπτυξη της κάνει ότι μπορεί για να τα χαρίζει σε τρίτες χώρες.

Γιατί το ελληνικό πολιτικό σύστημα αδυνατεί να κατανοήσει μία στρεβλή πραγματικότητα;

Γιατί δεν τολμά να πράξει τα δέοντα;

Γιατί δεν μετατρέπει αυτό το μειονέκτημα σε μεγάλο πλεονέκτημα της χώρας;

Η δική μας θέση είναι ότι η επίθεση στο μέλλον δεν μπορεί να ξεκινήσει χωρίς μία τολμηρή αναμόρφωση του συστήματος Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Η οποία εκτός των άλλων θα πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

Αύξηση των δαπανών για τη δημόσια παιδεία, με ταυτόχρονη απελευθέρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το κρατικό μονοπώλιο.

Διασφάλιση της αυτονομίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και πλήρης απαλλαγή τους από τον κομματικό εναγκαλισμό.

Εφαρμογή ανεξάρτητου και αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης όλων των φορέων της εκπαίδευσης και σύνδεση της χρηματοδότησής τους με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Συστηματική διασύνδεση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με τις ανάγκες της παραγωγής και της αγοράς εργασίας.

Στενότερη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας.

Αναβάθμιση των προγραμμάτων κατάρτισης και επανακατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού, με προτεραιότητα στις νέες τεχνολογίες και ειδικότητες με υψηλή ζήτηση.

Αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με αξιοποίηση σύγχρονων θεσμών, όπως αυτός της Μαθητείας, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ελλάδα μπορεί μετά τα μνημόνια, να γίνει η Ελλάδα της ανάπτυξης, της έρευνας και της καινοτομίας αρκεί να κάνουμε πράξη την αναγκαία μεταρρύθμιση στο σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης, τώρα.

  • «Ανασταίνοντας» ένα πολιτικό «ζόμπι»
    Εκπαιδευτικός, E.E. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αντιπρόεδρος
    Όταν ένα κόμμα, το οποίο κυριαρχούσε για πολλές δεκαετίες στα πολιτικά πράγματα, καταδικάζεται από τους ψηφοφόρους στην 7η θέση του εκλογικού πίνακα είναι εύλογη η εκτίμηση ότι πλέον αποτελεί ανεπιστρεπτί παρελθόν. Απαιτούνται ανομολόγητες σκοπιμότητες, ανεπάρκειες, ολιγωρίες και λάθη των πολιτικών...
  • Η κυβέρνηση θέτει υπό αμφισβήτηση μονομερώς ασκούμενα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας
    Επιχειρηματίας, Πρώην Βουλευτής
    Οι έντονες εσωκομματικές αντιθέσεις στη Νέα Δημοκρατία αποτελούν συμπτώματα μιας κυβερνητικής παράταξης που αποσυντίθεται, αλλά είναι και πολύ αποκαλυπτικές για ανησυχητικές εξελίξεις στα εθνικά μας θέματα. Λόγου χάρη η εσωτερική αντιπολίτευση του Αντώνη Σαμαρά δείχνει (για δικούς της...
  • Οι Έλληνες φιλόσοφοι προειδοποιούν ότι είναι ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ η αντιμετώπιση του δημογραφικού με ξένους μετανάστες
    Αρθρογράφος, Συγγραφέας
    Το δημογραφικό και η παράτυπη μετανάστευση απασχολούν εσχάτως ιδιαίτερα πολύ το ευρωπαϊκό πολιτικό σύστημα. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, επειδή άλογα κι άκριτα -ή ίσως επειδή εξυπηρετούνταν σκοποί και στόχοι- την άφησαν να φτάσει εδώ που έφτασε. Τα ζητήματα αυτά όμως...