Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Η Χεζμπολάχ έπληξε γήπεδο στο Ισραήλ και σκότωσε παιδιά – Το Ισραήλ θα ισοπεδώσει τα τζιχάντια που απείλησαν την Κύπρο μας

Η Χεζμπολάχ έπληξε γήπεδο στο Ισραήλ και σκότωσε παιδιά – Το Ισραήλ θα ισοπεδώσει τα τζιχάντια που απείλησαν την Κύπρο μας
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Γάζα (Πόλη της Παλαιστίνης), Δρούζοι, Ευρωπαϊκή Ένωση, Ζοζέπ Μπορέλ, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ), Ισαάκ Χέρτσογκ, Ισλαμιστές, Ισραέλ Κατζ, Ισραήλ, Λίβανος, Λωρίδα της Γάζας, Μπέντζαμιν Νετανιάχου, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, Παλαιστίνη, Παλαιστίνιοι, Τζιχαντιστές, Υψίπεδα του Γκολάν, Χαμάς, Χεζμπολάχ,

Πολλοί νεκροί και τραυματίες, ανάμεσά τους και παιδιά, από ρουκέτα που εκτοξεύτηκε από τον Λίβανο και έπληξε γήπεδο ποδοσφαίρου ενός χωριού στα Υψίπεδα του Γκολάν, που ελέγχονται από το Ισραήλ, σύμφωνα με τις ισραηλινές υπηρεσίες εκτάκτων καταστάσεων.

Ο Ελι Μπιν, ο γενικός διευθυντής του Magen David Adom, του ισραηλινού αντίστοιχου Ερυθρού Σταυρού, έκανε λόγο για εννέα νεκρούς σε επίθεση στο Ματζντάλ Σαμς, προσθέτοντας ότι 17 από τους 34 τραυματίες είναι σε κρίσιμη κατάσταση, εκ των οποίων 10 παιδιά.

Ένας γιατρός περιέγραψε τη μεγάλη καταστροφή και την πυρκαγιά στο σημείο, ένα γήπεδο ποδοσφαίρου στο χωριό των Δρούζων Ματζντάλ Σαμς.

Παράλληλα από το Κάιρο, ανώτερος αξιωματούχος της Χεζμπολάχ του Λιβάνου, ο Μοχάμαντ Αφιφ, δήλωσε στο Reuters ότι η οργάνωση δεν ευθύνεται για το πλήγμα στο Ματζντάλ Σαμς στα κατεχόμενα από το Ισραήλ Υψίπεδα του Γκολάν

Η τρομοκρατική οργάνωση Χεζμπολάχ βρίσκεται πίσω από την επίθεση με ρουκέτα σε γήπεδο ποδοσφαίρου στο Ματζντάλ Σαμς, υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ο ισραηλινός στρατός.

Από την πλευρά του, το σιιτικό φιλοϊρανικό ισλαμιστικό κίνημα Χεζμπολάχ του Λιβάνου αρνήθηκε ότι ευθύνεται για την πολύνεκρη επίθεση στο Ματζντάλ Σαμς, στο βόρειο Ισραήλ.

Σε ανακοίνωσή του, το φιλοϊρανικό κίνημα – πολιτικό κόμμα και τρομοκρατική οργάνωση αναφέρει ότι αρνείται κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς που αναφέρθηκαν από ορισμένα εχθρικά μέσα ενημέρωσης και διάφορες πλατφόρμες μέσων ενημέρωσης σχετικά με τη στοχοθέτηση του Ματζντάλ Σαμς και δηλώνει ότι η Ισλαμική Αντίσταση δεν έχει καμιά σχέση με τα γεγονότα.

Ο πρόεδρος του Ισραήλ Ισαάκ Χέρτζογκ δήλωσε ότι η Χεζμπολάχ του Λιβάνου «επιτέθηκε βίαια και σκότωσε» παιδιά κατά τη διάρκεια επίθεσης με ρουκέτα που έπληξε τα Υψίπεδα του Γκολάν, έδαφος προσαρτημένο από το Ισραήλ.

«Οι τρομοκράτες της Χεζμπολάχ επιτέθηκαν βίαια και σκότωσαν σήμερα παιδιά, των οποίων το μόνο έγκλημα ήταν να βγουν για να παίξουν ποδόσφαιρο.

»Δεν γύρισαν πίσω», δήλωσε ο Χέρτζογκ, όπως αναφέρει το δελτίο Τύπου, μετά τον θάνατο 11 νέων, σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό.

Τα θύματα σκοτώθηκαν από αυτή την εκτόξευση ρουκέτας η οποία έπληξε την πόλη Ματζντάλ Σαμς, στα Υψίπεδα του Γκολάν, σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό.

Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου δήλωσε ότι η Χεζμπολάχ θα πληρώσει βαρύ τίμημα για την επίθεση με ρουκέτα που σκότωσε 11 ανθρώπους, ανάμεσά τους παιδιά, σε γήπεδο ποδοσφαίρου σε χωριό των Δρούζων.

«Η Χεζμπολάχ θα πληρώσει βαρύ τίμημα, όπως δεν έχει πληρώσει μέχρι τώρα», τόνισε ο Νετανιάχου μιλώντας στον ηγέτη της κοινότητας των Δρούζων στο Ισραήλ κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου του.

ΥΠΕΞ Ισραήλ: «Πλησιάζει ένας ολοκληρωτικός πόλεμος κατά της Χεζμπολάχ και του Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών Ισραέλ Κατς δήλωσε ότι το Ισραήλ πλησιάζει σε έναν ολοκληρωτικό πόλεμο κατά της Χεζμπολάχ και του Λιβάνου μετά την επίθεση με ρουκέτα σε γήπεδο ποδοσφαίρου στα κατεχόμενα από το Ισραήλ Υψίπεδα Γκολάν, κατά την οποία σκοτώθηκαν έντεκα άνθρωποι, σύμφωνα με το Axios.

«Η επίθεση της Χεζμπολάχ σήμερα ξεπέρασε όλες τις κόκκινες γραμμές και η απάντηση θα είναι ανάλογη.

»Πλησιάζουμε στη στιγμή ενός ολοκληρωτικού πολέμου κατά της Χεζμπολάχ και του Λιβάνου», δήλωσε ο Κατς στον ειδησεογραφικό ιστότοπο Axios.

Η υποστηριζόμενη από το Ιράν οργάνωση του Λιβάνου αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή στην επίθεση.

Καταδίκασαν οι Αμερικανοί

Ο Λευκός Οίκος καταδίκασε την πυραυλική επίθεση σε χωριό των Δρούζων στο βόρειο Ισραήλ, χαρακτηρίζοντάς την «φρικιαστική», μετά τον θάνατο 11 ανθρώπων, μεταξύ των οποίων παιδιά, σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.

Οι ισραηλινές Αρχές κατηγόρησαν τη Χεζμπολάχ για την επίθεση και ορκίστηκαν να δώσουν ανάλογη απάντηση στην παράταξη του Λιβάνου που υποστηρίζεται από το Ιράν, αν και η Χεζμπολάχ αρνείται ότι έχει κάθε ευθύνη.

«Η υποστήριξή μας για την ασφάλεια του Ισραήλ είναι σταθερή και ακλόνητη απέναντι σε όλες τις τρομοκρατικές ομάδες που υποστηρίζονται από το Ιράν, συμπεριλαμβανομένης της Χεζμπολάχ του Λιβάνου», δήλωσε εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας του Λευκού Οίκου.

Χτυπήθηκε χωριό Δρούζων

Σύμφωνα με νεότερο απολογισμό 12 «παιδιά και νέοι ηλικίας δέκα ως είκοσι ετών» έχασαν τη ζωή τους όταν ρουκέτα της Χεζμπολάχ, σύμφωνα με τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις, έπληξε γήπεδο σε κοινότητα Δρούζων στο υψίπεδο του Γκολάν, που έχει προσαρτήσει το Ισραήλ.

Το Ισραήλ βομβαρδίζει τις ισλαμιστικές ρόμπες

Κατά τη διάρκεια της νύχτας το Ισραήλ εξαπέλυσε βομβαρδισμούς στοχοποιώντας θέσεις της Χεζμπολάχ στον Λίβανο ως αντίποινα, ανακοίνωσε την Κυριακή 28/7 το ισραηλινό επιτελείο.

Οι βομβαρδισμοί έπληξαν στόχους τόσο «βαθιά στην επικράτεια του Λιβάνου», όσο και «στον νότιο Λίβανο», ανάμεσά τους «αποθήκες όπλων και τρομοκρατικές υποδομές στην περιοχές Σαμπρίχα, Μπουρτζ ελ Σμάλι, Μπεκάα, Κφαρκέλα, Ραμπ Ελ Ταλάτιν, Χιάμ και Τάιρ Χάρφα», σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Η Χεμπολάχ διέψευσε πως η ρουκέτα εκτοξεύτηκε από μαχητές της, κάτι που απέρριψαν οι ισραηλινές Αρχές προσάπτοντάς της την ευθύνη.

Καταδίκασε και η ΕΕ

Ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Τζουζέπ Μπορέλ καταδίκασε το «λουτρό αίματος», ζητώντας να διενεργηθεί «ανεξάρτητη διεθνής έρευνα» για την επίθεση.

Σκοτώθηκαν 12 αγόρια και κορίτσια

Σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο απολογισμό των θυμάτων, που δημοσιοποιήθηκε από τον αντιναύαρχο Ντανιέλ Χαγκαρί, εκπρόσωπο του ισραηλινού στρατού, η επίθεση στο χωριό Ματζντάλ Σαμς προκάλεσε των θάνατο 12 «αγοριών και κοριτσιών» δέκα ως είκοσι ετών.

Άλλοι 36 άνθρωποι τραυματίστηκαν, σύμφωνα με νοσοκομεία του Ισραήλ, 19 από τους οποίους βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση.

Πρόκειται για «την πιο πολύνεκρη επίθεση εναντίον ισραηλινών αμάχων από την 7η Οκτωβρίου», είπε ο αντιναύαρχος Χαγκαρί, αναφερόμενος στην επίθεση της Χαμάς στο νότιο Ισραήλ που αποτέλεσε το έναυσμα του πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας, ο οποίος απειλεί να βάλει φωτιά σε όλη την περιοχή.

Από την επομένη του ξεσπάσματος του πολέμου ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, η Χεζμπολάχ, σύμμαχος της παλαιστινιακής τζιχαντιστικής οργάνωσης, άνοιξε μέτωπο στον βορρά κι ανταλλάσσει πυρά στην πράξη καθημερινά πυρά με τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις.

Η εκτόξευση της ρουκέτας έγινε λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση πως τέσσερις μαχητές της Χεζμπολά, λιβανέζικου σιιτικού ισλαμιστικού κινήματος-πολιτικού κόμματος και παραστρατιωτικής τρομοκρατικής οργάνωσης που υποστηρίζεται από το Ιράν, σκοτώθηκαν σε ισραηλινό βομβαρδισμό στον νότιο Λίβανο.

Παρά τις διεθνείς εκκλήσεις να επιστρέψει η ηρεμία στην περιοχή και να κηρυχθεί κατάπαυση του πυρός στον παλαιστινιακό θύλακο της Γάζας, ο πόλεμος συνεχίζεται για 296η ημέρα.

Γκεμπρεγέσους: «Κατάπαυση του πυρός τώρα»

Ενώ ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ο Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, επανέλαβε την έκκλησή του να κηρυχθεί «άμεση κατάπαυση του πυρός» και να υπάρξουν εγγυήσεις για την «προστασία των αμάχων».

Τους τελευταίους μήνες, μονάδες του στρατού του Ισραήλ επιστρέφουν σε τομείς του παλαιστινιακού θυλάκου όπου διαβεβαίωναν πως είχαν εξαλείψει τις μονάδες του στρατιωτικού βραχίονα της Χαμάς, όπως στη Χαν Γιούνις.

Οι επιχειρήσεις διευρύνθηκαν από τη Δευτέρα στην πόλη αυτή, στη νότια Λωρίδα της Γάζας, μετά την εκτόξευση ρουκετών εναντίον της ισραηλινής επικράτειας.

Ο ισραηλινός στρατός διέταξε τους κατοίκους διαφόρων συνοικιών της πόλης να φύγουν, να κινηθούν προς την αλ Μαουάσι, δυτικά, τομέα που έχει χαρακτηριστεί «ανθρωπιστική ζώνη».

Όμως πολλοί φοβούνται να πάνε εκεί, καθώς έχουν γίνει επανειλημμένοι αεροπορικοί βομβαρδισμοί στον συγκεκριμένο τομέα.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, πάνω από 180.000 Παλαιστίνιοι εγκατέλειψαν τη Χαν Γιούνις από τη Δευτέρα.

«Είναι η πέμπτη φορά που αναγκάζομαι να εκτοπιστώ», είπε ένας από αυτούς καθώς έφευγε.

Ανθρωπιστική κρίση

Οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις από την πλευρά τους ανακοίνωσαν πως «εξάλειψαν ένοπλους πυρήνες τρομοκρατών» σε διάφορους τομείς του θυλάκου.

Η υγειονομική και ανθρωπιστική κατάσταση στη Λωρίδα της Γάζας χαρακτηρίζεται καταστροφική για τους 2,4 εκατ. κατοίκους της.

Έπειτα από πολλούς άκαρπους κύκλους έμμεσων διαπραγματεύσεων για την κήρυξη κατάπαυσης του πυρός που θα συνοδευτεί από την απελευθέρωση ομήρων και σε αντάλλαγμα παλαιστινίων εγκλείστων σε ισραηλινά κέντρα κράτησης, προβλέπεται σήμερα να γίνει στη Ρώμη συνάντηση ανάμεσα σε αντιπροσωπείες των μεσολαβητών —Κατάρ, Αίγυπτος, ΗΠΑ— και του επικεφαλής της ισραηλινής υπηρεσίας πληροφοριών, σύμφωνα με το Αλ Καχέρα, μέσο ενημέρωσης που θεωρείται ότι έχει δεσμούς με την αιγυπτιακή υπηρεσία πληροφοριών.

Η Χαμάς, τζιχαντιστικό φιλοτουρκικό κίνημα που χαρακτηρίζουν τρομοκρατική οργάνωση το Ισραήλ, οι ΗΠΑ και η ΕΕ, που κατέχει πραξικοπηματικά την εξουσία στη Λωρίδα της Γάζας, κατηγορεί τον Μπενιαμίν Νετανιάχου, που ορκίζεται ότι θα την αφανίσει, πως εμποδίζει την επίτευξη οποιασδήποτε συμφωνίας.

Ποιοι είναι οι Δρούζοι

Οι Δρούζοι ή Δρούσοι αποτελούν ιδιαίτερη εθνότητα, που αριθμεί περίπου τα 1.000.000 πληθυσμό και κατοικεί σήμερα στην Ιορδανία, τον Λίβανο, στη Συρία και στη Γαλιλαία (Ισραήλ).

Η εθνότητα αυτή είναι αξιοσημείωτη αφενός λόγω της ιδιάζουσας θρησκείας της και της κοινωνικής της οργάνωσης και αφετέρου για την έντονη ανυποταξία της.

Οι Δρούζοι διακρίνονται σε τρεις κύριες ομάδες, καθώς και σε πολλές άλλες μικρότερες που ζουν μεμονωμένα μεταξύ τους.

Σημαντικότερη ομάδα εξ αυτών είναι αυτή που διαμένει στην περιοχή Χαουράν, (ταυτόσημη με την ελληνική λέξη χώρα), ή Ντζεμπελί Χ(α)ουράν, ή Ντζεμπέλ-αντ-Ντουρούζ (ντζεμπέλ = βουνό, συνεπώς στην «ορεινή χώρα», ή «όρος των Δρούζων», αντίστοιχα), που βρίσκεται ανατολικά του Ιορδάνη ποταμού (σήμερα στην περιοχή της Ιορδανίας), και που αριθμεί περί τους 600.000.

Δεύτερη ομάδα είναι εκείνη που κατοικεί στις περιοχές Σουφ και Μετν του Λιβάνου η οποία αριθμεί 300.000 περίπου, και η τρίτη ομάδα που κατοικεί στις περιοχές Χασμπεγιά, Ρασεγιά, Ουασντή-αλ-Ατζέμ, Χομς, Χαμντίγια, και Σελιμίγια στην περιοχή Ελμών που αποτελεί σήμερα μέρος της νότιας Δαμασκού και της Χάμα στη Συρία.

Η πρώτη ομάδα ενισχύθηκε αριθμητικά από μετανάστες της δεύτερης, το αυτό η δεύτερη από την τρίτη, και η τελευταία από μετανάστες των μεμονωμένων ομάδων, όταν μετά τις σφαγές του 1861 ο μέχρι τότε τουρκοκρατούμενος Λίβανος τέθηκε υπό την προστασία των Μεγάλων Δυνάμεων.

Η πρώτη και κύρια πλέον ομάδα ζούσε ως ημιανεξάρτητη μέχρι το 1918, διοικούμενη από δικούς της ηγέτες.

Λόγω όμως του ανυπότακτου χαρακτήρα της δεν είχε πάψει τις επαναστάσεις της επί Τουρκοκρατίας, που γενικεύτηκαν το έτος εκείνο και εναντίον της Γαλλίας, όταν η τελευταία έλαβε την Εντολή (mandate) από την Κοινωνία των Εθνών για τη συγκρότηση του κράτους κατ εντολή της Συρίας, χωρίς να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για τους Δρούζους.

Η δεύτερη ομάδα αποτελούσε μικρή μειονότητα μεταξύ των Χριστιανών (Καθολικών Μαρωνιτών) του Λιβάνου, όπως και η τρίτη μεταξύ Μουσουλμάνων και Ορθοδόξων (χριστιανών) της Συρίας.

Άλλες μικρότερες ομάδες παρέμεναν αμέτοχες στις περιοχές Χαλέπι και Μαράς.

Το 1948 οι ομάδες Δρούζων της Παλαιστίνης (Γαλιλαίας) ενσωματώθηκαν στο κράτος του Ισραήλ. Όμως στον Πόλεμο των Έξι Ημερών το 1967, ένας μεγάλος αριθμός προσφύγων εξ αυτών κατέφυγε στην Ιορδανία.

Ετυμολογία ονόματος

Το όνομα των Δρούζων απαντάται για πρώτη φορά στο σύγγραμμα Μασαώθ (= Οδοιπορικό), περί τον 12ο αιώνα, που συνέγραψε ο Εβραίος ραββίνος περιηγητής Βενιαμίν από την Τουδέλα της Ισπανίας.

Σε αυτό το σύγγραμμα το όνομα του λαού αυτού φέρεται ως επίθετο, που παράγεται από το αραβικό ντάραζα (= αναγνώστες της Βίβλου), ή εκ του ντάριζα (= οι κατέχοντες την αλήθεια), ή τέλος εκ του ντουρς (= ο μυημένος).

Σημειώνεται ότι τελικά όλες αυτές οι ετυμολογίες σχετίζονται αρκετά με τη θρησκεία των Δρούζων και τις δοξασίες τους, τις οποίες και τηρούν με άκρα μυστικότητα.

Θρησκεία των Δρούζων

Οι Δρούζοι ακολουθούν μια μονοθεϊστική και εθνική θρησκεία της οποίας οι κύριες αρχές υποστηρίζουν την ενότητα του Θεού, τη μετενσάρκωση και την αιωνιότητα της ψυχής.

Οι περισσότερες θρησκευτικές πρακτικές των Δρούζων κρατούνται μυστικές.

Οι Δρούζοι δεν επιτρέπουν σε ξένους να προσηλυτιστούν στη θρησκεία τους.

Ο γάμος έξω από τη θρησκεία των Δρούζων είναι σπάνιος και αποθαρρύνεται έντονα.

Οι Δρούζοι διατηρούν την αραβική γλώσσα και τον πολιτισμό ως αναπόσπαστα μέρη της ταυτότητάς τους και τα αραβικά είναι η κύρια γλώσσα τους.

Οι Επιστολές της Σοφίας είναι το θεμελιώδες και κεντρικό κείμενο της ευσέβειάς τους.

Η θρησκεία των Δρούζων αποτελεί μια σύνθεση από Ισμαιλισμό (κλάδος του Σιιτικού Ισλάμ), Χριστιανισμό, Γνωστικισμό, Νεοπλατωνισμό, Ζωροαστρισμό, Βουδισμό, Μανιχαϊσμό, Πυθαγορισμό και άλλες φιλοσοφίες και πεποιθήσεις.

Είναι μια ξεχωριστή και μυστική θεολογία, η οποία δίνει έμφαση στο ρόλο του νου και της αλήθειας.

Οι Δρούζοι πιστεύουν στη θεοφάνεια και τη μετενσάρκωση,

Στο τέλος του κύκλου των επαναγεννήσεων, που επιτυγχάνεται μέσω διαδοχικών μετενσαρκώσεων, η ψυχή ενώνεται με τον Κοσμικό Νου (al-ʻaql al-kullī).

Τον Θεό τον αποκαλούν «Άκμπαρ» (= Μεγάλος) και τους εαυτούς τους τους αποκαλούν Μουσαχιντίν (= αγωνιστές).

Θεωρούν ότι ο Άκμπαρ έχει ενσαρκωθεί 70 φορές, δηλαδή ανά μία φορά σε κάθε περίοδο ζωής του κόσμου, η τελευταία των οποίων ήταν τον 14ο αιώνα, στην ακμή του Φατιμίδη χαλίφη της Αιγύπτου Αλ-Χακίμ μπι-Αμρ Αλλάχ (= ο Θεία κελεύσει Άρχων).

Πιστεύουν στον Ιησού Χριστό, θεωρώντας την εμφάνισή του στη Γη μία από τις 70 προγενέστερες θεϊκές ενσαρκώσεις.

Πρώιμη ιστορία

Η θρησκεία των Δρούζων ξεκίνησε ως κίνημα μέσα στον Ισμαηλισμό, επηρεασμένη σημαντικά από την ελληνική φιλοσοφία και τον γνωστικισμό και αντιτιθέμενη σε συγκεκριμένες θρησκευτικές και φιλοσοφικές ιδεολογίες εκείνης της εποχής.

Η νέα θρησκεία κηρύχθηκε από τον Χάμζα ιμπν Άλι ιμπν Άχμαντ, έναν Ισμαηλίτη μυστικιστή και λόγιο.

Ο Χάμζα έφτασε στην Αίγυπτο το 1014 και συγκέντρωσε μια ομάδα λογίων και αρχηγών από όλο τον κόσμο για να ιδρύσει το κίνημα του Μονοθεϊσμού.

Οι συναθροίσεις του νέου θρησκευτικού τάγματος λάμβαναν χώρα στο τζαμί Ραϋντάν στο Κάιρο, κοντά στο τζαμί Αλ-Χακίμ.

Το 1017, ο Χάμζα επίσημα αποκάλυψε την πίστη των Δρούζων και άρχισε να κηρύττει το δόγμα του.

Κέρδισε δε την υποστήριξη του Φατιμίδη χαλίφη Αλ-Χακίμ μπι-Αμρ Αλλάχ, ο οποίος εξέδωσε ένα διάταγμα που προήγε τη θρησκευτική ελευθερία πριν από τη διακήρυξη του θεϊκού καλέσματος.

Ο Αλ-Χακίμ αποτέλεσε κεντρικό πρόσωπο της πίστης των Δρούζων, παρότι οι δικές του θρησκευτικές πεποιθήσεις αμφισβητούνται από τους λόγιους.

Ο Αλ-Χακίμ εξαφανίστηκε μία νύχτα ενώ είχε βγει για τον απογευματινό του ιππικό περίπατο.

Κατά πάσα πιθανότητα, έπεσε θύμα δολοφονίας, ίσως κατόπιν διαταγής της μεγαλύτερης αδελφής του, της φοβερής Σιτ αλ-Μουλκ.

Οι Δρούζοι πιστεύουν ότι εξαφανίστηκε (δόγμα του κρυμμένου ιμάμη του Σιιτισμού) μαζί με τον Χάμζα ιμπν Άλι και άλλους τρεις επιφανείς κήρυκες, αφήνοντας τη φροντίδα του κινήματος σε έναν νέον αρχηγό, τον Αλ-Μουκτάνα Μπαχά αντ-Ντιν.

Κατά τη διάρκεια των Σταυροφοριών

Κατά την περίοδο των κρατών των Σταυροφόρων στη Συρία (1099-1291), οι Δρούζοι εμφανίστηκαν στο πλήρες φως της ιστορίας στην περιοχή Γκαρμπ στα Όρη Σουφ.

Ως ισχυροί πολεμιστές υπηρέτησαν τους μουσουλμάνους Σελτζούκους ηγεμόνες του Εμιράτου της Δαμασκού εναντίον των Σταυροφόρων, με αποστολή να παρακολουθούν το λιμάνι της Βηρυττού, με σκοπό να εμποδίσουν τους Σταυροφόρους να προχωρήσουν στο εσωτερικό του τόπου.

Επακόλουθα, οι Δρούζοι αρχηγοί της περιοχής Γκαρμπ έθεσαν την αξιοσημείωτη πολεμική τους εμπειρία στη διάθεση των Μαμελούκων ηγεμόνων της Αιγύπτου (1250–1517).

Αρχικώς, τους βοήθησαν να τερματίσουν ό,τι απέμενε από την εξουσία των Σταυροφόρων στην παράκτια περιοχή της Συρίας, και αργότερα να ασφαλίσουν τη συριακή ακτή από επιδρομές αντιποίνων των Σταυροφόρων από τη θάλασσα.

Στην αρχική περίοδο της εποχής των Σταυροφόρων, η φεουδαρχική δύναμη των Δρούζων βρισκόταν στα χέρια δύο φυλών, των Τανούχ και Αρσλάν.

Από τα κάστρα τους στην περιοχή Γκαρμπ (σήμερα Περιφέρεια Αλέυ), οι Τανούχ καθοδηγούσαν τις επιδρομές τους στη φοινικική ακτή, και τελικώς επέτυχαν να κρατήσουν υπό τον έλεγχό τους τη Βηρυττό και την παραλιακή πεδιάδα από τους Φράγκους.

Εξαιτίας των σκληρών μαχών με τους Σταυροφόρους, οι Δρούζοι κέρδισαν το σεβασμό των σουνιτών χαλίφηδων, αποκτώντας έτσι σημαντική πολιτική δύναμη.

Μετά τα μέσα του 12ου αιώνα, η φυλή Μάαν (φυλή και δυναστεία Καχτανιτών Αράβων, που κάποια μέλη της έγιναν Δρούζοι) αντικατέστησε τους Τανούχ στην ηγεσία των Δρούζων.

Η καταγωγή της φυλής ανάγεται σε έναν πρίγκηπα ονόματι Μάαν που έκανε την εμφάνισή του στο Λίβανο τις μέρες του αββασίδη χαλίφη Αλ-Μουσταρσίντ (1118–1135 μ.Χ.).

Οι Μάαν επέλεξαν για έδρα τους την περιοχή Σουφ στο νοτιοδυτικό Λίβανο, επιβλέποντας την παραλιακή πεδιάδα μεταξύ της Βηρυττού και της Σιδώνας.

Το αρχηγείο τους εγκαταστάθηκε στο Μπαακλίν, που ακόμη και σήμερα είναι ένα σημαίνον χωριό των Δρούζων.

Οι Μάαν περιβλήθηκαν με φεουδαρχική εξουσία από τον εμίρη του Χαλεπίου και της Δαμασκού Νουρ αντ-Ντιν Ζενγκί και παρείχαν σημαντικά στρατιωτικά σώματα στους μουσουλμάνους στον αγώνα τους κατά των Σταυροφόρων.

Διώξεις κατά τη μαμελουκική και οθωμανική περίοδο

Έχοντας εκκαθαρίσει τη Συρία από τους Φράγκους, οι Μαμελούκοι σουλτάνοι της Αιγύπτου έστρεψαν την προσοχή τους στους σχισματικούς μουσουλμάνους της Συρίας.

Το 1305, μετά την έκδοση μιας φάτουα (ο φετφάς, γνωμοδότηση μουφτή – θρησκευτικού δικαστή των μουσουλμάνων) από τον λόγιο Ιμπν Ταϋμίγια που καλούσε για τζιχάντ εναντίον όλων των μη σουνιτών, όπως οι Δρούζοι, Αλαουίτες, Ισμαηλίτες (Επταδιστές Σιίτες), και οι Δωδεκαδιστές Σιίτες, ο Μαμελούκος σουλτάνος της Αιγύπτου, Αλ-Μάλικ αν-Νάσιρ, επέφερε μια καταστροφική ήττα στους Δρούζους στην περιοχή Κεσερουάν στο όρος Λίβανος, αναγκάζοντάς τους σε υποταγή στο σουνιτικό Ισλάμ.

Αργότερα, υπό τους Οθωμανούς, οι Δρούζοι έτυχαν σφοδρής επίθεσης στο χωριό Σαουφάρ στο όρος Λίβανος το 1585, μετά τον ισχυρισμό των Οθωμανών ότι επιτέθηκαν στα καραβάνια τους κοντά στην Τρίπολη.

Ως αποτέλεσμα της οθωμανικής εμπειρίας από τους εξεγερμένους Δρούζους, η λέξη Ντουρζή (Δρούζος) στα Τουρκικά έφτασε να σημαίνει, και συνεχίζεται ακόμα, τον απόλυτο κακούργο.

Επακόλουθα, τον 16ο και 17ο αιώνα σημειώθηκαν διαδοχικές ένοπλες εξεγέρσεις των Δρούζων εναντίον των Οθωμανών, που αντιμετωπίστηκαν με επανειλημμένες τιμωρητικές εκστρατείες των δεύτερων στην περιοχή Σουφ, στις οποίες ο πληθυσμός των Δρούζων μειώθηκε αισθητά και πολλά χωριά καταστράφηκαν.

Τα στρατιωτικής φύσεως αυτά μέτρα, λόγω και της σκληρότητάς τους, δεν επέτυχαν τελικώς να εξαναγκάσουν τους Δρούζους της περιοχής στον επιθυμητό βαθμό υποταγής.

Το γεγονός αυτό οδήγησε την οθωμανική κυβέρνηση να συμφωνήσει σε μια διευθέτηση, σύμφωνα με την οποία οι διαφορετικές περιοχές (ναχίγιε) της περιοχής Σουφ παραχωρήθηκαν ως προς τη δημοσιονομική και διοικητική τους διαχείριση στους εμίρηδες της περιοχής, κ.α. αρχηγούς, αφήνοντας τη διατήρηση του νόμου και της τάξης και τη συλλογή των φόρων στην περιοχή στα χέρια τους, υπό την επικυριαρχία βεβαίως των Οθωμανών.

Η διευθέτηση αυτή αποτέλεσε τον ακρογωνιαίο λίθο για το καθεστώς προνομίων που τελικώς έφτασε να απολαμβάνει το σύνολο της περιοχής γύρω από το όρος Λίβανος, τόσο οι περιοχές των Δρούζων όσο και εκείνες των Χριστιανών.

Σχετικά άρθρα