Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Ο Ερντογάν ζητά 23,5 δισ. δολάρια από Κατάρ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κόντρα στα σχέδια των ΗΠΑ

Ο Ερντογάν ζητά 23,5 δισ. δολάρια από Κατάρ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κόντρα στα σχέδια των ΗΠΑ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Δρόμος Ανάπτυξης (Ιράκ-Τουρκία), Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ), Ιράκ, Κατάρ, Κίνα, Νέος Δρόμος του Μεταξιού, Τουρκία,

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα ζητήσει χρηματοδότηση από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και το Κατάρ ύψους 23,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή δρόμων και σιδηροδρόμων που συνδέουν την Ασία με την Ευρώπη μέσω της χώρας του, κατά τη διάρκεια επίσκεψης στον Κόλπο αυτή την εβδομάδα, ανέφερε το Bloomberg.

Τα έργα που θα συζητήσει περιλαμβάνουν ένα σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο από το λιμάνι Faw του Ιράκ στον Περσικό Κόλπο έως τα τουρκικά σύνορα στα βόρεια και έναν σιδηρόδρομο μέσω του Στενού του Βοσπόρου της Κωνσταντινούπολης που θα γεφυρώνει τις δύο ηπείρους, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αμπντουλκαντίρ Ουραλόγλου την Τρίτη στο Bloomberg στην Άγκυρα.

«Μιλάμε για επένδυση 8-10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην πρώτη φάση, η οποία θα αυξηθεί σε περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια», είπε σχετικά με το έργο στο Ιράκ, που ονομάζεται «Δρόμος Ανάπτυξης».

Η σιδηροδρομική σύνδεση του Βοσπόρου αναμένεται να κοστίσει 3-3,5 δισεκατομμύρια δολάρια, πρόσθεσε.

Τα ΗΑΕ έχουν ήδη γενικά δηλώσει ότι ενδιαφέρονται για επενδύσεις στους τομείς της εφοδιαστικής, της ενέργειας, του τουρισμού και της γεωργίας της Τουρκίας, χωρίς να προσδιορίζουν συγκεκριμένα έργα.

Κάποτε μια στάση στον αρχαίο «Δρόμο του Μεταξιού», η Τουρκία διεκδικεί να γίνει οδός εξαγωγών προς την Ευρώπη εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού στους εμπορικούς δρόμους.

Ο Ουράλογλου είπε ότι ο «Δρόμος Ανάπτυξης» θα είναι συντομότερος από έναν ανταγωνιστικό εμπορικό διάδρομο Μέσης Ανατολής-Ινδίας που ανακοινώθηκε από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, αν και η ζήτηση μεταφορών θα μπορούσε να είναι επαρκής για να υποστηρίξει και τα δύο έργα.

Η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα εμπλέκονται σε έναν «Οικονομικό Διάδρομο Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης» που υποστηρίζεται από τις ΗΠΑ, ενώ η Κίνα έχει ήδη επεκτείνει την επιρροή της στην πλούσια σε ενεργειακά περιοχή με τις επενδύσεις της σε υποδομές στον «Νέο Δρόμο του Μεταξιού».

Η Τουρκία ελπίζει επίσης να καταλήξει σε συμφωνία με τις αραβικές χώρες του Κόλπου για την από κοινού εκμετάλλευση του λιμανιού Αλσαντζάκ στην πόλη της Σμύρνης στο Αιγαίο.

«Διεξάγουμε συνομιλίες με την περιοχή του Κόλπου.

»Αυτό δεν θα είναι μια πώληση αλλά μια συνεργασία», είπε ο Ουραλόγλου.

«Μπορεί να υπάρξει μια εξέλιξη εκεί σύντομα».

Όπως βλέπετε και στον χάρτη που δημοσίευσε το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων «Αναντολού», ο «Δρόμος Ανάπτυξης» του Ερντογάν δεν περιλαμβάνει πουθενά την Ελλάδα, αντιθέτως την «κυκλώνει» ανασυστήνοντας την «τουρκική δαγκάνα» σε Βαλκάνια και Ανατολική Μεσόγειο.

Σχετικά άρθρα