Αλγεινές εντυπώσεις και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η αποκάλυψη ότι ιατρική σχολή στην Ιαπωνία επί χρόνια μείωνε σκοπίμως τη βαθμολογία των γυναικών και ανέβαζε των ανδρών στις εισαγωγικές εξετάσεις.
Η είδηση έρχεται στο προσκήνιο σε μία περίοδο κατά την οποία ο Ιάπωνας πρωθυπουργός, Σίνζο Άμπε έχει ορίσει ως προτεραιότητα την πρόοδο στα ζητήματα ισότητας των δύο φύλων.
Επιτροπή δικηγόρων που προσελήφθησαν από τη σχολή Tokyo Medical University για να ερευνήσουν το θέμα έκανε λόγο για «πολύ σοβαρή» περίπτωση διακριτικής μεταχείρισης.
Καταγγελίες για παραποιήσεις στις βαθμολογίες των γυναικών διατυπώθηκαν για πρώτη φορά φέτος την άνοιξη. Ωστόσο αποκαλύφθηκε ότι η πρακτική αυτή ίσχυε επί χρόνια.
Ο πρωθυπουργός Άμπε έχει κάνει προτεραιότητά του τη δημιουργία μιας κοινωνίας «όπου οι γυναίκες να μπορούν να λάμψουν», όμως οι γυναίκες στην Ιαπωνία εξακολουθούν να δίνουν μια δύσκολη μάχη στην αγορά εργασίας και να αντιμετωπίζουν εμπόδια για να επιστρέψουν στη δουλειά μετά τον τοκετό, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του ρυθμού των γεννήσεων, όπως παρατηρούν και τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης στα ρεπορτάζ για την ιατρική σχολή.
Οι δικηγόροι, οι οποίοι ερεύνησαν τις κατηγορίες για δωροδοκία κατά την εισαγωγή του γιού ενός ανώτερου αξιωματούχου του υπουργείου Παιδείας, ανακοίνωσαν πως κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η βαθμολογία του και η βαθμολογία αρκετών άλλων ανδρών είχε παραποιηθεί «αδίκως» προς τα επάνω – σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και κατά 49 μονάδες.
Οι δικηγόροι συμπέραναν επίσης πως οι βαθμολογίες χειραγωγήθηκαν ώστε οι άνδρες να πάρουν περισσότερες μονάδες από τις γυναίκες έτσι ώστε να μην αυξηθεί ο αριθμός των γυναικών που εισάγονται στην ιατρική σχολή.
«Το περιστατικό αυτό είναι πραγματικά λυπηρό – με απατηλές διαδικασίες εισαγωγής, επεδίωξαν να εξαπατήσουν τους διαγωνιζόμενους, τις οικογένειές τους, τους σχολικούς αξιωματούχους και την κοινωνία ως σύνολο» δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο δικηγόρος Κένζι Νακάι.
Δεν έχει γίνει προς το παρόν γνωστό πόσες ακριβώς γυναίκες έμειναν εκτός της σχολής εξαιτίας της χειραγώγησης των βαθμολογιών.