Στις 28 Ιουνίου 2016, έληξε η προθεσμία, που είχε δοθεί, στον Όμιλο VolksWagen, ώστε να καταλήξει σε συμφωνία, με τους Ρυθμιστές των Η.Π.Α. και τους καταναλωτές, σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).
Η συμφωνία αφορά τα μέτρα για την αποζημίωση των καταναλωτών, για τις ζημίες, που υπέστησαν, από τη χρήση των συσκευών “απάτης”, που παραπλανούσε τα συστήματα ελέγχου εκπομπών ρύπων.
Αναμένεται ότι το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο θα επικυρώσει μια συμφωνία, που θα περιλαμβάνει την αποζημίωση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, στις Η.Π.Α., μέχρι το ποσό των 7.000 δολαρίων, την επαναγορά από την εταιρία των αυτοκινήτων, που επηρεάστηκαν, από αυτές τις συσκευές και ένα πρόστιμο, για την κατασκευάστρια εταιρία.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) πιέζει τη VW να ασχοληθεί, αμέσως, με τις απαιτήσεις των καταναλωτών, στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, στην Ευρώπη, παραπλανήθηκαν, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όπως και οι ιδιοκτήτες, στις Η.Π.Α. και αξίζουν να έχουν την ίδια αντιμετώπιση.
Η BEUC έχει αναλάβει να βρει μια φιλική λύση, στο πρόβλημα. Παρόλα αυτά, η VW αρνήθηκε να ανταποκριθεί, στα επανειλημμένα καλέσματα, για αποζημίωση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, στη Ευρώπη.
Εξαιτίας αυτής της περιφρονητικής στάσης της VW, προς τις νόμιμες απαιτήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών, η BEUC σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της.
Ταυτόχρονα, οι Οργανώσεις Καταναλωτών, μέλη της ΒΕUC, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στο Βέλγιο και στην Αυστρία αποφάσισαν να ξεκινήσουν νομικές διαδικασίες εναντίον της VolksWagen.
H Γενική Διευθύντρια της BEUC, κ. Μονίκ Γκόγιενς, σχολίασε: “Οι καταναλωτές παραπλανήθηκαν, μαζικά, από τη VolksWagen και αυτή η συμφωνία, στις Η.Π.Α., αποδεικνύει τη ζημία, που υπέστησαν οι οδηγοί των αυτοκινήτων. Είναι ασύλληπτο να υφίστανται διαφορετική μεταχείριση οι καταναλωτές, στην Ευρώπη. Συμβουλεύουμε τη VolksWagen να προσφέρει παρόμοιο διακανονισμό στους καταναλωτές στην Ε.Ε. και περιμένουμε οι Εθνικές Αρχές να σπάσουν τη σιωπή τους και να στηρίξουν τους καταναλωτές.”