Έρχεται το τέλος στα diesel μοτέρ, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταμάτησαν την εξέλιξη τους, σύμφωνα με δημοσίευμα του autotriti.gr.
Αναλυτικότερα , σύμφωνα με το δημοσίευμα:
Εσείς θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο με μοτέρ 10ετίας που σε πέντε χρόνια δεν θα μπορέσετε να το πουλήσετε και σύντομα θα πληρώνει πολλά τέλη ή και διόδια για να μπει στις πόλεις; Αξίζει ή όχι;
Εσείς θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο με ένα μοτέρ λανσαρισμένο πριν 10 ή δώδεκα χρόνια;
Θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο που ξέρετε πως σε πέντε χρόνια δεν θα μπορέσετε να το πουλήσετε ποτέ; Θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο που ξέρετε πως σύντομα θα πληρώνει πολλά τέλη ή και διόδια για να μπει στις πόλεις;
Το ντίζελ πεθαίνει. Όχι γιατί μας αρέσει, ίσα ίσα, αλλά γιατί απέτυχε να πείσει τις κυβερνήσεις για τις καλές του προθέσεις.
Όταν στις αρχές του 2000 τόσες χώρες, και αργότερα και η Ελλάδα, προέτρεψαν τον κόσμο να αγοράσει ντίζελ για να γλιτώσουν από το διοξείδιο του άνθρακα, υπήρχε μία βασική προϋπόθεση που θεωρούσαν δεδομένη:
Οι κατασκευαστές θα συμμορφώνονταν με τις νόρμες Euro5 και Euro6 που, στα χαρτιά, έκαναν τους ντίζελ παραδεισένιους.
Όμως οι κατασκευαστές δεν τήρησαν τις υποσχέσεις τους. Πιεσμένοι από τον ανταγωνισμό και τα νέα όρια, βρήκαν πιο εύκολο να εξαπατούν τις μετρήσεις βάζοντας τους κινητήρες να λειτουργούν, με ή χωρίς κάποιο σύστημα, ειδικά για αυτές.
Η VW ήταν ο μεγάλος ένοχος, όμως όλοι οι κατασκευαστές ήταν μέχρι και 10 φορές πάνω από τα όρια.
Αυτό δεν μπορούσε να περάσει έτσι. Με τους νέους τρόπους μετρήσεων από του χρόνου, τα ντίζελ θα μετρούνται σε συνθήκες δρόμου. Δεν έχουν καμία ελπίδα, και αυτό το ξέρουν οι κατασκευαστές.
Δεν υπάρχει ούτε χρόνος, ούτε χρήμα, αλλά ούτε και αγορά πλέον που να κάνει την επένδυση σε εξέλιξη νέων κινητήρων ντίζελ λογική κίνηση. Αυτή τη στιγμή ούτε ένας κατασκευαστής δεν εξελίσσει ή έχει σχέδια να εξελίξει πετρελαιοκινητήρα.
Η ζήτηση έχει ήδη πέσει και θα πέσει κι άλλο αφού οι εταιρείες λίζινγκ της Ευρώπης που προπωλούν τα αυτοκίνητα σε δεύτερο χέρι, δεν θέλουν ντίζελ, καθότι σε τρία-τέσσερα χρόνια, δεν θα τα θέλει κανείς.
Με το πιο φρέσκο ντίζελ μοτέρ, το 1.600άρι της Honda να έχει ήδη αποσυρθεί από την εταιρεία, είναι ενδεικτικό πόσο λίγα ντίζελ μοντέλα θα προσφέρονται μέχρι το 2020.
Το ντίζελ πέθανε γιατί μας έπεισε πως είναι καθαρό και δεν ήταν. Πέθανε γιατί οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να πληρώνουν το κόστος υγείας σε ανθρώπους και χρήμα και θα το βγάλουν από τις πόλεις των χωρών. Πέθανε γιατί οι κατασκευαστές δεν επενδύουν αφού έχουν καλύτερες νέες τεχνολογίες χωρίς το στίγμα της «απάτης» που άφησε το dieselgate.
Πηγή: autotriti.gr