Η δήλωση του Σπύρου Πνευματικού, καθηγητή Ιατρικής και υπ. βουλευτή της ΝΔ, περί εξαίρεσης από τη νοσηλεία των καρκινοπαθών που βρίσκονται σε τελικό στάδιο [διαβάστε τη δήλωση ΕΔΩ] λόγω κόστους, προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχη του Σκωτικού Τύπου (ανώτεροι βαθμοί του Ελευθεροτεκτονισμού] δια την Ελλάδα, Εμμανουήλ Γερακιού, ο οποίος σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του, το πρωί της Παρασκευής 9/9, καταδίκασε κάθετα και με αποτροπιασμό τις απόψεις Πνευματικού, τις οποίες μάλιστα παρομοίασε με τις μεθόδους των γιατρών του ναζιστικού κόμματος κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο Εμμανουήλ Γερακιός, τόσο ως δικηγόρος όσο κι ως πρόεδρος μιας πολυμελούς οργάνωσης υψηλόβαθμων κανονικών Ελευθεροτεκτόνων, μελών που προέρχονται τόσο από τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος (ΜΣτΕ) όσο και την Εθνική Μεγάλη Στοά της Ελλάδος (ΕΜΣτΕ), διαμήνυσε ότι θα βρεθεί απέναντι σε αυτές τις δηλώσεις-απόψεις και ζήτησε εξηγήσεις εάν υπάρχει πολιτικό κόμμα που να υιοθετεί τις απόψεις Πνευματικού.
Το κανάλι του Σκωτικού Τύπου στο YouTube ΕΔΩ
Μία ώρα περίπου μετά το μήνυμα του κ. Γερακιού έγινε γνωστό ότι ο Σπύρος Πνευματικός βρέθηκε εκτός των ψηφοδελτίων της Νέας Δημοκρατίας.
Μάλιστα, την εκδίωξη Πνευματικού ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αιδηψό λέγοντας:
«Ένα πράγμα δεν πρόκειται να διαπραγματευτώ: την καθολική πρόσβαση του κάθε πολίτη, ανεξαρτήτως σε ποιο στάδιο βρίσκεται, στην καλύτερη θεραπεία που μπορεί να προσφέρει το ΕΣΥ».
Ολόκληρο το μήνυμα-τελεσίγραφο Γερακιού
«Η δημοσιοποίηση κάποιων θέσεων με έκανε να σκεφτώ πολλά πράγματα.
»Για όσους δεν με ξέρουν ονομάζομαι Εμμανουήλ Γερακιός, δικηγόρος 40 χρόνια, έχω τιμηθεί ως επίτιμος καθηγητής και κυρίως -και με αυτή την ιδιότητα σας μιλάω- είμαι ο Ύπατος Μεγάλος Ταξιάρχης του Υπάτου Συμβουλίου του 33ου δια την Ελλάδα.
»Σκοπός αυτής της οργανώσεως, της παγκόσμιας οργανώσεως, είναι, όπως αναφέρεται στα Συντάγματά της, η πρόοδος και η ευτυχία της κοινωνίας και ενός εκάστου των μελών αυτής.
»Φαίνεται όμως ότι η κοινωνία μας αυτή τη στιγμή πάσχει και βάλεται.
»Υπήρξε η θέση από έναν πανεπιστημιακό και υποψήφιο βουλευτή ότι κάποιοι συμπολίτες μας, κάποιοι άνθρωποι, όταν φτάσουν σε ένα προχωρημένο στάδιο συγκεκριμένης νόσου θα πρέπει να εξαιρούνται, να εξαιρούνται, της περίθαλψης για να υπάρξει για τους άλλους.
»Αυτό το μοντέλο είναι καθαρά οικονομικό.
»Το βάζουμε κάτω και λέμε: Τόσα λεφτά έχουμε, πώς θα τα χωρίσουμε, αυτά τα παίρνουν κι αυτά δεν τα παίρνουν.
»Πρώτα απ’ όλα λοιπόν αυτή η πρόταση δεν ανήκει στην Ιατρική.
»Διότι δεν είναι η δουλειά των ιατρών να επιλέγουν ποιος θα θεραπευτεί.
»Η δουλειά των ιατρών είναι να θεραπεύουν αυτόν που έχουν μπροστά τους.
»Το ποιος θα θεραπευτεί είναι θέμα της Νομικής.
»Έτσι λοιπόν, θα πρέπει να εξηγήσω ορισμένα πράγματα περί της ιατρικής ηθικής και υποχρεώσεων της πολιτείας με βάση τη Νομική.
»Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος. Και έχει δικαίωμα στη ζωή σαν πλάσμα ανθρώπου όσο είναι εγκυοφορείται, από τη στιγμή της γεννήσεως πλέον ως άνθρωπος και όχι ως πλάσμα ανθρώπου και έως ότου υπάρξει ο εγκεφαλικός του θάνατος.
»Σε όλο αυτό το διάστημα έχει δικαιώματα. Τα δικαιώματα που ανήκουν στον άνθρωπο, μεταξύ των οποίων είναι και η αξιοπρέπεια.
»Έχει γίνει δεκτό σε όλα τα πανεπιστήμια τα πολιτισμένα και ιδιαίτερα μας είχε απασχολήσει στο πανεπιστήμιο της Ζυρίχης, στο οποίο κι έχω φοιτήσει, έχω αυτή την τιμή, ακριβώς το θέμα· του πότε θα βγάζαμε τα σωληνάκια.
»Πότε κάποιος θεωρείται ότι δεν θα έπρεπε να πάρει περίθαλψη. Η απάντηση που δίνει η Νομική επιστήμη είναι μία: ότι πάντοτε υπάρχει ελπίδα.
»Και κανείς γιατρός δεν θα πει ότι αυτός θα πεθάνει.
»Υπάρχει το δικαίωμα, μέχρι να αφήσει και την τελευταία του πνοή, ο άνθρωπος να ζει με αξιοπρέπεια.
»Και αξιοπρέπεια δεν είναι όταν παρατάμε τον άνθρωπο σε τελευταίο στάδιο μιας επικατάρατης νόσου και τον κάνουμε “πάσα” στους δικούς του για να αφήσει την τελευταία πνοή μέσα σε πόνο και αγωνία.
»Ούτε είναι υποχρέωση νομική των οικείων να αναλάβουν όλη την περίθαλψη ενός πολίτη όσο υπάρχει συντεταγμένη πολιτεία.
»Είναι υποχρέωση της πολιτείας να δίδει αυτή την περίθαλψη για όσο διάστημα ζει.
»Έχετε σκεφτεί την επικινδυνότητα αυτών των προτάσεων;
»Διότι εάν περάσει μία τέτοια σκέψη, τότε θα προχωρήσουμε και σε άλλες.
“Αφού το παιδί δεν παίρνει τα γράμματα να μην πηγαίνει σχολείο”.
»”Αφού δεν έχουμε αρκετά για σύνταξη, να κόβουμε τις συντάξεις αυτών που έτσι κι αλλιώς πλησιάζουν να πεθάνουν”.
»Αυτά είναι μία θεωρία που δυστυχώς υπήρξε στην Ευρώπη την εποχή του ναζισμού.
»Από τότε έχουν περάσει χρόνια. Ιατροί με τέτοιες απόψεις, με τα κουτάκια, είναι αυτοί που δικάστηκαν στη Νυρεμβέργη.
»Που είπαν “για να σώσουμε τους δικούς μας πιλότους ας κάνουμε μερικά πειράματα στους αιχμαλώτους”.
»”Για να βρούμε καινούργιες θεραπείες ας κάνουμε μερικά πειράματα στους ανθρώπους”.
»Είναι ποτέ δυνατόν να λέμε ότι είμαστε ισορροπημένη κοινωνία όταν από τη μία καταδικάζουμε κάποιον αν πειράξει ένα ζώο και ταυτόχρονα κάνουμε προτάσεις ανθρώπους σε ανάγκη να τους πετάξουμε στα σκουπίδια;
»Και εντάξει, από πλευράς που θα του έλεγε κάποιος σε ένα καφενείο δεν θα με ακούγατε τώρα. Θα έλεγα, αυτές είναι οι απόψεις του συμπολίτη μας.
»Είναι όμως τρομερό όταν αυτά ακούγονται από ένα συνδυασμό ιδιοτήτων.
»Και ο συνδυασμός αυτός είναι καθηγητής της Ιατρικής αφενός και αφετέρου υποψήφιος βουλευτής.
»Δηλαδή ότι σε λίγο, εάν εκλεγεί, μέσα στο κοινοβούλιο θα έχει αυτές τις απόψεις.
»Και εδώ πέρα πολύ θα ήθελα με την ιδιότητα του προέδρου μιας μεγάλης οργάνωσης με πολλά μέλη, που ασχολούνται με τα κοινωνικά θέματα, κάποια στιγμή να πληροφορηθώ, αυτή η άποψη είναι συγκεκριμένο πρόγραμμα κόμματος; Είναι αυτό που θα περιμένουμε να δούμε αύριο ως θέση προγραμμάτων Υγείας;
»Αυτές οι απόψεις γίνονται ανεκτές μέσα στο συγκεκριμένο κόμμα; Αυτό πολύ θα με ενδιέφερε.
»Εγώ θα πω ένα πράγμα: Ό,τι περνάει από το χέρι μου ως δικηγόρου και ό,τι περνάει από το χέρι μου ως Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχη τέτοιες απόψεις θα με βρουν απέναντι.
»Δεν είναι δυνατόν επαναλαμβάνω να μειωθεί η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για ευνομούμενο κράτος και μία δυτικού τύπου κοινωνία η οποία βάζει κανόνες περιορισμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μεταξύ των οποίων είναι το δικαίωμα στη ζωή, το δικαίωμα στην υγεία και το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια.
»Εάν έχουμε οικονομικά προβλήματα σε έναν προϋπολογισμό μπορούμε να κόψουμε από κάπου αλλού.
»Αλλά όχι, όχι, περιορίζοντας την αξιοπρέπεια των ανθρώπων.
»Εγώ θα έκανα μία πρόταση: Είναι στο ίδιο σκεπτικό πραγματικά με την πρόταση που έγινε να περιοριστούν οι δαπάνες σε αυτούς που έτσι κι αλλιώς θα πέθαιναν.
»Εγώ θα έλεγα να περιοριστούν, να περιοριστεί η νοσοκομειακή πρόληψη, σε όλους αυτούς, τους 14.000, που ψήφισαν αυτόν που έκανε αυτή την πρόταση.
»Διότι προφανώς τάσσονται εναντίον, ως προσωπικότητες, εναντίον της αξιοπρέπειας όλων των υπολοίπων Ελλήνων.
»Εγώ δεν θα ήθελα στην ανάγκη μου να με συντηρούν τα παιδιά μου ή η γυναίκα μου.
»Δουλεύοντας, υπηρετώντας αυτή τη χώρα, ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα, έχει δικαίωμα περίθαλψης μέχρι να αφήσει την τελευταία του πνοή.
»Γιατί μέχρι να αφήσει την τελευταία πνοή μπορεί να βρεθεί θεραπεία.
»Αυτό γίνεται αποδεκτό από όλους τους νομικούς κύκλους.
»Και καλά θα κάνει ο καθένας να περιορίζεται στην επιστήμη του.
»Εγώ δεν μιλάω για τα ιατρικά. Και καλά θα κάνουν και οι γιατροί να μη μιλάνε για τα νομικά.
»Εκτός εάν έχουν τις απόψεις των “Αρίων”, αλλά αυτές έχουν αποδοκιμαστεί από όλη την πολιτισμένη κοινωνία.
»Και η Νυρεμβέργη υπάρχει πάντοτε».
Μεγάλη Στοά και Ύπατο Συμβούλιο δεν είναι το ίδιο
Ο Αρχαίος και Αποδεδεγμένος Σκωτικός Τύπος του Ελευθεροτεκτονισμού, γνωστός απλά και ως Σκωτικός Τύπος, είναι μια ενιαία πνευματικά και εννοιολογικά σειρά 33 προοδευτικών βαθμών, οργανωμένων σε δύο διακριτές σειρές:
Τον Συμβολικό Τεκτονισμό (1°- 3°) που συνήθως έχει διακριτή δομή και υπάγεται στη διοίκηση της οικείας Μεγάλης Στοάς.
Τον Φιλοσοφικό Τεκτονισμό (4°- 33°), διοικούμενο από το Ύπατο Συμβούλιο (υπό την προεδρία του Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχη), που συνιστά και «φύλακα» (δηλαδή τον πνευματικό καθοδηγητή και «προστάτη») του Τύπου.
Ο Φιλοσοφικός Τεκτονισμός είναι μία από τις δύο κύριες εξελίξεις του Συμβολικού Τεκτονισμού (1°- 3°) που ένας Διδάσκαλος Τέκτων μπορεί να ακολουθήσει για εμβάθυνση στις αρχές και έννοιες του Ελευθεροτεκτονισμού.
Η άλλη κύρια εξέλιξη είναι ο Τύπος της Υόρκης, που καθιδρύθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος ιδρύθηκε και άρχισε να λειτουργεί στην Ελλάδα υπό την ονομασία Γαληνοτάτη Μεγάλη Ανατολή της Ελλάδος το 1868, αφού η Μεγάλη Ανατολή της Ιταλίας με απόφαση του Μεγάλου Διδασκάλου παραχώρησε σχετική άδεια στις 16 Φεβρουαρίου 1867 στο μέχρι τότε Διευθυντήριο, που διοικούσε από το 1864 τον υφιστάμενο Ελληνικό Τεκτονισμό (με πρώτες καταγεγραμμένες στοές στις πόλεις Αθήνα, Πειραιά, Χαλκίδα, Πάτρα, Σύρο, Λαμία και Άργος).
Το Ύπατο Συμβούλιο του 33° του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου της Ελλάδος ιδρύθηκε και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το έτος 1872, υπό του Δημητρίου Ροδοκανάκη που ανυψώθηκε στον 33° βαθμό από το Ύπατο Συμβούλιο της Σκωτίας, με εξουσιοδότηση για την ίδρυση Υπάτου Συμβουλίου στην Ελλάδα.
Το 1936, η Γαληνοτάτη Μεγάλη Ανατολή της Ελλάδος μετονομάσθηκε σε Μεγάλη Στοά της Ελλάδος, και εδρεύει μέχρι σήμερα στην Αθήνα, επί της οδού Αχαρνών 19 και Σουρμελή, ενώ ο Σκωτικός Τύπος ήταν ο μόνος ενεργός Τεκτονικός Τύπος στην Ελλάδα μέχρι και το 1980.
Το Ύπατο Συμβούλιο για την Ελλάδα δέχεται μέλη, τέκτονες διδασκάλους, από τις δύο κανονικές μεγάλες στοές, τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος (ΜΣτΕ) και την Εθνική Μεγάλη Στοά της Ελλάδος (ΕΜΣτΕ).
Που μπορείτε να βρείτε τον Σκωτικό Τύπο
Το ελληνικό Ύπατο Συμβούλιο υπό τον Εμ. Γερακιό αποτελεί το νόμιμο και κανονικό στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις τεκτονικές παραδόσεις και δεκάδες αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένου του Αρείου Πάγου.
Ως νόμιμο και κανονικό Ύπατο Συμβούλιο διατηρεί αγαστές σχέσεις τόσο με το μητρικό των ΗΠΑ όσο και με το γαλλικό, που είναι το δεύτερο στον κόσμο και το πρώτο στην Ευρώπη.
Η συμμαχία Ηνωμένες Πολιτείες, Γαλλία, Ελλάδα, ο άξονας Ουάσιγκτον, Παρίσι, Αθήνα, είναι κι εδώ ισχυρός.
Το Ύπατο Συμβούλιο έχει την έδρα του στην οδό Σουρμελή 2 στην Αθήνα, ακριβώς δίπλα στο Μέγαρο της Μεγάλης Στοάς, γνωστό κι ως «Αχαρνών» και τα μέλη του συνεδριάζουν στο κτίριο που βρίσκεται απέναντι από τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδας, στη διεύθυνση Αβέρωφ 30 και Αχαρνών.
Το Ύπατο Συμβούλιο δέχεται μέλη από τις δύο κανονικές Μεγάλες Στοές της χώρας μας, τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδας (ΜΣΤΕ) και την Εθνική Μεγάλη Στοά της Ελλάδας (ΕΜΣΤΕ).
Για να «ακολουθήσει» κάποιος τον Σκωτικό Τύπο πρέπει να φέρει τους τρεις πρώτους βαθμούς του ελευθεροτεκτονισμού, που τους αποκτά μέσα από τη συμμετοχή σε κάποια από τις δύο κανονικές Μεγάλες Στοές.