Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

«Η συνοριακή γραμμή είναι χαραγμένη βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης και του Πρωτοκόλλου του 1926, είναι αναγνωρισμένη και δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση»

«Η συνοριακή γραμμή είναι χαραγμένη βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης και του Πρωτοκόλλου του 1926, είναι αναγνωρισμένη και δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση»
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Έβρος, Συνθήκη της Λωζάνης, Τουρκία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, Υπουργείο Εξωτερικών,

Η συνοριακή γραμμή είναι χαραγμένη βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης και του Πρωτοκόλλου του 1926, είναι αναγνωρισμένη και δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση, τονίζουν διπλωματικές πηγές, με αφορμή την αλλαγή της κοίτης του ποταμού Έβρου, αφορμή που άδραξε η Τουρκία για να αμφισβητήσει τα σύνορα.

«Η συνοριακή γραμμή είναι χαραγμένη βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης και του Πρωτοκόλλου του 1926, είναι αναγνωρισμένη και δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση».

Το Σάββατο απόγευμα το τουρκικό ΥΠΕΞ, έδωσε τη δική της εκδοχή για τα γεγονότα στον Έβρο, κάνοντας λόγο για παραβίαση των συνόρων και σημείωσε ότι δεν θα δεχτεί τετελεσμένα στα σύνορα της Τουρκίας.

Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών απέστειλε διάβημα στην Τουρκία, ενώ στο συγκεκριμένο ζήτημα είχε αναφερθεί ο κ. Δένδιας σε πρόσφατη συνέντευξή του στην ΕΡΑ.

Σύμφωνα με την τουρκική ανακοίνωση η Ελλάδα γνωστοποίησε «στις 15 Απριλίου 2020 ότι θα χτίσει φράχτη στην περιοχή των χερσαίων συνόρων Τουρκίας – Ελλάδας.

»Κατόπιν συντονισμού με τους αρμόδιους θεσμούς, το υπουργείο μας εξέδωσε σημείωμα προς την Ελλάδα στις 11 Μαΐου 2020, ζητώντας να μην παραβιάσει τα χερσαία μας σύνορα, να κοινοποιήσει τις συντεταγμένες της περιοχής κατασκευής του φράχτη και να συγκαλέσει τη συνοριακή επιτροπή.

»Έχει αναφερθεί ότι στην κοίτη του ποταμού Έβρου, που επίσης αποτελεί μέρος των συνόρων μας με την Ελλάδα, όπως ορίζει με τη συμφωνία, έχει αλλάξει σημαντικά από το 1926 τόσο από φυσικούς όσο και από τεχνητούς παράγοντες, όταν ορίστηκαν τα σύνορα, και ότι δεν υπήρξαν ακριβείς συμπεφωνημένες συντεταγμένες μεταξύ των δύο χωρών στην περιοχή αυτή των συνόρων, κι έτσι τα έργα δεν έπρεπε να ξεκινήσουν χωρίς να γίνει ο τεχνικός συντονισμός μεταξύ των αντιπροσωπειών των δύο χωρών.

»Παρά τις προειδοποιήσεις και τις προτάσεις για συνεργασία, η Ελλάδα ξεκίνησε εργασίες ισοπέδωσης του εδάφους στις 13 Μαΐου 2020 και παραβίασε τα συμπεφωνημένα χερσαία σύνορά μας.

»Αυτή η παραβίαση εμποδίστηκε αμέσως από τις αρμόδιες αρχές μας, οι οποίες πήραν τα απαραίτητα μέτρα.

»Το πρόβλημα μπορεί να ξεπεραστεί εάν λάβουν χώρα οι διαπραγματεύσεις, που προτείναμε, μεταξύ των τεχνικών αντιπροσωπειών των δύο χωρών. Δε θα ανεχθούμε, σε καμία περίπτωση, κανένα τετελεσμένο στα σύνορά μας», καταλήγει η ανακοίνωση.

Στο εσωτερικό, η υπόθεση αποτέλεσε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης με το ΣΥΡΙΖΑ να ζητά εξηγήσεις τόσο για τις δηλώσεις Δένδια όσο και τις ανακοινώσεις του ΥΕΘΑ, αλλά και για τους χειρισμούς στον Έβρο.

Νωρίτερα, το ΥΕΘΑ, διαβεβαίωνε ότι ουδέποτε κατελήφθη ελληνικό έδαφος από ξένες δυνάμεις, ενώ ο υπ. Εξωτερικών Ν. Δένδιας, κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ για προσβολή προς τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Το ζήτημα της τουρκικής προκλητικότητας αφορά τη θέση Μελισσοκομείο στον Έβρο, η οποία βρίσκεται σε ένα σημείο το οποίο πλημμυρίζει κάθε χρόνο μετά το φθινόπωρο και με βάση τους χάρτες του 1923 ανήκει στην Ελλάδα.

Σε πρακτικό επίπεδο, η Αθήνα επικαλείται τους χάρτες με τους οποίους χαράχθηκαν τα σύνορα το 1923, με τη Συνθήκη της Λωζάνης.

Η κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας προβληματίζει την ελληνική πλευρά.

Το φαινόμενο της παραβίασης του εθνικού εναερίου χώρου από τουρκικά μαχητικά είναι πλεόν καθημερινό φαινόμενο, ενώ την Πέμπτη υπήρξε μπαράζ υπερπτήσεων από τουρκικά F-16.

Την ίδια ημέρα, τουρκική ακταιωρός παρενόχλησε σκάφος της Frontex εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων καθώς και ελληνικό αλιευτικό σκάφος.

Σύμφωνα με τη λιμενική αρχή Χίου, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, οι τουρκικές ακταιωροί πραγματοποιούσαν διαρκώς επικίνδυνους ελιγμούς σε βάρος των σκαφών του.

Σχετικά άρθρα