Κριτική στην κατάσταση που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση επιχειρεί το ΚΙΝΑΛ με ανακοίνωσή του, στην οποία μεταξύ άλλων επιρρίπτει ευθύνες στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για τους «πειραματισμούς» του και για την «ανοχή σε φαινόμενα ανομίας» στα πανεπιστήμια.
«To Υπουργείο Παιδείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ συνεχίζει το πρόγραμμά του που περιλαμβάνει εκτός των άλλων δεινών και την “καταστροφή” του Γενικού Λυκείου. Έτσι ανακοινώθηκε η υπουργική απόφαση “για την αξιολόγηση των μαθητών/-τριών του Γενικού Λυκείου”» σημειώνεται στην ανακοίνωση, στην οποία προστίθεται:
«Μετά την αποδόμηση των Γλωσσικών μαθημάτων και ιδιαίτερα των Αρχαίων Ελληνικών ήρθε η σειρά των μαθημάτων των Θετικών Επιστημών.
»Δεν υπάρχει ούτε μία Επιστημονική Ένωση που να συμφωνεί με τους πειραματισμούς του κ. Γαβρόγλου. Η πρόθεση υποβάθμισης του Λυκείου ξεπέρασε κάθε πρόβλεψή μας.
»Αν υλοποιηθούν οι πειραματισμοί αυτοί, το Λύκειο θα απολέσει και τα τελευταία ψήγματα του μορφωτικού και παιδαγωγικού του ρόλου».
Σε σχέση με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τονίζεται ότι «οι συγχωνεύσεις καλά κρατούν, προκαλώντας σοβαρή αναταραχή στην ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και στις τοπικές κοινωνίες, ενώ τα ήδη συγχωνευμένα Τριτοβάθμια Ιδρύματα αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Φυσικά τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ΤΕΙ είναι στον “αέρα”».
Και συνεχίζει: «Βεβαίως, ο κ. Μητσοτάκης υπόσχεται ότι θα αφήσει τις συγχωνεύσεις, ως έχουν, αποσπώντας έτσι τα εύσημα από τον κ. Γαβρόγλου. Την ίδια στιγμή ο κ. Υπουργός δεν βρίσκει χρόνο να ασχοληθεί με τα φαινόμενα ανομίας που πληθαίνουν στα Πανεπιστήμια με πρόσφατο αυτό της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ».
«Οι χιλιάδες κενές διδακτικές ώρες στα σχολεία όλης της χώρας παραμένουν ακάλυπτες προκαλώντας σοβαρά προβλήματα σε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και τοπικές κοινωνίες. Η επιστολή του Δημάρχου Σκύρου στον Πρωθυπουργό καταρρίπτει κάθε επιχείρημα περί ομαλής έναρξης του σχολικού έτους» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Και η ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ καταλήγει: «Ο κ. Υπουργός συνεχίζει ωστόσο το πολύπλευρο “έργο” του και προκαλεί λέγοντας ότι οι διαδικασίες για την επιλογή των Συντονιστών Εκπαίδευσης έγιναν με αδιάβλητο και άψογο τρόπο ενώ δεν νιώθει καν την ανάγκη να ευχαριστήσει τους απερχόμενους Σχολικούς Συμβούλους για το έργο τους. Απλά ντροπή! Τίποτε άλλο παρά μόνο ντροπή».