Το νέο Swift από τη Suzuki αν και μοιάζει μικρό στο μάτι αποδεικνύει ότι τελικά δεν είναι το… μέγεθος που μετράει.
Πρώτο και άκρως σημαντικό. Το Suzuki Swift έχει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου σε σχέση με τα i20 της Hyundai, Kia Rio και Toyota Yaris.
Δεύτερο, είναι ιδανικό για νέους οδηγούς αλλά και οικογένειες που θέλουν ένα εύχρηστο, μικρό και όχι πολυδάπανο αυτοκίνητο.
Δεν είναι τυχαίο που έχουν πουληθεί 5,4 εκατ. Swifts σε όλο τον κόσμο, με το 1,1 εκ. από αυτά στην Ευρώπη.
Το νέο εμπνευσμένο παρουσιαστικό
Η σχεδίασή του δίνει την αίσθηση της κίνησης ακόμη και σταματημένο.
Οι γραμμές κινούνται ομαλά, ή μάλλον στρογγυλεμένες. Το μπροστινό στυλ αλλάζει πρόσωπο με μια επιβλητική μάσκα και έντονες πλευρικές γραμμές, με τις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών να συνδυάζονται αρμονικά και να αποπνέουν δυναμισμό.
Ωστόσο, στο θέμα του μεγέθους, το Swift αλλάζει ελάχιστα εκατοστά, μόνο 10, σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκδόσεις, ενώ ταυτόχρονα το μεταξόνιό του είναι κατά 20 χιλιοστά αυξημένο.
Το πορτ μπαγκάζ μεγάλωσε και αυτό κατά 54 λίτρα, με τη χωρητικότητα πλέον να φτάνει τα 265 λίτρα, με αποτέλεσμα να χωράνε χωρίς δυσκολία τσάντες με ψώνια μαζί με το καρότσι του μωρού (το δικό μας καρότσι είναι το City Mini Zip της Baby Jogger) ή μικρές βαλίτσες για κοντινές αποδράσεις. Μην νομίζετε όμως πως δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να μεταφέρετε κάτι μεγαλύτερο, διότι τα πίσω καθίσματα κατεβαίνουν.
Η οδηγοκεντρική σχεδίαση του εσωτερικού
Σε αρμονία με το μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό, το εσωτερικό προσφέρει ένα σύγχρονο χώρο με δυναμικές χρωματικές αντιθέσεις.
Λάτρεψα το δερμάτινο sport τιμόνι, τα εργονομικά μπροστινά καθίσματα, την ψηφιακή οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών 7’’ για τον εύκολο χειρισμό του smartphone, της κάμερας οπισθοπορείας, του ραδιοφώνου, την πρόσβαση στην κάμερα οπισθοπορείας και στο σύστημα πλοήγησης (εκδόσεις GLX).
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η οθόνη είναι συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink.
Αν έχετε ξεχάσει να φορτίσετε το κινητό σας, το Swift έχει τον τρόπο να γεμίσει την μπαταρία του αφού διαθέτει ρευματοδότες κάτω ακριβώς από την οθόνη πλοήγησης.
Επίσης, να αναφέρω ότι δίνω μπόνους στο αυτοκίνητο για τον χάρτη πλοήγησης σε τρισδιάστατη μορφή που πραγματικά με οδήγησε με απίστευτη ευκολία σε περιοχές της Αθήνας που δεν είχα ξαναπάει ποτέ.
Στην αυτόματη λειτουργία φώτων που άναβαν και έσβηναν μόνα τους όποτε περνούσα σήραγγες κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ το απογευματάκι όταν έπεφτε ο ήλιος το έξυπνο Swift έβαζε σε λειτουργία τη μεσαία σκάλα των φώτων.
Και τα συστήματα Keyless Push Start & Adaptive Cruise Control με χειριστήρια στο τιμόνι που για το πρώτο ξεχνούσες ότι έχεις κλειδί, πραγματικά πολύ βολικό, και με το δεύτερο όχι μόνο όρισα την επιθυμητή ταχύτητα με την οποία ήθελα να κινηθώ χωρίς να πατώ γκάζι, αλλά το ίδιο το αυτοκίνητο έλεγχε και για τυχόν άλλα προπορευόμενα οχήματα και όταν τα πλησίαζε, τότε χαμήλωνε ταχύτητα, κρατώντας έτσι μία απόσταση ασφαλείας.
Η οδηγική απόλαυση δεν αφορά μόνο τον οδηγό! Όλη η οικογένεια θα χαρεί την οποιαδήποτε διαδρομή, λόγω της ευρυχωρίας που προσφέρει η καμπίνα, αλλά και του χώρου των αποσκευών.
Το παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου (εμείς έχουμε το ADVANSAFIX III SICT της Britax-Romer) μπαίνει άνετα και εύκολα, ενώ τα πόδια της μικρής μου κόρης όταν κάθεται σε αυτό δεν πιέζονται από τη μπροστινή θέση.
Προληπτικά μέτρα ασφαλείας για να μην τρακάρεις!!!
Τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή ή περιορισμό των ζημιών σε περίπτωση σύγκρουσης θα σας εντυπωσιάσουν.
Το προηγμένο σύστημα ανίχνευσης με τη βοήθεια ενός χιλιοστομετρικού ραντάρ μετρά την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, βοηθάει τον οδηγό να αποφύγει τη σύγκρουση ή να περιορίσει τις ζημιές σε περίπτωση σύγκρουσης.
Επιπλέον τεχνολογίες ασφάλειας που εξασφαλίζουν την ασφάλεια του οδηγού αποτελούν:
DSBS
RBS
Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας
Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου
Adaptive cruise control
Hill hold control
Σύστημα ειδοποίησης εκτάκτου ανάγκης
Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESP®)
Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
Απορροφητικό αμάξωμα τεχνολογίας TECT
6 SRS αερόσακοι
Αμάξωμα μετριασμού τραυματισμού πεζών