Περισσότερες από 3.000 αναφορές για τον κλάδο των τραπεζικών υπηρεσιών χειρίστηκε o Συνήγορος του Καταναλωτή κατά την τελευταία τριετία, όπως επεσήμανε ο επικεφαλής της ανεξάρτητης αρχής, Λευτέρης Ζαγορίτης.
Κατά τον ίδιο, πάντως, χάρη στον κώδικα δεοντολογίας των τραπεζών, πλέον το ποσοστό επίλυσης φθάνει το 73%, ενώ για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει αίσιο τέλος, κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους -και ιδίως τις τράπεζες- να υποβάλλουν ρεαλιστικές προτάσεις.
Συνολικά, για το 2017, στον Συνήγορο του Καταναλωτή κατέφθασαν 9.757 καταγγελίες, αριθμός αυξημένος κατά 28,2% σε σχέση με το 2016.
Η εντυπωσιακή αύξηση, σύμφωνα με τον κ. Ζαγορίτη, αποδίδεται τόσο στην ανάγκη των πολιτών για επίλυση των καταναλωτικών τους διαφορών χωρίς κόστος, όσο και στη μεγάλη εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλουν την ανεξάρτητη αρχή για τη φιλική, εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους.
Το αντικείμενο των καταναλωτικών διαφορών ήταν σε ποσοστό 57% διαφορές οικονομικής φύσεως (εσφαλμένοι λογαριασμοί, αδιαφανείς τιμολογήσεις), το 24,6% αφορούσε θέματα ποιότητας αγαθών, ενώ σε υψηλά ποσοστά κινήθηκαν υποθέσεις που αφορούσαν πλημμελή προσυμβατική ενημέρωση, μονομερή τροποποίηση συμβατικών όρων, καθυστερήσεις στην παράδοση αγαθών, μη τήρηση εγγυήσεων και αθέμιτες παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο α’ πεντάμηνο του 2018 η ανεξάρτητη αρχή έχει δεχθεί περίπου 4.500 αιτήματα διαμεσολάβησης.