Από τη στιγμή που απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα diesel αυτοκίνητα έχουν σημειώσει μεγάλη αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα, αν και το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μια σχετική κάμψη.
Ειδικότερα ήταν 29 Νοεμβρίου του 2011 όταν απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση καθώς δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η σχετική απόφαση.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ από τότε αναφέρει:
1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α’ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.
2. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Έτσι σύμφωνα με το νόμο 4030/2011 και το άρθρο 50, ταξινομούνται αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ επιτρέπεται παράλληλα και η μετακίνηση αυτών των αυτοκινήτων στις δύο πόλεις. Η μόνη προϋπόθεση που τίθεται είναι να διαθέτει κινητήρα προδιαγραφών ρύπων Euro 5, 6.
Αυτό σημαίνει πως αυτοκίνητα Euro 4 ή παλαιότερη τεχνολογίας απαγορεύεται να κυκλοφορούν στις δύο αυτές πόλεις. Άρα όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2009 και πίσω δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν.