Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Ύπουλα οι Τούρκοι προσπάθησαν να βυθίσουν το «Γαύδος» – Πώς ο καπετάνιος έσωσε το πλοίο

Ύπουλα οι Τούρκοι προσπάθησαν να βυθίσουν το «Γαύδος» – Πώς ο καπετάνιος έσωσε το πλοίο
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αιγαίο Πέλαγος, Ίμια, Λιμενικό Σώμα, ΛΣ 090 «Γαύδος» Περιπολικό Σκάφος, Νεκτάριος Σαντορινιός, Παραβίαση Χωρικών Υδάτων, Τουρκία,

Καλά ενημερωμένες υψηλά ιστάμενες πηγές επιβεβαιώνουν ότι στόχος της επιθετικής ενέργειας των Τούρκων πριν τα μεσάνυχτα, στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων, ήταν να βυθίσουν τη ναυαρχίδα του ελληνικού Λιμενικού «Γαύδος» στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Όπως προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία, τρία πλοία της τουρκικής ακτοφυλακής είχαν στήσει καρτέρι στο ελληνικό. «Γαύδος».

Το «Γαύδος» είναι ένα ολοκαίνουργιο πλοίο που αποκτήθηκε πριν από δύο χρόνια και θεωρείται μια ναυτική μονάδα υψηλών δυνατοτήτων.

Το πλήρωμα και ο κυβερνήτης του «Γαύδος» αντιλήφθηκαν την τουρκική επίθεση και με ελιγμό κατάφεραν να σώσουν το ελληνικό πλοίο, δίχως να αποφύγουν εντελώς την πρόσκρουση.

Την επιθετική ενέργεια των Τούρκων επιβεβαίωσε και ο Νεκτάριος Σαντορινιός, σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ:

«Το σκάφος μας βρισκόταν στα ελληνικά χωρικά ύδατα, στο πλαίσιο περιπολίας μαζί με άλλα σκάφη του Λιμενικού.

»Η τουρκική ακταιωρός προσπάθησε να το εμβολίσει. Έχουμε κάποιες ζημιές αλλά δεν τραυματίστηκε κανείς».

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να πρόκειται για ατύχημα εν πλω, ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι η τουρκική ακταιωρός με τον τρόπο που κινήθηκε, κινήθηκε και πέρα των εθνικών συνόρων της Τουρκίας αλλά και πέραν των κανόνων ναυσιπλοΐας.

«Πιστεύω ότι ήταν μία επιθετική ενέργεια», είπε χαρακτηριστικά.

«Εμείς ως Λιμενικό σώμα και ως κυβέρνηση διαφυλάσσουμε τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, βρισκόμαστε εκεί συνεχώς και θα συνεχίσουμε να διαφυλάσσουμε αυτά τα δικαιώματα» ανέφερε ο κ. Σαντορινιός, ενώ ερωτηθείς αν θα υπάρξει διάβημα απάντηση:

«Δεν είναι αντικείμενο δικό μου αλλά υπόθεση του γραφείου Εξωτερικών και του πρωθυπουργού.

»Οι αρμόδιοι θα προχωρήσουν σε όλες τις νόμιμες ενέργειες στα πλαίσια του διεθνούς δικαίου».

«Βλέπουμε μια προκλητικότητα των Τούρκων η οποία μας προβληματίζει.

»Εμείς βρισκόμαστε εκεί και παρακολουθούμε με ψυχραιμία και με σύνεση, αφού αυτό χρειάζεται αυτήν τη στιγμή», κατέληξε ο υφυπουργός Ναυτιλίας.

Πώς προσπάθησαν να βυθίσουν το «Γαύδος» οι Τούρκοι

Ήταν νύχτα όταν το περιπολικό του Λιμενικού Σώματος «Γαύδος» (ΛΣ090) βρέθηκε απέναντι στα τουρκικά.

Το ελληνικό σκάφος ήταν σχεδόν σε ακινησία όταν το πλήρωμά του (24 άνδρες και 3 γυναίκες) αντιλήφθηκε την επιθετική κίνηση του τουρκικού Umut, με τον αριθμό 703.

Αν και θεωρητικά το Umut είναι σκάφος έρευνας διάσωσης, πρόκειται για ένα μεγάλο πλοίο που φέρει οπλισμό.

Το τουρκικό σκάφος ήταν στην περιοχή μαζί με τουλάχιστον άλλα τρία τουρκικά σκάφη.

Ο Τούρκος καπετάνιος με μεγάλη ταχύτητα κινήθηκε έχοντας βάλει πλώρη στοχεύοντας στο κέντρο το ελληνικού σκάφους το οποίο είναι μικρότερο (58 μέτρα μήκος) και κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου.

Την τελευταία στιγμή ο Έλληνας καπετάνιος δίνοντας εντολή για πρόσω ολοταχώς και με κατάλληλο ελιγμό απέφυγε εν μέρει την κίνηση του Τούρκου.

Ήθελαν να εμβολίσουν και να βυθίσουν το ελληνικό πλοίο.

Διαβάστε εδώ όλο το παρασκήνιο της τουρκικής επιθετικότητας: Ο Ερντογάν απειλεί να ανοίξει πόλεμο με Ελλάδα, Κύπρο, Κούρδους, Ισραήλ, Αίγυπτο και ΗΠΑ – Όλο το ρεπορτάζ

Η ανακοίνωση του Λιμενικού

Περί ώρα 23.40 χθες (Δευτέρα), στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Ιμίων, εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, τουρκική ακταιωρός πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς κατά παράβαση των Διεθνών Κανόνων Αποφυγής Συγκρούσεων και προσέκρουσε στην πρυμναία αριστερή πλευρά του Πλοίου Ανοικτής Θαλάσσης (Π.Α.Θ.) “090” του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, το οποίο εκτελούσε διατεταγμένη περιπολία στην περιοχή.

Από τη σύγκρουση προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο Π.Α.Θ. Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. 090, ενώ δεν υπήρξε τραυματισμός μέλους πληρώματος.

Το εν λόγω Π.Α.Θ. αποκτήθηκε με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σκοπό την επιτήρηση των θαλασσίων ελληνικών και ευρωπαϊκών συνόρων.

Σχετικά άρθρα