Κανένα προβληματικό σημείο δεν υπάρχει πλέον στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ η σύνδεση της πρωτεύουσας με την Πάτρα έχει μόνο τρεις μικρές εκκρεμμότητες λόγω του σιδηροδρομικού δικτύου και προς Ιωάννινα γίνεται αγώνας δρόμου για να ανοίξει τα αμέσως επόμενα 24ωρα και η μεγάλη σήραγγα της Κλόκοβας, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο ραδιόφωνο Στο Κόκκινο .
Ενόψει της εξόδου του Πάσχα από την Αθήνα και άλλα αστικά κέντρα, ο κ.Σπίρτζης περιέγραψε την νέα πραγματικότητα που θα συναντήσουν οι εκδρομείς, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα:
Από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα συναντήσει έναν σύγχρονο μεγάλο αυτοκινητόδρομο που δεν έχει κανένα σημείο -επιτέλους, μετά από πάρα πολλές δεκαετίες- για να εμποδίζει τον πολίτη να κινείται ασφαλώς.
Από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα θα βρει τρία σημεία που, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες του σιδηροδρόμου (πρέπει να προηγηθούν του αυτοκινητόδρομου), συνολικού μήκους 7.5 χλμ. περίπου, από 2-3 χλμ. κάθε σημείο.
Από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου μέχρι τα Ιωάννινα το χρονοδιάγραμμα έλεγε ότι οι σήραγγες της Κλόκοβας θα παραδοθούν τον Αύγουστο, αλλά με την υπερπροσπάθεια που έχει γίνει οι σήραγγες είναι έτοιμες (δεν είναι το ενδιάμεσο κομμάτι). Γίνεται προσπάθεια μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα -εκτός από τα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου- να δοθεί (σ.τ.σ. στην κυκλοφορία) και η μεγάλη σήραγγα της Κλόκοβας, όπως είπε ο υπουργός.
Υπογράμμισε ότι σε κάθε περίπτωση, το σύνολο του δρόμου από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα δεν αποτελεί πλέον την ταλαιπωρία που ήταν στο παρελθόν, ενώ θα έχει τελειώσει το Καλοκαίρι. «Είμαστε μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που έχουμε συμφωνήσει με την Κομισιόν, ειδικά στην Ιόνια με τις σήραγγες όπου δεν περίμενε το κανείς, καθώς ξεκίνησαν αφού αναλάβαμε τη διακυβέρνηση», όπως είπε.
Ο κ.Σπίρτζης αναφέρθηκε και στο θέμα των διοδίων υπογραμμίζοντας πως στις «συμβάσεις των πέντε αυτοκινητόδρομων προβλεπόταν ότι στη διάρκεια της κατασκευής τα διόδια είναι μέρος της χρηματοδότησης που όφειλε το κράτος να δώσει. Και αυτό έφερε το παράδοξο, να μετακινούνται οι πολίτες από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα σε μισή ως μια λωρίδα και να πληρώνουν διόδια σα να ήταν σχεδόν έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος.
Αυτό αλλά και ο τρόπος, το μοντέλο που έχει προβλεφθεί στις συμβάσεις αυτές κατά τη γνώμη μου είναι ένα μοντέλο αντικοινωνικό και αντιαναπτυξιακό. Για μας τα έργα θα ολοκληρωθούν όταν αλλάξουμε αυτό το μοντέλο, να διασφαλίσουμε δηλαδή ότι και τα έργα θα είναι βιώσιμα αλλά και ο πολίτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί τους αυτοκινητόδρομους».