Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ

Επιστήμονες επιβεβαιώνουν τους Έλληνες: Ίσως το σύμπαν να υπήρχε ανέκαθεν

Διαβάστε σχετικά για Αστρονομία, Διάστημα, Επιστήμη,

Στην αρχή, υπήρχε… ή μήπως δεν υπήρχε καν αρχή;  Ίσως το σύμπαν να υπήρχε ανέκαθεν και μια νέα θεωρία κβαντικής βαρύτητας αποκαλύπτει πώς θα μπορούσε αυτό να λειτουργήσει, όπως αναφέρει το Live Science.

Να επισημάνουμε ότι η θεωρεία αυτή συμφωνεί με τους αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι θεωρούσαν ότι το σύμπαν είναι αγέννητο, δεν το δημιούργησε κανείς, για αυτό και οι Έλληνες δεν κατανοούσαν τι εννοούσαν οι χριστιανοί ή οι Εβραίοι όταν μιλούσαν για έναν εκ του μηδενός δημιουργό Θεό.

Ο Παρμενίδης για παράδειγμα έλεγε ότι, το Σύμπαν δεν γεννήθηκε ποτέ, διότι τότε θα είχε αρχή, οπότε μοιραία θα ερχόταν και το τέλος.

Κι ακόμη ότι το Σύμπαν, το Ον όπως το αποκαλεί, είναι αιώνιο, αγέννητο, πλήρες (οὐλομελές) και ακίνητο.

Ο Μπρούνο Μπέντο, φυσικός που μελετά τη φύση του χρόνου στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, χρησιμοποίησε στο πρότζεκτ του μια νέα θεωρία της κβαντικής βαρύτητας, που ονομάζεται θεωρία αιτιώδους συνόλου, στην οποία ο χώρος και ο χρόνος διασπώνται σε διακριτά κομμάτια του χωροχρόνου.

Σε κάποιο επίπεδο, υπάρχει μια θεμελιώδης μονάδα χωροχρόνου, σύμφωνα με αυτή τη θεωρία.

Ο Μπέντο και οι συνεργάτες του χρησιμοποίησαν αυτήν την αιτιώδη προσέγγιση για να εξερευνήσουν την αρχή του σύμπαντος.

Διαπίστωσαν ότι είναι πιθανό το σύμπαν να μην είχε αρχή – ότι πάντα υπήρχε στο άπειρο παρελθόν και μόλις πρόσφατα εξελίχθηκε σε αυτό που ονομάζουμε Big Bang.

Η αιτιώδης θεωρία συνόλων

Σε όλες τις τρέχουσες θεωρίες της φυσικής, ο χώρος και ο χρόνος είναι συνεχείς.

Σχηματίζουν ένα «λείο ύφασμα» που βρίσκεται κάτω από όλη την πραγματικότητα.

Σε έναν τέτοιο συνεχή χωροχρόνο, δύο σημεία μπορούν να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά το ένα στο άλλο και δύο γεγονότα μπορούν να συμβούν όσο το δυνατόν πιο κοντά το ένα στο άλλο.

Αλλά μια άλλη προσέγγιση, που ονομάζεται θεωρία αιτιώδους συνόλου, περιγράφει εκ νέου το χωροχρόνο ως μια σειρά διακριτών κομματιών.

Αυτή η θεωρία θα θέσει αυστηρά όρια στο πόσο κοντά μπορεί να είναι τα γεγονότα στο χώρο και στο χρόνο, αφού δεν μπορούν να είναι πιο κοντά από το μέγεθος ενός «ατόμου».

Αρχή του χρόνου

Η θεωρία αυτή έχει σημαντικές επιπτώσεις στη φύση του χρόνου.

«Ένα τεράστιο μέρος της αιτιολογικής φιλοσοφίας είναι ότι το πέρασμα του χρόνου είναι κάτι φυσικό, ότι δεν πρέπει να αποδοθεί σε κάποια αναδυόμενη ψευδαίσθηση ή σε κάτι που συμβαίνει μέσα στον εγκέφαλό μας που μας κάνει να πιστεύουμε ότι ο χρόνος περνά», είπε ο Μπέντο.

Η προσέγγιση του αιτιώδους συνόλου αποδομεί σιγά σιγά την μοναδικότητα της θεωρίας του Big Bang.

Είναι αδύνατο η ύλη να συμπιέζεται σε απείρως μικροσκοπικά σημεία.

Επομένως, η νέα αυτή θεωρία υπονοεί ότι το σύμπαν μπορεί να μην είχε αρχή.

Αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως η Μεγάλη Έκρηξη μπορεί να ήταν απλώς μια συγκεκριμένη στιγμή στην εξέλιξη αυτού του πάντα υπαρκτού αιτιώδους συνόλου, όχι μια αληθινή αρχή.

Το πρότζεκτ δημοσιεύτηκε στις 24 Σεπτεμβρίου στην βάση δεδομένων arXiv και δεν έχει ακόμη δημοσιευθεί σε επιστημονικό περιοδικό.