Τον δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛΣΤΑΤ, επικαλείται το υπουργείο Ανάπτυξης για να αποδείξει ότι οι προσπάθειες του ευδοκιμούν και οι τιμές μειώνονται.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου στην κατηγορία της «Διατροφής και των μη αλκοολούχων ποτών» του Γενικού Δείκτη Τιμών, κατά τον μήνα Σεπτέμβριο του 2014, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2013, καταγράφεται σημαντική μείωση (-1,5%), όπου η πλειονότητα των βασικών ειδών διατροφής παρουσιάζει έντονες αποπληθωριστικές τάσεις.
1. Από τις μειώσεις των κατηγοριών του Γενικού Δείκτη Τιμών:
• Κατά 1,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών, στα νωπά φρούτα (-11,5%) στα νωπά λαχανικά (πατάτες νωπές -29,7%) και στη ζάχαρη (-10,9%). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά καθώς δεν περιλαμβάνονται οι μειώσεις στην κατηγορία του γάλακτος (5% έως 10%) που σημειώθηκαν από 22 Σεπτεμβρίου του 2014.
• Κατά 3,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων (-3,6%),
ξένων γλωσσών (-2,6%), φροντιστηρίων (-4,8%) και ΙΕΚ (-3,4%).
• Κατά 2,6% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» και μετά το πέρας της καθιερωμένης εκπτωτικής περιόδου του Αυγούστου.
• Κατά 1,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων των κατοικιών (-6,2%), των υπηρεσιών κοινοχρήστων(-2%), του πετρελαίου θέρμανσης (-1,7%)και του φυσικού αερίου(-12,9%). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
• Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη -1,7%) και των αυτοκινήτων(-1%). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων(16,8%) και αστικών συγκοινωνιών (5,9%).
2. Από τις αυξήσεις των κατηγοριών του Γενικού Δείκτη Τιμών:
• Κατά 3,8% της ομάδας Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
• Κατά 2,1% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα 2%) και στα τσιγάρα (1,8%).
• Κατά 0,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ξενοδοχείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφέ – κυλικεία.