Σοκαριστική είναι η απάντηση του ΟΔΔΗΧ για το πόσα καλούμαστε ως χώρα να πληρώσουμε μέχρι το 2030.
Συγκεκριμένα, τους τόκους και τα χρεολύσια, όπως αυτά εκτιμώνται έως το 2030, για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους, διαβίβασε στη Βουλή ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (ΟΔΔΗΧ), μετά από ερώτηση της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Γιαννακάκη.
Στον πίνακα που απέστειλε ο ΟΔΔΗΧ τα ποσά αφορούν σε δισεκατομμύρια ευρώ και έχουν ως ακολούθως:
-Έτος 2013: χρεολύσια 12,890 δις- τόκοι 5,887 δισ.
-Έτος 2014: χρεολύσια 24,900 δις – τόκοι 6,026 δισ.
-Έτος 2015: χρεολύσια 16,018 δις – τόκοι 5,878 δισ.
-Έτος 2016: χρεολύσια 7,075 δις – τόκοι 6,028 δισ.
-Έτος 2017: χρεολύσια 7,480 δις – τόκοι 6,405 δισ.
-Έτος 2018: χρεολύσια 4,672 δις – τόκοι 6,590 δισ.
-Έτος 2019: χρεολύσια 9,949 δις – τόκοι 6,622 δισ.
-Έτος 2020: χρεολύσια 7,052 δις – τόκοι 6,360 δισ.
-Έτος 2021: χρεολύσια 7,169 δις – τόκοι 10,956 δισ.
-Έτος 2022: χρεολύσια 8,873 δις – τόκοι 24,489 δισ.
-Έτος 2023: χρεολύσια 11,186 δις – τόκοι 17,551 δισ.
-Έτος 2024: χρεολύσια 10,864 δις – τόκοι 13,641 δισ.
-Έτος 2025: χρεολύσια 8,795 δις – τόκοι 9,030 δισ.
-Έτος 2026: χρεολύσια 8,569 δις – τόκοι 8,642 δισ.
-Έτος 2027: χρεολύσια 8,453 δις – τόκοι 8,215 δισ.
-Έτος 2028: χρεολύσια 8,060 δις – τόκοι 7,779 δις
-Έτος 2029: χρεολύσια 7,308 δις – τόκοι 7,290 δις
-Έτος 2030: χρεολύσια 7,329 δις – τόκοι 6,853 δις
Στο έγγραφό του ο ΟΔΔΗΧ διευκρινίζει ότι «οι μελλοντικοί τόκοι που θα βαρύνουν το χαρτοφυλάκιο χρέους, το οποίο είναι σε ποσοστό 78% μη ΣΤΑΘΕΡΟΥ επιτοκίου, θα διαμορφωθούν στο μέλλον είτε από τα σχετικά κυμαινόμενα επιτόκια, είτε από το κόστος δανεισμού των διεθνών οργανισμών που χρηματοδοτούν την Ελληνική Δημοκρατία.»
»Για τον λόγο αυτόν, οι παρατιθέμενοι τόκοι αποτελούν εκτιμήσεις, οι οποίες όμως ακολουθούν γενικώς παραδεκτές μεθοδολογίες, όπως η χρήση των καμπυλών μελλοντικών επιτοκίων».
Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Γιαννακάκη που είχε ζητήσει τα στοιχεία είχε επισημάνει ότι, πέραν του ύψους του χρέους, εξίσου σημαντική, αν όχι σημαντικότερη, είναι η κατανομή των τοκοχρεολυσίων, αφού μια εμπροσθοβαρής κατανομή συνεπάγεται την ανάγκη άμεσης επίτευξης υψηλού δημοσιονομικού πλεονάσματος και αντιστρόφως.
Επομένως, η κατανομή σε συνδυασμό με το ύψος του δημοσιονομικού αποτελέσματος καθορίζουν αν υπάρχει, και πόσο θα είναι, το δημοσιονομικό κενό.