Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Ρόμπερτ Πεφάνης
Καθηγητής Επικοινωνίας

Εξηγώντας το Ανεξήγητο – Υπάρχει Θεός;

Εξηγώντας το Ανεξήγητο – Υπάρχει Θεός;
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Ρόμπερτ Πεφάνης,

Όσο μεγαλώνει κανείς, νομίζει ότι έχει απαντήσεις σε όλες (σχεδόν) τις ερωτήσεις.

Αυτό καταρρίπτεται όταν κληθεί να απαντήσει στην ευθεία ερώτηση: “Μπαμπά, υπάρχει θεός;”, η οποία συνήθως ακολουθείται από συμπληρωματικές ερωτήσεις, οι οποίες αποτελούν και τη χαριστική βολή για τους ενήλικες: “Τι πιστεύεις εσύ;”, “Έχει δει κανείς τον θεό;”.

Απλές ερωτήσεις, για τις οποίες στα 47 μου, δεν έχω μπορέσει ακόμα, όχι φυσικά να απαντήσω, αλλά και να αντιληφθώ σε όλη τους την έκταση.

Όταν με ρώτησε ο μεγάλος μου γιος πριν από λίγα χρόνια, απάντησα αυτό που εκείνη την εποχή μου φαινόταν λογικό.

“Θεός είναι μια απίστευτη, απερίγραπτη πηγή ενέργειας και δύναμης που δημιούργησε τα πάντα’”.

Φυσικά, μια τέτοια απάντηση γεννά περαιτέρω ερωτήσεις: “Γιατί δημιούργησε τα πάντα;”.

Κι εδώ ξεκινά μια αναδρομή σε όλα όσα έχω διαβάσει, διδαχθεί και βιώσει.

Από όσο θυμάμαι, στο σύνολο των θρησκευτικών κειμένων, των μονοθεϊστικών, αλλά και των αρχαιότερων, δεν αναφέρεται συγκεκριμένος λόγος, αλλά περιγράφεται η δημιουργία ενός κόσμου όπου σε κάποια χρονική στιγμή, δημιουργείται και ο Άνθρωπος.

Εκ των πραγμάτων λοιπόν, δεν θα μπορούσα να δώσω ικανοποιητική απάντηση στην ερώτηση αυτή.

Διάβασα κάποτε ένα μουσουλμανικό κείμενο, το οποίο υποστήριζε ότι ο θεός δημιούργησε τον Άνθρωπο, γιατί “ήθελε κάποιον να είναι μάρτυρας της δημιουργίας, του θαυμαστού κόσμου που έφτιαξε”.

Αντίστοιχες αναφορές βρίσκουμε σε πολλά άλλα κείμενα.

Αλλά πιθανώς να είναι πολύ απλοϊκή αυτή η προσέγγιση.

Ο κόσμος δεν έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για τον Άνθρωπο.

Σύμφωνα με την εξέλιξη των ειδών του Δαρβίνου, αλλά και αρκετών επιστημονικών μελετών, ο Άνθρωπος δεν είναι παρά ένα στάδιο εξέλιξης της ζωής.

Τι μπορώ να απαντήσω στα παιδιά μου, λοιπόν; Κάθε τοποθέτηση πάνω σε αυτά τα ερωτήματα, δημιουργεί περισσότερες ερωτήσεις.

Έχω καταλήξει στην εξής απόφαση. Θα προτρέψω τα παιδιά μου να γνωρίσουν τα κείμενα διαφόρων θρησκειών και να μελετήσουν τις επιστήμες, που προσπαθούν να ερμηνεύσουν με τη Λογική τα γεγονότα που οι θρησκείες αποδίδουν σε θεία παρέμβαση.

Συνοπτικά, η απάντησή μου θα βασίζεται στην προτροπή για μελέτη και έρευνα: ο καθένας αντιλαμβάνεται με τον δικό του τρόπο την ύπαρξη ή μη του Θείου.

Και αυτή πιστεύω ότι είναι η καλύτερη απάντηση (ως τώρα τουλάχιστον!).

  • Στα 2100 μ.Χ. Για Ευρωπαίους να μιλούμε τώρα!
    Εκπαιδευτικός, E.E. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αντιπρόεδρος
    «…Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε. Η ισορροπία του τρόμου ανατράπηκε. […] αν ανατρέξει κανείς στην ιστορία, θα διαπιστώσει ότι κάθε φορά που υπήρξε μονοκρατορία στην παγκόσμια σκακιέρα, πριν καταστραφεί ο ίδιος […] είχε δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε ολόκληρη την Υφήλιο…»....
  • Για να αντιμετωπιστεί η βία των ανηλίκων χώρες απαγορεύουν τα social media στα ανήλικα – Στην Ελλάδα πότε Πιερρακάκη;
    Αρθρογράφος, Συγγραφέας
    Ένα πολύ σημαντικό μέτρο για να «παταχθεί» η ζούγκλα των ανηλίκων. Απαγόρευση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στα ανήλικα. Η τοξικότητα των social media διαφθείρει και δηλητηριάζει τα παιδιά μας. Κι επίσης, να μην ξεχνάμε ότι, τα social media «σκοτώνουν» τα βιβλία, δηλαδή...
  • Τα λέει στην «πεθερά» για να τ’ ακούει η «νύφη»; ή Κάτι τρέχει με τους «δίπλα»
    Εκπαιδευτικός, E.E. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αντιπρόεδρος
    «Η Δημοκρατία αναπνέει και επιβιώνει όταν υπάρχουν αναχώματα και αντίβαρα στις υπερβολές, στα καμώματα στις παρανομίες και στη βούληση του "αρχηγού". »Χωρίς αυτό οι δημοκρατίες είναι καταδικασμένες να μαραίνουν ή να πεθαίνουν γιατί τους λείπει είτε το οξυγόνο είτε το φως...