Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Νίκος Φουσέκης
Σκηνοθέτης, Αρθρογράφος

Είμαστε τα παιδιά του Χρόνου…

Είμαστε τα παιδιά του Χρόνου…
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αριστοτέλης, Διαφωτισμός, Έλληνες, Ευρωπαϊκή Ένωση, Ιμμάνουελ Καντ, Νίκος Φουσέκης,

«Δεν είναι οι άνθρωποι που αλλάζουν νόηση. Απλά γερνούν και πεθαίνουν οι παλιοί κι έτσι παρέρχονται οι παλιές ιδέες».

Κάπως έτσι από τη γενέτειρα του το Κένιγκσμπερκ ο Καντ περιέγραψε την «αλλαγή».

Πρώσος ο «κορυφαίος» των Διαφωτιστών. Αυτός που περιέγραψε το Διαφωτισμό ως «έξοδο του ανθρώπου από την ανωριμότητά του για την οποία ο ίδιος είναι υπεύθυνος».

Τώρα το πόσο ωρίμασε ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός τον Ευρωπαίο ανώριμο άνθρωπο το έδειξε περίτρανα η ιστορία. Η Βαστίλη έπεσε για να πάρει τη θέση ενός βασιλιά ένας αυτοκράτορας.

Η Καντιανή Ηθική είναι ίσως η βάση και η αιτία που ο άνθρωπος θα παραμείνει ανώριμος όσα «φώτα» και να πέσουν πάνω του.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως η Ελληνική Φιλοσοφία δεν μπορεί να αναγνωστεί με τη Δυτική Χριστιανική ματιά.

Και αυτό φαίνεται καθαρά στο πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζει ο Καντ από τον Αριστοτέλη την «Αρετή».

Ο Έλλην φιλόσοφος πιστεύει πως ο ενάρετος άνθρωπος απολαμβάνει να πράττει ενάρετα ενώ, ο «Ευρωπαίος» φιλόσοφος μπόλιασε την «Ευρωπαϊκή» σκέψη κάνοντας την να θεωρεί ως απόδειξη της Αρετής την οδύνη της καλής πράξης.

Μόνο δηλαδή αν μας στοιχίσει κάτι μόνο αν θυσιαστούμε θα πράξουμε ορθά με κίνητρο το καθήκον. Η ίδια η ζωή των εταίρων μας βασίζεται στο ωφέλιμο και το κέρδος με αυτό να καθορίζει την πραγματικότητα τους.

Για όσους γνωρίζουν ιστορία και νιώθουν το ρυθμό του κόσμου δεν εκπλήσσονται που η γενέτειρα του Πρώσου φιλόσοφου ονομάζεται από το 1945 Καλίνινγραντ και ανήκει πλέον στα παιδιά του Αλέξανδρου Νιέφσκυ.

Είναι η πρώτη φορά σήμερα που η Ελλάδα έχει κυβέρνηση που παρακινείται από το λαό να σηκώσει ανάστημα. Ίσως είναι συγκυρία που οι εκπρόσωποί του είναι πρωτάρηδες.

Ο λαός ακόμα κι εκείνος που δεν τους ψήφισε ξέρει τουλάχιστον πως δεν τον εκπροσωπούν ούτε φασιστικά κουτσαβάκια ούτε κοινοβουλευτικοί κλεφτοκοτάδες. Η γενιά του “yes man” που τούρλωνε παρήλθε.

Είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που ο λαός δε νοιάζεται για συνέπειες διότι δεν έχει να χάσει τίποτα παραπάνω. Τι τον κάνει να αισθάνεται έτσι αφού η Ελλάς είναι μικρή χώρα σε δύναμη και χώρο;

Δεν είναι τίποτε παραπάνω από τη βαθιά γνώση πως η χώρα μας είναι ΑΠΕΡΑΝΤΗ σε χρόνο.

Ότι και να συμβεί εδώ θα είμαστε πάλι διότι είμαστε τα ίδια τα «παιδιά του Χρόνου». Η αρετή μας προκύπτει «διότι έτσι ρε αδερφέ» και κομμάτια να γίνουν όλα, νερό και αλάτι.

Ένα να ξέρετε λοιπόν «Εταίροι μας Ευρωπαίοι» μιας και μετρούμε πλέον ποιοι είναι οι πραγματικοί φίλοι μας και ποιοι όχι.

Ο Πατέρας μας Χρόνος θα επιστρέψει ότι μας δοθεί και πραχθεί. Έχουμε μια παροιμία για αυτό. «Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά». Δεν έχετε συνειδητοποιήσει τι έρχεται. Δεν πειράζει όμως.

Εμείς σαν εσάς δεν πρόκειται να γίνουμε ΠΟΤΕ διότι ΔΕΝ θέλουμε να σας μοιάσουμε. Προτιμούμε χίλιες φορές να σας συγχωρέσουμε πάλι…

  • Οι Γκρίζες Ζώνες της Σύγχρονης Ζωής
    Εκπαιδευτικός
    Στη σημερινή εποχή, η τεχνολογία, οι κοινωνικές δομές και οι πολιτιστικές αλλαγές έχουν δημιουργήσει μία σειρά από «γκρίζες ζώνες», «ενδιάμεσους χώρους» που αφορούν σε ποικίλες εκφάνσεις της καθημερινότητας, δυσχεραίνοντας τον ακριβή προσδιορισμός τους. Οι ζώνες αυτές εγείρουν περίπλοκα ζητήματα και προβληματισμούς,...
  • Ο όρος «έμφυλη βία» ΔΕΝ αφορά μόνον την βία σε βάρος γυναικών, παρά ΚΑΙ τη βία σε βάρος ανδρών
    Δικηγόρος
    Συχνά γίνεται συζήτηση και υπάρχει διαφωνία επί του όρου της «έμφυλης» βίας. Πέρυσι τέτοιον καιρό είχα μια σχετική συζήτηση με συνάδελφο, ο οποίος διαφωνούσε με τον όρο. Η διαφωνία του επικεντρώθηκε τόσο επί του πραγματικού, δηλαδή κατά πόσον υπάρχουν όντως σήμερα περιπτώσεις...
  • Αναζητώντας το χαμένο «Κέντρο»
    Εκπαιδευτικός, E.E. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αντιπρόεδρος
    Διαβάζοντας ένα άρθρο (New York Times, αναδημοσίευση Καθημερινή 6/7) με προβλημάτισε ο τίτλος: «Η νίκη των Εργατικών δεν είναι θρίαμβος του Κέντρου»! Τι είναι επιτέλους αυτό το περιβόητο «Κέντρο», ποιους εκφράζει; Με άλλα λόγια τι «πουλάει το μαγαζί», σε ποία «πελατεία» απευθύνεται; Ο αρθρογράφος...