Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας για τη μείωση του αριθμού των εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας για τη μείωση του αριθμού των εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Πανελλαδικές Εξετάσεις, ΤΕΙ, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,

Οι θέσεις στην ανώτατη εκπαίδευση θα μειωθούν φέτος μόλις κατά 500 εισακτέους, απαντά το υπουργείο Παιδείας σε όσους διαμαρτύρονται για την απόφασή του να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων σε περιζήτητες σχολές, και να το ανακοινώσει λίγους μήνες πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων.

Συμπυκνώνοντας τα επιχειρήματά του, το υπουργείο Παιδείας λέει ότι υιοθέτησε τις προτάσεις των πανεπιστημίων και τις αναπτυξιακές κατευθύνσεις τις χώρας.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο διευκρινίζει:

– Ο χρόνος δημοσίευσης της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης ορίζεται από νόμο, και μάλιστα από νόμο που έχει ψηφιστεί πριν να αναλάβει την εξουσία η σημερινή κυβέρνηση. Επίσης καθορίζεται από παλαιότερη νομοθεσία η χρονική στιγμή που καλούνται οι υποψήφιοι να υποβάλουν τις αιτήσεις-δηλώσεις τους. Γι’ αυτόν τον λόγο πάντα οι αιτήσεις-δηλώσεις προηγούνται της έκδοσης της υπουργικής απόφασης του αριθμού των εισακτέων.

– Ο συνολικός αριθμός των εισακτέων για το 2017-18 (παρά τα αιτήματα των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων για μεγάλη μείωση των εισακτέων) έχει μειωθεί μόνο κατά 500 θέσεις: είναι 69.150, έναντι 69.650 που ήταν την προηγούμενη χρονιά.

– Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη καταρχάς οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας, εξ ου και επιδιώχθηκε η προσθήκη νέων τμημάτων τουρισμού και η ενίσχυση των τμημάτων που σχετίζονται με τον πρωτογενή τομέα και την πληροφορική. Δεύτερο κριτήριο ήταν η ανάγκη να αποκατασταθεί μια ισορροπία στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα ήταν ευνοημένοι οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Επιστημών, καθώς μπορούσαν να διεκδικήσουν αναλογικά περισσότερες θέσεις. Έγινε λοιπόν προσπάθεια να αυξηθούν οι θέσεις που προσφέρονται στους υποψήφιους των δύο άλλων Ομάδων Προσανατολισμού. Ένα τρίτο κριτήριο ήταν οι εισηγήσεις των τμημάτων των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων.

– Όσον αφορά τις προτάσεις των ελάχιστων τμημάτων που ζητούσαν αύξηση, αυτές υιοθετήθηκαν όλες επακριβώς. Όσον αφορά τις προτάσεις των τμημάτων που ζητούσαν μείωση (που αποτελούσαν και τη συντριπτική πλειοψηφία), αυτές εξετάστηκαν υπό το πρίσμα της διατήρησης ενός υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου σπουδών. Έτσι, όπου κρίθηκε βάσιμη η αιτιολογία της πρότασης μείωσης, ιδίως σε τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθημάτων των οποίων η διδασκαλία απαιτεί τη χρήση εργαστηρίων, ικανοποιήθηκαν μερικώς τα αιτήματα των ιδρυμάτων και ο αριθμός εισακτέων μειώθηκε αλλά κατά πολύ λιγότερο από όσο ζητήθηκε.

Κατόπιν το υπουργείο δίνει παραδείγματα ανά ίδρυμα:

– Το Πανεπιστήμιο Αθηνών είχε προτείνει την εισαγωγή 4.505 υποψηφίων, το υπουργείο αποφάσισε την εισαγωγή 5.245 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 5.455 υποψηφίων. Η Ιατρική πρότεινε 120 και το υπουργείο αποφάσισε 140.

– Το ΑΠΘ είχε προτείνει φέτος την εισαγωγή 3.820 υποψηφίων, το υπουργείο αποφάσισε την εισαγωγή 5.600 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 6.000 υποψηφίων. Η Ιατρική πρότεινε 70 και το υπουργείο αποφάσισε 130.

– Το ΕΜΠ είχε προτείνει την εισαγωγή 860 υποψηφίων, το υπουργείο Παιδείας όρισε 1.080, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 1.230 υποψηφίων. Η σχολή Η/Υ είχε ζητήσει 170 εισακτέους και το υπουργείο όρισε 220.

– Το ΤΕΙ Αθηνών είχε προτείνει την εισαγωγή 1.980 υποψηφίων, το υπουργείο «στέλνει» 3.075, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 3.275 υποψηφίων.

«Στόχος είναι, όπως λέει η ανακοίνωση του υπουργείου, «είναι να βελτιωθούν οι συνθήκες εκπαίδευσης και οι υποδομές στα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα, ώστε να μπορούν όσο γίνεται περισσότεροι μαθητές και περισσότερες μαθήτριες να σπουδάζουν αυτό που επιθυμούν και να αποκτούν την επιστημονική κατάρτιση υψηλού επιπέδου που θα διασφαλίζει ότι θα μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμά τους προς όφελος και των ίδιων αλλά οπωσδήποτε και των συμπολιτών τους. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται όλες οι προσπάθειές του, παρά την οικονομική δυσπραγία».

Σχετικά άρθρα