Πάνω από 2 εκατ. αυτοκίνητα ανακάλεσε η Tesla μετά τη διαπίστωση της αμερικανικής ρυθμιστικής αρχής ότι το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Autopilot ήταν εν μέρει ελαττωματικό.
Αυτό προκύπτει από διετή έρευνα σχετικά με τα ατυχήματα που συνέβησαν όταν η τεχνολογία ήταν σε χρήση.
Η ανάκληση αφορά σχεδόν όλα τα Tesla που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ από τότε που ξεκίνησε η λειτουργία Autopilot το 2015.
Η Tesla, που ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ, δήλωσε ότι θα στείλει μια ενημέρωση λογισμικού «over the air» για να διορθώσει το πρόβλημα.
Η ενημέρωση γίνεται αυτόματα και δεν απαιτεί επίσκεψη σε αντιπροσωπεία ή συνεργείο, αλλά εξακολουθεί να αναφέρεται από την αμερικανική ρυθμιστική αρχή ως ανάκληση.
Ο αυτόματος πιλότος προορίζεται να βοηθήσει με το τιμόνι, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα – αλλά, παρά την ονομασία, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να απαιτεί τη συμβολή του οδηγού.
Το λογισμικό της Tesla υποτίθεται ότι διασφαλίζει την προσοχή των οδηγών και ότι η λειτουργία χρησιμοποιείται μόνο σε κατάλληλες συνθήκες, όπως η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
Ωστόσο, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) δήλωσε ότι μια διετής έρευνα 956 ατυχημάτων της Tesla διαπίστωσε ότι «η προβολή και το εύρος των ελέγχων της λειτουργίας μπορεί να μην είναι επαρκή για την αποτροπή της κακής χρήσης από τον οδηγό».
«Η αυτοματοποιημένη τεχνολογία υπόσχεται πολλά για τη βελτίωση της ασφάλειας, αλλά μόνο όταν αναπτύσσεται με υπευθυνότητα», έγραψε η NHTSA, προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί το λογισμικό μετά την ενημέρωσή του.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση ανάκλησης, η εταιρεία δεν συμφώνησε με την ανάλυση του οργανισμού, αλλά συμφώνησε να προσθέσει νέα χαρακτηριστικά για να επιλύσει τις ανησυχίες, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων ελέγχων κατά την ενεργοποίηση των λειτουργιών αυτόματης οδήγησης.
Η ανάκληση έρχεται μια εβδομάδα μετά την δήλωση ενός πρώην υπαλλήλου της Tesla στο BBC ότι πίστευε ότι η τεχνολογία δεν ήταν ασφαλής.