Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Η «ιερή τζιχάντ» των Τσετσένων στην Ουκρανία – Η εργαλειοποίηση της αμάθειας και του φονταμενταλισμού

Η «ιερή τζιχάντ» των Τσετσένων στην Ουκρανία – Η εργαλειοποίηση της αμάθειας και του φονταμενταλισμού
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ISIL, ISIS, Αλ Κάιντα, Ισλάμ, Ισλαμικό Κράτος, Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ και το Λεβάντε, Ισλαμιστές, Μουσουλμάνοι, Ουκρανία, Ραμζάν Καντίροφ, Ρωσία, Τζιχάντ, Τζιχαντιστές, Τσετσενία,

Η χειραγώγηση των πληροφοριών έχει γίνει βασικό πολιτικό εργαλείο του Κρεμλίνου για να κερδίσει την εσωτερική δημόσια υποστήριξη για τον πόλεμο του Πούτιν εναντίον της Ουκρανίας.

Η αντιδυτική ιδεολογία και η «ιερή τζιχάντ» [ιερός πόλεμος] των Τσετσένων μαχητών έχουν υψωθεί σε υψηλό επίπεδο από τη ρωσική προπαγάνδα.

Οι Μουφτήδες (Πνευματική Διοίκηση των Μουσουλμάνων) των μουσουλμανικών δημοκρατιών της Ρωσίας τεκμηρίωσαν με φετφά (διάταγμα ισλαμικού θρησκευτικού ηγέτη) την ιερή τζιχάντ στην Ουκρανία λόγω της ανάγκης να αποκρουστεί μια στρατιωτική απειλή από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ.

Το αντιαμερικανικό αίσθημα του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν χρησιμεύει ως ισλαμικό θεολογικό εργαλείο με το οποίο οι υποστηριζόμενοι από το κράτος μουφτήδες στη Ρωσία εκδίδουν φετφάδες για την ιερή τζιχάντ κατά της Ουκρανίας, του ΝΑΤΟ και της «συλλογικής Δύσης».

Μουσουλμανικός αδελφοκτόνος πόλεμος στην Ουκρανία

Μουσουλμάνοι της μετασοβιετικής Κεντρικής Ασίας και της περιοχής του Καυκάσου συμμετέχουν στον βάρβαρο πόλεμο του Πούτιν στην Ουκρανία βοηθώντας και τις δύο αντίπαλες πλευρές, Ρώσους και Ουκρανούς, δύο συγγενικά σλαβικά ορθόδοξα έθνη.

Ισλαμικοί θρησκευτικοί ηγέτες και μουσουλμάνοι στρατιώτες διαφορετικών εθνικών και εθνικών καταβολών επιδιώκουν να δικαιολογήσουν τη συμμετοχή τους στον πιο αιματηρό πόλεμο στην Ευρώπη από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο βασιζόμενοι στις θεολογικές διδασκαλίες της ιερής τζιχάντ από το Κοράνι και τη Χαντίθ υπέρ μίας εκ των δύο πλευρών.

Ίσως οι πιο πολυάριθμες και έτοιμες για μάχη μουσουλμανικές στρατιωτικές μονάδες, όπως απέδειξε ο εξάμηνος πόλεμος, είναι οι Τσετσένοι μαχητές υπέρ του Κρεμλίνου, γνωστοί ως «Καντίροβιτς» (που σημαίνει «άντρες του Καντίροφ») υπό τη διοίκηση του βάναυσου ηγέτη της Τσετσενίας Ραμζάν Καντίροφ και τα τάγματα Τσετσένων ανταρτών του σεΐχη Μανσούρ και του Τζοχάρ Ντουντάγιεφ που πολεμούν εναντίον των ομοθρήσκων τους, στο πλευρό του Κιέβου.

Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δεν αποκαλύπτει τον ακριβή αριθμό των «Καντίροβιτς» στην Ουκρανία.

Στην αρχή της εισβολής, ο Καντίροφ, ο «οποδός στρατιώτης» του Πούτιν, όπως συχνά περιγράφει τον εαυτό του, δήλωσε ότι περισσότεροι από 70.000 Τσετσένοι «εθελοντές» ήταν έτοιμοι να εκπληρώσουν την εντολή του Ανώτατου Διοικητή της Ρωσίας να καθαρίσουν την Ουκρανία από τα «απομεινάρια του Μπαντέρα», Ναζί και Σαϊτάνες» (σατανάδες).

Στις 26 Φεβρουαρίου, στην κεντρική πλατεία της πρωτεύουσας της περιοχής, Γκρόζνι, ευλόγησε 12.000 Τσετσένους στρατιώτες για την «ιερή τζιχάντ» στην Ουκρανία.

Ωστόσο, στην πραγματικότητα, μόνο περίπου 2.000 Τσετσένοι στρατιωτικοί του Ειδικού Μηχανοκίνητου Συντάγματος «Akhmad Kadyrov» της Εθνικής Φρουράς της Ρωσίας, του 249ου Ξεχωριστού Ειδικού Μηχανοκίνητου Τάγματος «Yug» («Νότος») του Υπουργείου Άμυνας και του Ειδικού Τάγματος του Υπουργείου Άμυνας «Vostok» («Ανατολή») δραστηριοποιούνται επί του παρόντος στην πρώτη γραμμή στην Ουκρανία, εκ περιτροπής και περιοδικά.

Από την άλλη πλευρά, περίπου 500-600 αντιρώσοι Τσετσένοι μαχητές τριών κύριων μονάδων –τα τάγματα του σεΐχη Μανσούρ και του Τζοχάρ Ντουντάεφ και η ομάδα εφόδου του Crazy Pack– πολεμούν εναντίον των «Καντιροβιτών» και βοηθούν τις ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας.

Πολλοί από αυτούς τους μαχητές είναι βετεράνοι αντάρτες του πρώτου και του δεύτερου πολέμου της Τσετσενίας και ένθερμοι υποστηρικτές της ανεξαρτησίας της Τσετσενίας που αμφισβητούν τη Μόσχα.

Στην αρχή του πολέμου, ο Αχμέντ Ζακάγιεφ, ο ηγέτης της εξόριστης αυτονομιστικής κυβέρνησης της Τσετσενίας, πρότεινε στην κυβέρνηση της Ουκρανίας να συνάψει συμφωνία με την Τσετσενική Δημοκρατία της Ιτσκερίας για τη δημιουργία εθελοντικών αποσπασμάτων Τσετσένων που κατοικούν στο εξωτερικό για να πολεμήσουν μαζί εναντίον της Ρωσίας.

Σε απάντηση, ο αυταρχικός λαϊκιστής ηγέτης της Τσετσενίας Ραμζάν Καντίροφ ανακοίνωσε μια αμοιβή 1 εκατομμυρίου δολαρίων για τα κεφάλια των διοικητών δύο μονάδων της Τσετσενίας, των ταγμάτων του σεΐχη Μανσούρ και του Τζοχάρ Ντουντάεφ, κάτι που είναι χαρακτηριστικό της καυχησιολογίας του.

Ο Καντίροφ, προφανώς, δεν μπορούσε να τολμήσει να κυνηγήσει τον διοικητή του Τσετσενικού Crazy Pack, καθώς είναι μέρος των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Η ραχοκοκαλιά της ομάδας εφόδου αποτελείται από Τσετσένους βετεράνους πολέμου. Ο Καζμπέκ Κουράζοφ, ο στρατιωτικός ηγέτης του Crazy Pack, βλέπει τη μονάδα του όχι ως έναν άτυπο ή παράνομο στρατιωτικό σχηματισμό, αλλά ως μέρος του ουκρανικού στρατού, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης μαχητές του Αζερμπαϊτζάν.

Πώς οι Μουφτήδες του Πούτιν εκμεταλλεύονται τον αντιαμερικανισμό για την Ιερή Τζιχάντ

Ένας σκληρός ιδεολογικός πόλεμος έχει εκτυλιχθεί ανάμεσα σε αντίπαλες στρατιωτικές μονάδες της Τσετσενίας στην Ουκρανία, οι οποίες ερμηνεύουν τις διδασκαλίες του Κορανίου για την ιερή τζιχάντ με τον δικό τους τρόπο, προκειμένου να δικαιολογήσουν θεολογικά τη συμμετοχή τους στον πόλεμο κάποιου άλλου.

Παρά τις ρηχές και κατάφωρα απλοϊκές θεολογικές του γνώσεις, ο Ραμζάν Καντίροφ, ο βάναυσος σημαιοφόρος του Πούτιν, έγινε διάσημος κατά τη διάρκεια του πολέμου ως το πιο σκληρό θρησκευτικό φερέφωνο και εγκέφαλος πίσω από την ιερή τζιχάντ της Τσετσενίας στην Ουκρανία.

Για να εμπνεύσει τα στρατεύματα της Τσετσενίας, στις 4 Μαρτίου, στο κανάλι του στο Telegram με περισσότερους από 2,6 εκατομμύρια οπαδούς, ο Καντίροφ χρησιμοποίησε ως όπλο το δόγμα του ισλαμικού ιερού τζιχάντ, δηλώνοντας ότι «οι θαρραλέοι και ατρόμητοι Τσετσένοι μαχητές κάνουν ιερή τζιχάντ στην Ουκρανία για χάρη του Αλλάχ και συνεχίζοντας το μονοπάτι του Αχμάντ-Χατζί Καντίροφ».

Χλεύασε τους αντι-Ρώσους Τσετσένους μαχητές των ταγμάτων Τζοχάρ Ντουντάεφ και σεΐχη Μανσούρ ως «Τσετσόφωνους Σαϊτάνους» που ντροπιάζουν όχι μόνο τους εαυτούς τους και την καταγωγή τους, τις φυλές της Τσετσενίας, αλλά και το ιερό Ισλάμ, αυτομολώντας στο πλευρό της σατανικής Δύσης, του Μπαντέρα, των φασιστών και των ναζί.

Καθώς ο πόλεμος μαινόταν, η Μεγάλη Μουφτεία (Πνευματική Διοίκηση των Μουσουλμάνων) της Τσετσενίας και κορυφαίοι μουσουλμάνοι θεολόγοι και θρησκευτικοί ηγέτες, άμεσα υποταγμένοι στον βάναυσο αυταρχικό ηγέτη Καντίροφ, προσπάθησαν να εμπνεύσουν τις δυνάμεις της Τσετσενίας με την ιερή τζιχάντ.

Ο Μεγάλος Μουφτής της Τσετσενίας, σεΐχης Σαλάχ Μεζχίεφ, και ο σύμβουλος του αρχηγού της Τσετσενικής Δημοκρατίας για θρησκευτικά θέματα, Άνταμ Σαχίντοφ, εκμεταλλεύτηκαν τη θεσμική ικανότητα της Πνευματικής Διοίκησης της Δημοκρατίας της Τσετσενίας για να προωθήσουν την «ιερή τζιχάντ» του Καντίροφ στην Ουκρανία.

Μετά την περιβόητη τηλεοπτική ομιλία του Πούτιν για την έναρξη μιας ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης για την «αποναζιστικοποίηση και αποστρατικοποίηση» της Ουκρανίας, ο Μεγάλος Μουφτής της Τσετσενίας, Σαλάχ Μεζχίεφ, κήρυξε τη ρωσική εισβολή «ιερή τζιχάντ» στις 27 Φεβρουαρίου, αν και δεν επιβεβαιώθηκε με την έκδοση φετφά (ισλαμικό θρησκευτικό διάταγμα).

Οι Τσετσένοι στρατιώτες, σύμφωνα με τους αβάσιμους ισχυρισμούς του, μάχονταν «για το Κοράνι, για τον Αλλάχ Παντοδύναμο» και για να σώσουν τόσο τη Ρωσία όσο και το Ισλάμ από την «απώλεια και κάθε είδους βρωμιά» που εξαπλώθηκε από τη Δύση.

«Η Ρωσία προστατεύει το Ισλάμ επιτρέποντας στους μουσουλμάνους να προσεύχονται ελεύθερα και να χτίζουν τζαμιά, ενώ στην Ουκρανία, η οποία έχει γίνει εστία δυτικής εξαχρείωσης, δεν υπάρχει τέτοια θρησκευτική ελευθερία», εξήγησε ως τους λόγους για την «ιερή τζιχάντ» στην Ουκρανία.

Ως εκ τούτου, «οι Τσετσένοι διεξάγουν μια ιερή τζιχάντ εναντίον των Δυτικών Σαϊτάνων (διαβόλων) στην Ουκρανία επιδιώκοντας να καταστρέψουν την αγαπημένη μας πατρίδα», κατέληξε.

Ως αποτέλεσμα, ο Μεζχίεφ παρερμήνευσε τη θεολογική νομιμότητα της «Τσετσενικής ιερής τζιχάντ» στην Ουκρανία όσον αφορά τις επιστήμες του Κορανίου, προκαλώντας χλευασμό από κορυφαίους ιδεολόγους Σαλαφί-Τζιχάντ στον μετασοβιετικό χώρο και από κορυφαίους Σουνίτες Ισλαμικούς μελετητές εκτός Ρωσίας.

Έχει υιοθετήσει την αντιαμερικανική πολιτική ρητορική του Ρώσου Πούτιν και του στέρεου του «ποδιού» Ραμζάν Καντίροφ, απλοποιώντας το δόγμα του ιερού κορανίου τζιχάντ ώστε να ταιριάζει στις πολιτικές προτιμήσεις τους για να δικαιολογήσουν μια αιματηρή εισβολή στην Ουκρανία.

Ο πρόεδρος του κοινοβουλίου της Τσετσενίας, Μαγκομέντ Νταούντοφ, άναψε επίσης τις φλόγες της «ιερής τζιχάντ» στην Ουκρανία, δηλώνοντας ότι οι Τσετσένοι στρατιώτες «υπερασπίζονται το Ισλάμ» και «πολεμούν ενάντια στους δυτικούς μπράβους του Iblis» (ο ηγέτης των διαβόλων στην ισλαμική μυθολογία).

Πρόσθεσε ότι «μέχρι να μας σταματήσει ο Πούτιν, δεν εγκαταλείπουμε την τζιχάντ και θα φτάσουμε στο Βερολίνο».

Ένας άλλος αξιωματούχος, ο Άνταμ Σαχίντοφ, σύμβουλος του Τσετσένου ηγέτη για θρησκευτικά ζητήματα, εξυμνεί τακτικά την «ιερή τζιχάντ» της Τσετσενίας στην Ουκρανία, υποκινώντας το αντιαμερικανικό αίσθημα στη συντηρητική μουσουλμανική κοινωνία της Ρωσίας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι μουσουλμάνοι στρατιώτες στην Ουκρανία είναι Μουτζαχεντίν (Μουσουλμάνοι πολεμιστές) και όσοι πέθαναν κατά τη διάρκεια της ειδικής επιχείρησης θα γίνουν Shaheed (μάρτυρες).

«Βρήκε» μια θεολογική δικαιολογία για την τσετσενική «ιερή τζιχάντ» υπό την ηγεσία του Ρωσικού Χριστιανικού Στρατού, η οποία δεν έρχεται σε αντίθεση με το νόμο της Σαρία και δεν είναι Kufr (απιστία).

Ανέφερε το παράδειγμα της συμφωνίας της Μεδίνας από την ιστορία του Ισλάμ το 622, η οποία ρύθμιζε τις σχέσεις των Μουσουλμάνων με τους Εβραίους της Μεδίνας και την κοινή άμυνα ενάντια σε έναν κοινό εξωτερικό εχθρό.

Συμπερασματικά, ως συνήθως στην αυταρχική Τσετσενία του Καντίροφ, ο Άνταμ Σαχίντοφ επαίνεσε τους Τσετσένους μαχητές που «υπερασπίζονται την τιμή του Ισλάμ και της Ρωσίας», ενάντια στις «Σαϊτανικές δυνάμεις υπό την ηγεσία των ΗΠΑ», που θέλουν «μας να καταστρέψουν μέσω LGBT, Ουκρανών Ναζί και φασιστών».

Έτσι, ο Ραμζάν Καντίροφ, βασιζόμενος στον ισχυρό ώμο του Πούτιν και την απεριόριστη οικονομική υποστήριξη του Κρεμλίνου, δημιούργησε μια λατρεία προσωπικότητας γύρω από τον εαυτό του και τον μάρτυρα πατέρα του και επίσης εκμεταλλεύτηκε την ιδεολογική νομιμότητα της σουνιτικής τάρικα Καντίρι (τάγμα των Σούφι) για να ενισχύσει τον αντιαμερικανισμό στη Ρωσία και να ενισχύσει την «ιερή τζιχάντ» του στην Ουκρανία.

Μετέτρεψε το Πνευματικό Συμβούλιο των Μουσουλμάνων της Τσετσενίας σε ιδεολογικό και προπαγανδιστικό εργαλείο για να εδραιώσει τις πολιτικές του φιλοδοξίες και επιρροή.

Ενώ η ριζοσπαστική υποστήριξή του για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει παγιώσει τη θέση του μεταξύ των «γερακιών του πολέμου» του στενού κύκλου του Πούτιν, η ρητορική του για την «ιερή τζιχάντ» έχει προκαλέσει αντιδράσεις στον μουσουλμανικό κόσμο.

Φετφά κατά του ΝΑΤΟ

Οι ιδεολόγοι της «ιερής τζιχάντ» ενορχήστρωσαν τις φωνές των μουσουλμανικών θρησκευτικών ιδρυμάτων υπέρ του Κρεμλίνου για να υποστηρίξουν τη ρωσική στρατιωτική επιχείρηση για την «αποναζιστικοποίηση και αποστρατιωτικοποίηση» της Ουκρανίας.

Στη Ρωσία, οι τάξεις των Μεγάλων Μουφτήδων και των Μουσουλμάνων Θεολόγων διευρύνουν και προσαρμόζουν τη φετφά για την ιερή τζιχάντ στην Ουκρανία με θεολογικές δικαιολογίες.

Ένα τέτοιο συμβάν υπέρ της Μόσχας ήταν η Διάσκεψη των Πνευματικών Ηγετών των Ρώσων Μουσουλμάνων στη Βόρεια Οσετία στις 16 Μαρτίου, κατά την οποία υιοθετήθηκε φετφά που όριζε θεολογικά τον πόλεμο του Πούτιν στην Ουκρανία ως «ιερή τζιχάντ» και τους μουσουλμάνους που σκοτώθηκαν σε αυτόν ως «Shaheed» (μάρτυρες).

Η φετφά παρουσίαζε το όραμα του Καντίροφ για την «Ιερά Τζιχάντ της Τσετσενίας» ως έναν συνεχή αγώνα για επιβίωση μεταξύ του καλού και του κακού, μεταξύ των παραδοσιακών αξιών και των ποταπών ιδεών του Σατανισμού, μεταξύ των πολεμιστών του Αλλάχ και των κολλητών του Ιμπλίς που αντιπροσωπεύονται από τις εγκληματικές ΗΠΑ που προσπαθούν να καταστρέψουν Ρωσία.

Η ρωσική στρατιωτική επιχείρηση στην Ουκρανία, όπως δικαιολογείται από τη φετφά, είναι ένα αναγκαστικό αμυντικό και προληπτικό μέτρο για την προστασία της Ρωσίας και όλων των πολιτών της (συμπεριλαμβανομένων των μουσουλμάνων) από την πραγματική απειλή της χρήσης πυρηνικών και βιολογικών όπλων από το ΝΑΤΟ και τη «συλλογική Δύση».

Έτσι, η Διάσκεψη δικαιολόγησε θεολογικά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και προσπάθησε να συγκεντρώσει την υποστήριξη του 20 εκατομμυρίων μουσουλμανικού πληθυσμού της χώρας.

Η «χορωδία» υπέρ του Κρεμλίνου για την «ιερή τζιχάντ στην Ουκρανία» υποστηρίχθηκε γρήγορα από τον επικεφαλής του Κεντρικού Πνευματικού Μουσουλμανικού Συμβουλίου της Ρωσίας Ταλγκάτ Ταντζχούντιν, τον Μουφτή της Δημοκρατίας του Τσουβάς Αλμπίρ Κργκάνοφ, τον Μουφτή της Δημοκρατίας του Ταταρστάν Καμίλ Σαμιγκουλτίν, τον Μουφτή του Μπασκορτοστάν Αϊνούρ Μπιργκαλίν και άλλους μουσουλμάνους θρησκευτικούς ηγέτες της Ρωσίας.

Αλλά η ναυαρχίδα της Ρωσίας για την υποστήριξη του πολέμου του Πούτιν παραμένει η Τσετσενία του Καντίροφ, διαδίδοντας θεολογικές διδασκαλίες για την «ιερή τζιχάντ» όχι μόνο μεταξύ των Ρώσων μουσουλμάνων αλλά και στη μετασοβιετική Κεντρική Ασία και τον Καύκασο.

Ιερά Τζιχάντ των Τσετσένων Μαχητών υπέρ της Ουκρανίας

Ο Σαΐντ Ισμαγκίλοφ, ο Μεγάλος Μουφτής της Ουκρανίας, ο οποίος είναι Ταταρικής καταγωγής, αποφάσισε να εναντιωθεί στους μουσουλμάνους θρησκευτικούς ηγέτες που υποστηρίζουν το Κρεμλίνο, όχι μόνο στα κηρύγματα και τις ομιλίες τους για την ιερή τζιχάντ, αλλά και για να εμπνεύσει τον μεγάλο μουσουλμανικό πληθυσμό της Ουκρανίας με το προσωπικό του παράδειγμα. Μετά το ξέσπασμα του πολέμου, άλλαξε την πνευματική του δουλειά στο τέμενος Ummah με του στρατιώτη, εντάχθηκε στον ουκρανικό στρατό, για να ενθαρρύνει τους μουσουλμάνους της χώρας να κάνουν ιερή τζιχάντ εναντίον των Ρώσων εισβολέων.

Ο Καζμπέκ Κουραζόφ, διοικητής της ομάδας επίθεσης των Τσετσενών Crazy Pack, ισχυρίζεται ότι οι στρατιώτες του στην Ουκρανία συνεχίζουν την ιερή τζιχάντ των προγόνων τους, οι οποίοι πολέμησαν κατά της Ρωσικής Αυτοκρατορίας τα τελευταία 400 χρόνια για τη θρησκεία τους και την ελευθερία της Ιτσκερίας.

Ένας άλλος διοικητής του τάγματος σεΐχη Μανσούρ, βετεράνος δύο τσετσενικών πολέμων, ο Μουσλίμ Τσεμπερλοέβσκι, ισχυρίστηκε επίσης ότι η συμμετοχή του στον πόλεμο με την ουκρανική πλευρά είναι η συνέχεια του απελευθερωτικού πολέμου της Ιτσκερίας από τη ρωσική επέκταση και πιστεύει στη νίκη.

Ο Αχμέντ Ζακάγιεφ, ο επικεφαλής της εξόριστης τσετσενικής αυτονομιστικής κυβέρνησης, ενθάρρυνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλους τους Τσετσένους που ζουν στο εξωτερικό να πολεμήσουν στο πλευρό της ουκρανικής κυβέρνησης.

Ονόμασε τον βάναυσο Καντίροφ μεγάλο Dajjal (ψεύτικο Μεσσία) που, για το πολιτικό και οικονομικό του όφελος, πρόδωσε το έθνος της Τσετσενίας, εφηύρε μια ψεύτικη ιερή τζιχάντ στην Ουκρανία και προσεύχεται στον Πούτιν σαν να ήταν θεός.

Γνωστοί ισλαμιστές λόγιοι στον μετασοβιετικό χώρο όπως ο Μουφτής της Κριμαίας Αϊντέρ Ρουστέμοφ, ο αναπληρωτής Μεγάλος Μουφτής της Ουκρανίας Εμάντ Άμπου Αλρουμπ και ο αμφιλεγόμενος ιεροκήρυκας του Νταγκεστάν Άμπου Ουμάρ Σασιτλίνσκι αντιτάχθηκαν στη φετφά των Ρώσων μουφτήδων για την «ιερή τζιχάντ».

Σε ένα μήνυμα βίντεο, υποστήριξαν θεολογικά ότι ο πόλεμος της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας δεν είναι ιερή τζιχάντ και οι μουσουλμάνοι που πέθαναν για τις εγκληματικές ιδέες του Πούτιν δεν θα γίνουν Shaheed (μάρτυρες), αλλά θα πάνε στο Jahannam (κόλαση).

Από τη σκοπιά της ισλαμικής θεολογίας, η Ρωσία είναι ένα επιθετικό κράτος, που αρπάζει το έδαφος της Ουκρανίας και αυτοί οι μουσουλμάνοι στρατιώτες στον ρωσικό στρατό είναι προδότες του Ισλάμ, κατέληξαν.

Ο Αϊντέρ Ρουστέμοφ κάλεσε τους Ρώσους μουσουλμάνους στρατιώτες να εγκαταλείψουν τον εγκληματικό στρατό του Πούτιν, αλλιώς η τιμωρία του Αλλάχ είναι αναπόφευκτη.

Ένας από τους πιο σημαντικούς ρωσόφωνους κήρυκες σαλαφιστές στη μουσουλμανική κοινότητα του Βορείου Καυκάσου, ο Αμπντουλάχ Κοστέκσκι, τώρα εξόριστος στην Τουρκία, απέρριψε δριμύτατα την «ιερή τζιχάντ» του Καντίροφ, αποκαλώντας τέτοιους μουσουλμάνους στρατιώτες Ταγκούτ (ειδωλολάτρες).

Το Κοράνι απαγορεύει στους Μουσουλμάνους να πολεμούν υπό τις διαταγές των Καφίρηδων (απίστων), είπε, και κήρυξε παράνομο για τους Μουσουλμάνους να συμμετάσχουν στον πόλεμο της Ουκρανίας για τον «στρατό των Καφίρη».

Ο Άμπουμπακάρ Γιανγκουλμπάγιεφ, εξέχων ηγέτης του λαϊκού κινήματος ADAT για την παύση της κατοχής της Τσετσενίας από τη Ρωσία, είπε ότι «η ιερή τζιχάντ στην Ουκρανία είναι θεολογικά αντίθετη με τη Σαρία και οι ενέργειες του murtad (αποστάτη) Καντίροφ, που λατρεύει τον Πούτιν, είναι σιρκ (πολυθεϊσμός)».

Το Ισλαμικό Κράτος και η Αλ Κάιντα κατήγγειλαν την Ιερά Τζιχάντ της Τσετσενίας

Αναμφίβολα, οι θεολογικά παραμορφωμένες φετφά των μουφτήδων φιλο-Κρεμλίνου για την «ιερή τζιχάντ στην Ουκρανία» θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ενδομουσουλμανικές εντάσεις, συγκρούσεις και ενεργοποίηση σουνιτικών τρομοκρατικών ομάδων σε παγκόσμια κλίμακα.

Οι εικασίες του ηγέτη της Τσετσενίας Καντίροφ για θεολογικά ευαίσθητα δόγματα, όπως π.χ. ιερή τζιχάντ, έχει ήδη προκαλέσει μια εξωφρενική αντίδραση από το Ισλαμικό Κράτος (ISIS) και την Αλ Κάιντα, τους μεγάλους σουνιτικούς «μονοπωλητές» του τζιχάντ.

Για παράδειγμα, οι κορυφαίοι ιδεολόγοι και στοχαστές δύο ομάδων Σαλαφί-Τζιχάντι απάντησαν σύμφωνα με ένα σκληρό θεολογικό δόγμα της ιερής τζιχάντ, διαμορφώνοντας την κοσμοθεωρία και τις τζιχαντιστικές τους ενέργειες στο πεδίο της μάχης.

Τόσο η Αλ Κάιντα όσο και το ISIS κατήγγειλαν έντονα τη συμμετοχή Τσετσένων μαχητών στην ουκρανική σύγκρουση για λογαριασμό της Ρωσίας, προτρέποντάς τους να μείνουν μακριά από αυτόν τον ξένο πόλεμο των «σταυροφόρων» και των «απίστων».

Το Ισλαμικό Κράτος ήταν μια από τις πρώτες διεθνείς οργανώσεις τζιχαντιστών που σχολίασαν επίσημα τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας σε ένα ολοσέλιδο άρθρο στο ενημερωτικό δελτίο al-Naba, προτρέποντας τους μουσουλμάνους να μην εμπλακούν στον πόλεμο «Crusader on Crusader».

Το Ισλαμικό Κράτος επαίνεσε τον πόλεμο της Ουκρανίας ως «θεϊκή τιμωρία» για τους σταυροφόρους για τη δυσπιστία τους στον Παντοδύναμο Θεό, κάτι που η οργάνωση ελπίζει ότι θα καταστρέψει τους «εχθρούς του Ισλάμ».

Μετά από το άρθρο του «κεντρικού» Ισλαμικού Κράτους, τα περιφερειακά του τμήματα, Ισλαμικό Κράτος στις Φιλιππίνες και Ισλαμικό Κράτος στο Χορασάν, προειδοποίησαν πρόσφατα τους μουσουλμάνους να μην συμπαραταχθούν με έναν από τους δύο «σταυροφόρους».

Σύμφωνα με τους οπαδούς του Ισλαμικού Κράτους, θεολογικά, οι μουσουλμάνοι δεν πρέπει να προτιμούν τον ένα έναντι του άλλου ή να πολεμούν για τον ένα έναντι του άλλου.

Ο εξέχων σύγχρονος θρησκευτικός ηγέτης Σαλαφί-Τζιχάντι και ιδεολόγος της Αλ Κάιντα Άμπου Μουχάμαντ αλ Μακντίσι (γεννημένος ως «Isam Bin Muhammad Bin Tahir al-Barqawi) κατήγγειλε τους Τσετσένους μαχητές του Καντίροφ που έκαναν προσευχές στα ουκρανικά δάση [κεντρική φωτογραφία] στην αρχή του πολέμου.

Δήλωσε ότι «δεν θα γίνουν δεκτές οι προσευχές όσων δεν έχουν καθαριστεί από το βδελυρό του τυράννου», αφού δεν τηρούν την αρχή του μονοθεϊσμού που απαιτεί την απάρνηση και τη μη υποστήριξη των τυράννων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ένας μουσουλμάνος δεν πρέπει να πολεμά για λογαριασμό του Ρώσου «τύραννου» ούτε να υπερασπίζεται τον Ουκρανό «τύραννο», αφού και οι δύο είναι ένοχοι Jahiliyyah (άγνοιας).

Ο Αλ Μακντίσι προέτρεψε τους Τσετσένους να μην υποστηρίξουν έναν τύραννο έναντι ενός άλλου επειδή στο τέλος του πολέμου οι τύραννοι θα «πετάξουν τους μουσουλμάνους ως χαρτί υγείας».

Οι ρωσόφωνοι οπαδοί του Ισλαμικού Κράτους και της Αλ Κάιντα από την Κεντρική Ασία και τον Καύκασο συμπεριφέρονται αυστηρά εντός της σκληρής θεολογικής γραμμής των μητρικών οργανώσεων τους.

Μετά το ξέσπασμα του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας, οι διαδικτυακές θεολογικές διαμάχες έχουν ενταθεί μεταξύ των αντιπάλων τζιχαντιστών ομάδων της Κεντρικής Ασίας, των Katibat Tawhid wal jihad που συνδέονται με την Αλ Κάιντα, της Jamaat Ansarullah, της Jamaat al-Guroba από τη μια και του Ισλαμικού Κράτους στο Χορασάν από την άλλη.

Το κύριο ερώτημα είναι αν ο πόλεμος της Ουκρανίας είναι ιερή τζιχάντ και αν οι πεσόντες μουσουλμάνοι μαχητές θα πάνε στο Τζανάτ (παράδεισο) ως Σαχίν (μάρτυρες), όπως ορίζεται στο Κοράνι.

Ρώσοι, Ουζμπέκικοι και Τατζικιστές τζιχαντιστές στα μέσα Telegram τους χλεύασαν την ιερή τζιχάντ του Καντίροφ στην Ουκρανία και τον χλεύασαν ως Ταγκούντ, προδότη του Ισλάμ και σκλάβο του κάφρου Πούτιν.

Ένας από τους Ουζμπέκους Σαλαφιστές προέτρεψε τους Τσετσένους μαχητές να διαπράξουν μια πραγματική θεϊκή τζιχάντ εναντίον της Ρωσίας που σκοτώνει μουσουλμάνους στο συριακό Ιντλίμπ.

Το ΜΜΕ Al-Azaim και το Voice of Khorasan στα ρωσικά κάλεσαν επίσης τους Τσετσένους μουσουλμάνους να κάνουν ένα hijrat (αποδημία) όχι στην Ουκρανία αλλά στο Αφγανιστάν και να ενταχθούν στις τάξεις του Ισλαμικού Κράτους.

Ο αντίκτυπος της Ιεράς Τζιχάντ του Καντίροφ στη μελλοντική ασφάλεια

Συμπερασματικά, η «ιερή τζιχάντ» του Τσετσένου ηγέτη Καντίροφ επιδεινώνει ολοένα και περισσότερο τις ήδη δύσκολες σχέσεις μεταξύ των απλών μουσουλμάνων, που αντιτίθενται σιωπηρά στον πόλεμο στην Ουκρανία και των τοπικών μουφτήδων που υποστηρίζονται από το κράτος, προσαρμόζοντας γενναιόδωρα φετφάδες για «αναγκαστική άμυνα» από τη «σατανική Δύση».

Δοκιμάζει επίσης τη δύναμη των σχέσεων μεταξύ των διαφόρων ρευμάτων του πολιτικού Ισλάμ στις μετασοβιετικές χώρες, οι οποίες περνούν τις πιο δύσκολες στιγμές στο πλαίσιο της αυξανόμενης απειλής του ισλαμικού εξτρεμισμού.

Η «ιερή τζιχάντ» στην Ουκρανία απειλεί να ανοίξει ξανά τις πληγές της πρόσφατης μετακίνησης ριζοσπαστών ισλαμιστών της Κεντρικής Ασίας και του Καυκάσου στο Ιράκ, τη Συρία και το Αφγανιστάν για να ενταχθούν στο Ισλαμικό Χαλιφάτο, όπως κατά την περίοδο της πρόσφατης ακμής του.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 2014-16, ένας αριθμός ρεκόρ ρωσόφωνων ριζοσπαστών ισλαμιστών εντάχθηκε στο Ισλαμικό Κράτος –περίπου 8.500 άτομα– από τη Ρωσία και πέντε χώρες της μετασοβιετικής Κεντρικής Ασίας.

Τα «παρατραβηγμένα» θεολογικά δόγματα της «ιερής τζιχάντ» στην Ουκρανία κινδυνεύουν να υπονομεύσουν τα βασικά θρησκευτικά θεμέλια του ρωσικού κράτους διευρύνοντας τη ρωγμή μεταξύ των μουσουλμάνων ηγετών υπέρ του Κρεμλίνου και των εύθραυστων κοινωνικών τους βάσεων.

Υπάρχει κίνδυνος οι τελεολογικές αντιφάσεις για την ιερή τζιχάντ να οδηγήσουν σε ενδομουσουλμανική σύγκρουση και αντικυβερνητική κινητοποίηση στην Κεντρική Ασία και τον Βόρειο Καύκασο, όπου το βιοτικό επίπεδο είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρασία.

Μια περαιτέρω κλιμάκωση της «Τσετσενικής Τζιχάντ» θα μπορούσε να πυροδοτήσει τον ιδεολογικό και σεχταριστικό ανταγωνισμό πολύ πέρα ​​από το πεδίο της μάχης.

Εάν ανάψει μια σπίθα διαθρησκευτικής σύγκρουσης, ρεύματα ριζοσπαστών ισλαμιστών που έχουν περάσει από μια σχολή τζιχαντιστών σε παγκόσμια hot spot μπορεί να πλημμυρίσουν στην περιοχή.

Πηγή: Homeland Security Today

Σχετικά άρθρα