Ισλαμικό ΚράτοςΟυκρανία
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Η Ουκρανία κατασκευάζει κινητήρες για τα αεροπλανάκια της Τουρκίας – Τώρα… ξέμειναν

Η Ουκρανία κατασκευάζει κινητήρες για τα αεροπλανάκια της Τουρκίας – Τώρα… ξέμειναν
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αμυντική Βιομηχανία, Εξοπλιστικά Προγράμματα, Ουκρανία, Πολεμική Βιομηχανία, Ρωσία, Τουρκία,

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιούργησε αβεβαιότητα σχετικά με την ολοκληρωμένη συνεργασία στην αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας με την Ουκρανία.

Καθώς η επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία αφήνει πίσω της την 20ή ημέρα, οι επιπτώσεις του πολέμου στην τουρκική αμυντική βιομηχανία φαίνεται να είναι σοβαρές.

Μετά την πυραυλική επίθεση της Ουκρανίας στο Ντόνετσκ, το οποίο ελέγχεται από φιλορώσους αυτονομιστές, η απάντηση της Ρωσίας ήταν ότι οι στρατιωτικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Ουκρανίας θα στοχοποιηθούν ως αντίποινα.

Αυτό διαταράσσει τη στενή συνεργασία της Τουρκίας με την Ουκρανία στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας.

Παγώνουν οι συμφωνίες με την Ουκρανία

Η Τουρκία έχει διάφορες συμφωνίες με την Ουκρανία για την προμήθεια κινητήρων. Η Τουρκία αδυνατεί να κατασκευάσει κινητήρες για τα… «υπερόπλα» της.

Η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TUSAŞ) υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια 14 κινητήρων από την ουκρανική εταιρεία Motor Sich έως το 2025, για τα Επιθετικά Ελικόπτερα Βαριάς Τάξης «ATAK 2».

Οι Τούρκοι αρχικά «έβαζαν» αμερικανικούς κινητήρες, αλλά μετά τις κυρώσεις αδυνατούν να κατασκευάσουν ελικόπτερα.

Βρήκαν λοιπόν κινητήρες από την Ουκρανία αλλά φαίνεται ότι στάθηκαν… άτυχοι.

Η παράδοση δύο ουκρανικών κινητήρων αναμενόταν να γίνει τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία μπορεί να διαταράξει αυτή την παράδοση.

Εάν υπάρξει πρόβλημα στην προμήθεια κινητήρων από την Ουκρανία, θα καθυστερήσει και η πρώτη ημερομηνία πτήσης του 2023 για το ATAK 2.

Αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις

Μεταξύ των κινητήρων που χρησιμοποιούνται για το μη επανδρωμένο επιθετικό εναέριο όχημα Akıncı (TİHA), που παρήχθη από την αμυντική εταιρεία Baykar και παραδόθηκε στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις πέρυσι, υπάρχουν επίσης κινητήρες που παράγονται από την ουκρανική εταιρεία Motor Sich, η οποία παράγει περισσότερη ισχύ από τον εγχώριο κινητήρα.

Ο επικεφαλής της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών, Ισμαήλ Ντεμίρ, στο Φόρουμ Διπλωματίας της Αττάλειας το περασμένο Σαββατοκύριακο, σχετικά με το αν ο πόλεμος στην Ουκρανία θα έχει αντίκτυπο στην παραγωγή του Akıncı, είπε:

«Δεν θα έχει αντίκτυπο αυτή τη στιγμή.

»Έχουμε έναν ορισμένο αριθμό κινητήρων στο απόθεμά μας.

»Υπάρχει και εναλλακτικός κινητήρας.

»Από τη μία πλευρά, η διαδικασία ανάπτυξης των δικών μας κινητήρων βρίσκεται σε ένα ορισμένο σημείο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί».

Σε περίπτωση που ο πόλεμος στην Ουκρανία παραταθεί, θα χρησιμοποιηθούν εναλλακτικές λύσεις αντί για κινητήρες ουκρανικής προέλευσης στο Akıncı.

Αβεβαιότητα στην παράδοση του πλοίου

Ένας κινητήρας turbofan που αναπτύχθηκε από την ουκρανική εταιρεία Ivchenko-Progress σχεδιάστηκε να χρησιμοποιηθεί σε πύραυλο κρουζ, ο οποίος αναπτύχθηκε από τη ROKETSAN και ονομαζόταν «Εντόπιος Tomahawk».

Αναφέρεται ότι η τροφοδοσία του κινητήρα αυτού μπορεί να διακοπεί από τον πόλεμο.

Από την άλλη, συνεχίζεται η κατασκευή της πρώτης κορβέτας κλάσης MILGEM Ada που ναυπηγεί η Τουρκία για την Ουκρανία.

Σχετικά άρθρα