Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Μεγάλες ουρές στα βενζινάδικα στη Βρετανία – Πότε θα επανέλθει η κανονικότητα

Μεγάλες ουρές στα βενζινάδικα στη Βρετανία – Πότε θα επανέλθει η κανονικότητα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Βενζινάδικο, Βενζίνη, Βρετανία, Ενέργεια, Ηνωμένο Βασίλειο, Πρατήρια Καυσίμων,

Οι οδηγοί στο Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να περιμένουν «εβδομάδες» για την επιστροφή της αγοράς καυσίμων στην κανονικότητα, καθώς οι ελλείψεις που παρουσιάζονται στα πρατήρια δεν πρόκειται να εξαλειφθούν άμεσα, παρά την αποκλιμάκωση που σημειώνεται το τελευταίο διήμερο, τονίζει σε ρεπορτάζ του το πρακτορείο Bloomberg.

Οι άδειες αντλίες σε πολλά πρατήρια ανά τη χώρα δημιούργησαν χάος και αντιπαραθέσεις μεταξύ πολιτών στις ουρές, αλλά και μεταξύ οδηγών και εργαζομένων σε σταθμούς ανεφοδιασμού βενζίνης.

Ακόμη και την Παρασκευή, περισσότερα από το 25% των πρατηρίων δεν διαθέτουν αποθέματα βενζίνης και ντίζελ, ενώ άλλο ένα 20% διαθέτει μόνον ένα είδος καυσίμου, σύμφωνα με την Ένωση Λιανοπωλητών Πετρελαιοειδών (PRA) του Ηνωμένου Βασιλείου.

Γύρω από το Λονδίνο, πολλά πρατήρια παραμένουν κλειστά, ενώ όσα συνεχίζουν να διαθέτουν απόθεμα, είναι «περικυκλωμένα» από οδηγούς που σχηματίζουν μεγάλες ουρές για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους.

«Θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες για την επιστροφή στις κανονικές ροές χωρίς ελλείψεις», ανέφερε ο Gordon Balmer, εκτελεστικός διευθυντής της PRA, μιλώντας στο Bloomberg Radio την Παρασκευή.

Η βρετανική κυβέρνηση ανέφερε ότι τα έκτακτα μέτρα -μεταξύ άλλων η χρήση του εφεδρικού κρατικού στόλου βυτιοφόρων και η χρήση μελών των ενόπλων δυνάμεων ως οδηγών για τον ανεφοδιασμό των πρατηρίων- έχουν αποκλιμακώσει την κρίση.

Υπάρχουν ωστόσο ελάχιστα σημάδια ότι οι πολίτες ακολουθούν τις εκκλήσεις των υπουργών για περιορισμό των αγορών τους από τα πρατήρια, με τις παραδόσεις καυσίμων να μην καλύπτουν παρά οριακά τη ζήτηση των καταναλωτών.

«Η καταναλωτική συμπεριφορά, δεμένη με την αντίληψη ότι υφίσταται έλλειψη καυσίμων, δημιουργεί πρωτόγνωρα επίπεδα ζήτησης», ανέφερε ο υφυπουργός Αντιμετώπισης της Εγκληματικότητας και Αστυνόμευσης Kit Malthouse στο δίκτυο Sky News.

«Εάν επιστρέψουμε στα φυσιολογικά επίπεδα ζήτησης, μπορούμε να επιστρέψουμε και σε κανονικότητα στο επίπεδο της προσφοράς», πρόσθεσε.

Οι σκηνές το πρωί της Παρασκευής στο Λονδίνο, πάντως, δεν θύμιζαν κανονικότητα, από το Woodford New Road στον βορρά της πόλης έως το Catford στον νότο, σημαντικός αριθμός πρατηρίων έφεραν πινακίδες στις οποίες ανέγραφαν ότι δεν διαθέτουν καύσιμα.

Η κατάσταση δεν βελτιώνεται ιδιαίτερα ταχέως, τόνισε ο Steve McNamara, γενικός γραμματέας της Ένωσης Οδηγών Ταξί Λονδίνου.

«Η μεγάλη πλειονότητα των πρατηρίων στο Λονδίνο ακόμη δεν έχουν καύσιμα», σημείωσε.

Όπου υπάρχουν καύσιμα, «λαμβάνουμε όλο και περισσότερες αναφορές για μεγάλες ουρές», ενώ το ένα τέταρτο των συναδέλφων του δηλώνουν ότι αδυνατούν να δουλέψουν.

Η ζήτηση τόσο για αμόλυβδη βενζίνη, όσο και για ντίζελ, κινείται σε πρωτόγνωρα επίπεδα σε ολόκληρη τη βρετανική πρωτεύουσα, υπογραμμίζει το Bloomberg, με έξαλλους οδηγούς να εκφράζουν παράπονα για άπειρες χαμένες ώρες από τη ζωή και την εργασιακή ή επιχειρηματική τους δραστηριότητα προκειμένου να αναζητούν καύσιμα.

Η έλλειψη ειδικευμένων οδηγών βυτιοφόρων αποτελεί το επίκεντρο του προβλήματος στη Βρετανία, ειδικά μετά την έξοδο της χώρας από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΕ+Ισλανδία, Νορβηγία, Λιχτενστάιν).

Σχετικά άρθρα