Έναντι 2,9 εκατομμυρίων ευρώ σε διαδικτυακή δημοπρασία του οίκου Christie’s πωλήθηκε η «Μόνα Λίζα του Χέκινγκ».
Πρόκειται για ένα διάσημο αντίγραφο του περίφημου πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο ιδιοκτήτης του οποίου ισχυριζόταν για αρκετά χρόνια ότι είναι το αυθεντικό έργο του ιδιοφυούς καλλιτέχνη.
Ένδειξη της γοητείας που συνεχίζει να ασκεί η Τζοκόντα που εκτίθεται στο Λούβρο, το αντίγραφό της του 17ου αιώνα διεκδικήθηκε από 14 συλλέκτες και ξεπέρασε κατά πολύ την αρχική τιμή εκκίνησης.
Ο οίκος Christie’s ανακοίνωσε τη δημοπρασία την περασμένη εβδομάδα και εκτιμούσε ότι η τιμή θα κυμαινόταν γύρω στα 200.000-300.000 ευρώ.
Ο πίνακας αυτός έφτασε να γίνει πρώτο θέμα σε εφημερίδες και ραδιόφωνα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ αφού τον αγόρασε ο Ρέιμοντ Χέκινγκ, από έναν παλαιοπώλη στη Νίκαια της Γαλλίας, τη δεκαετία του 1960.
Ο συλλέκτης υπερασπίστηκε με πάθος την αυθεντικότητα του έργου, αμφισβητώντας τους ιστορικούς τέχνης.
Μάλιστα, θεωρούσε ότι ο πίνακας που εκτίθεται στο Λούβρο είναι το αντίγραφο και απαιτούσε από το μουσείο να αποδείξει ότι ο Ντα Βίντσι ήταν πράγματι ο ζωγράφος που τον φιλοτέχνησε.
Ο Χέκινγκ πίστευε ακράδαντα ότι είχε στην κατοχή του το αυθεντικό έργο.
Θεωρούσε ότι ο πίνακας που είχε επιστραφεί στο Λούβρο το 1914, τρία χρόνια μετά την κλοπή του από τον Ιταλό Βιντσέντζο Περούτζια, ήταν πλαστός.
Μετά τον θάνατο του Ρέιμοντ Χέκινγκ το 1977, ο πίνακας παρέμεινε στην κατοχή της οικογένειάς του.
Η Μόνα Λίζα εντάχθηκε στη συλλογή του βασιλιά Φραγκίσκου Α΄ της Γαλλίας λίγο μετά το 1517.
Από τις αρχές του 17ου αιώνα φιλοτεχνήθηκαν πολλά αντίγραφα του έργου, μεταξύ των οποίων και εκείνο που είχε αγοράσει ο Χέκινγκ.