Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen προσφέρει σε 120.000 εργαζόμενους γενναιόδωρες αυξήσεις μισθών άνω του 2% και ειδικό πριμ για την εργασία σε εποχές πανδημίας.
Η σχετική συμφωνία με το συνδικάτο IG Metall αφορά 120.000 εργαζόμενους, οι οποίοι απασχολούνται στα έξι γερμανικά εργοστάσια της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.
Από τον Ιανουάριο του 2022 οι εργαζόμενοι θα λάβουν αύξηση 2,3%, ενώ τον Ιούνιο θα τους δοθεί εφάπαξ πριμ 1.000 ευρώ για την εργασία τους σε καιρούς πανδημίας.
Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο κάθε εργαζόμενος της VW στη Γερμανία θα λάβει έκτακτη επιδότηση 150 ευρώ στo ταμείο για την επικουρική σύνταξη που προσφέρει η επιχείρηση.
«Οι εργαζόμενοι στήριξαν την επιχείρηση για να φέρει θετικά αποτελέσματα ακόμη και σε δύσκολους καιρούς πανδημίας και δικαιούνται να καρπωθούν το μερίδιό τους γι αυτή την επιτυχία», δηλώνει ο επικεφαλής της διαπραγμάτευσης από την πλευρά του συνδικάτου IG Metall Τόρστεν Γκρέγκερ.
Αρχικά βέβαια το συνδικάτο ζητούσε μισθολογικές αυξήσεις 4%, με το επιχείρημα ότι τα τελευταία τρία χρόνια οι μισθοί είχαν παραμείνει στάσιμοι.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής διαπραγματευτής της VW Άρνε Μαϊσβίνκελ έκανε λόγο για ένα “δίκαιο και συνετό αποτέλεσμα” στον τελικό συμβιβασμό.
Περισσότερα χρήματα ή ελεύθερος χρόνος;
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της συμφωνίας είναι η ρήτρα, με την οποία δίνεται σε όλους το δικαίωμα να επιλέξουν ανάμεσα σε εφάπαξ επίδομα και επιπλέον ρεπό.
Ο Άρνε Μαϊσβίνκελ δηλώνει στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) ότι «ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων προτιμά να εξασφαλίσει περισσότερο ελεύθερο χρόνο» και όχι πάντα περισσότερα χρήματα.
Σε αυτό συμφωνεί και ο Μπερντ Όστερλο, εκπρόσωπος των εργαζομένων στην Volkswagen.
«Αυτή είναι η σύγχρονη τάση», λέει ο Όστερλο στο τηλεοπτικό δίκτυο ARD.
«Bλέπω κι εγώ ότι οι νεότεροι προσπαθούν να μοιράσουν τον εργάσιμο χρόνο τους με ευελιξία, όπως τους βολεύει καλύτερα.
»Θέλαμε να εξασφαλίσουμε αυτό το δικαίωμα επιλογής για όλους τους εργαζόμενους της επιχείρησης και τώρα, για πρώτη φορά, τα καταφέραμε».
Δεν ήταν αυτονόητη η συμφωνία με το προσωπικό της VW. Από τις αρχές Ιανουαρίου έγιναν συνολικά πέντε γύροι διαπραγματεύσεων, δεν έλειψαν οι προειδοποιητικές απεργίες, ενώ ο επικεφαλής του συνδικάτου IG Metall Γιόργκ Χόφμαν δήλωνε πρόσφατα στην κυριακάτικη Bild ότι «μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Daimler και η VW προσφέρουν παχυλά μερίσματα.
»Νομίζω ότι όποιος πληρώνει πλουσιοπάροχα τους μετόχους, θα πρέπει να εξασφαλίζει μία αξιοπρεπή αμοιβή και στους εργαζόμενους».