Εκτεταμένη κριτική και πίεση δέχεται η Παλαιστινιακή Αρχή για τη σύλληψη και κράτηση από τις 27 Δεκεμβρίου της Σάμα Αμπντούλχαντι (Sama Abdulhadi), της πρώτης γυναίκας DJ -και μάλιστα διεθνούς φήμης- από την Παλαιστίνη.
Η Σάμα Αμπντούλχαντι συνελήφθη από την Αστυνομία της Παλαιστινιακής Αρχής την Κυριακή 27/12, σε ιστορικό χώρο όπου είχε λάβει άδεια να παίξει μουσική, μετά από «έφοδο» εκατοντάδων «αγανακτισμένων» νεαρών Παλαιστίνιων ισλαμιστών, κατοίκων της ανατολικής Ιερουσαλήμ, που διαμαρτύρονταν για την παρουσία της εκεί.
Στη νεαρή DJ είχε δοθεί η άδεια να παίξει μουσική στον τουριστικό, αρχαιολογικό και θρησκευτικό χώρο του Μακάμ αλ Ναμπί Μουσά, όπου εκεί πιστεύεται από τους μουσουλμάνους ότι βρίσκεται ο τάφος του Μωυσή, κοντά στην Ιεριχώ.
Να σημειωθεί ότι οι Εβραίοι πιστεύουν ότι ο τόπος ταφής του Μωυσή είναι άγνωστος.
Οι «αγανακτισμένοι», ως επί το πλείστον νεαροί άνδρες από την ανατολική Ιερουσαλήμ, κατηγορούσαν τη Σάμα και τους φίλους της για «βεβήλωση» του χώρου, ο οποίος, εκτός από έναν ξενώνα και αίθουσες, περιλαμβάνει και τζαμί.
Οι επιτιθέμενοι κατήγγειλαν επίσης την Παλαιστινιακή Αρχή επειδή έδωσε έγκριση για τη μουσική εκδήλωση.
Η οικογένεια της Αμπντούλχαντι είπε ότι συνελήφθη παρόλο που είχε λάβει γραπτή άδεια από το Υπουργείο Τουρισμού της Παλαιστινιακής Αρχής, για να οργανώσει και να κινηματογραφήσει τη συναυλία στον χώρο της αγοράς και όχι στο ίδιο το τζαμί.
Το υπουργείο γνώριζε ότι η Αμπντούλχαντι και οι φίλοι της σχεδίαζαν να παίξουν techno μουσική στον χώρο ως μέρος μιας εκστρατείας για την προώθηση της παλαιστινιακής κληρονομιάς και της παλαιστινιακής techno μουσικής σε όλο τον κόσμο.
Μέχρι το απόγευμα της Τετάρτης, περισσότερα από 50.000 άτομα είχαν υπογράψει μια ηλεκτρονική αναφορά ζητώντας την άμεση απελευθέρωση της νεαρής γυναίκας.
Αρκετές παλαιστινιακές και διεθνείς ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων και υποστηρικτές ζήτησαν επίσης την άμεση απελευθέρωση της μουσικού.
Την Τρίτη δικαστήριο της Παλαιστινιακής Αρχής στην Τζένιν αποφάσισε η Αμπντούλχαντι να παραμείνει υπό κράτηση για επιπλέον 15 ημέρες.
Μια εισαγγελέας της Παλαιστινιακής Αρχής είπε ότι, είναι ύποπτη για παραβίαση του άρθρου 275 του Παλαιστινιακού Ποινικού Κώδικα, το οποίο ορίζει ότι «όποιος προκαλεί ζημιά, βλάπτει ή καταστρέφει οποιονδήποτε τόπο λατρείας ή οποιοδήποτε αντικείμενο που θεωρείται ιερό από οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα με την πρόθεση να προσβάλει τη θρησκεία τους τιμωρείται με φυλάκιση από ένα μήνα έως δύο έτη».
Η οικογένεια της Αμπντούλχαντι ζήτησε την άμεση απελευθέρωσή της και επεσήμανε ότι είχε λάβει γραπτή έγκριση από το υπουργείο Τουρισμού της Παλαιστινιακής Αρχής για τη διοργάνωση της μουσικής εκδήλωσης.
Σε γραπτή ανακοίνωση η οικογένεια δήλωσε ότι η Σάμα και οι φίλοι της δεν εισήλθαν στον τάφο του Μωυσή.
«Αντίθετα, υπέβαλε αίτηση για άδεια σύμφωνα με τις καθιερωμένες διαδικασίες, τήρησε τις διαδικασίες ασφαλείας και τήρησε τους κανόνες για τη χρήση του χώρου», εξήγησε η οικογένεια.
«Αν και η επιλογή του χώρου μπορεί να υποδηλώνει εσφαλμένο υπολογισμό εκ μέρους των διοργανωτών, τονίζουμε ότι η Παλαιστινιακή Αρχή θεωρεί τον τόπο πολιτιστικό και τουριστικό μνημείο, καθώς έχει παραδώσει την ευθύνη του στο Υπουργείο Τουρισμού, το οποίο είναι εξουσιοδοτημένο να δώσει έγκριση για τη διοργάνωση εκδηλώσεων εκεί.
»Η Αμπντούλχαντι ζήτησε τις απαραίτητες εγκρίσεις από το υπουργείο, το οποίο γνώριζε πλήρως όλες τις λεπτομέρειες και δόθηκε η άδεια για μαγνητοσκόπηση στην πλατεία του παζαριού και αυτό συνέβη».
Σύμφωνα με την οικογένεια, στόχος της εκδήλωσης ήταν να βιντεοσκοπηθεί ένα επεισόδιο με θέμα «ηλεκτρονική μουσική στην Παλαιστίνη σε έναν αρχαιολογικό και τουριστικό χώρο».
Η οικογένεια αρνήθηκε ότι υπήρχαν πράξεις που παραβίασαν τα «δημόσια ήθη» κατά τη διάρκεια της μουσικής ή ότι διαπράχθηκε η λεγόμενη «λατρεία διαβόλων» εκεί, όπως ισχυρίστηκαν πολλοί Παλαιστίνιοι σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.
«Η Σάμα Αμπντούλχαντι ανήκει σε μια παλαιστινιακή οικογένεια γνωστή για τον πατριωτισμό της και τις πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και λογοτεχνικές της συνεισφορές», σημείωσε η οικογένεια.
«Το μουσικό ταλέντο και το ενδιαφέρον της την βοήθησαν να προβάλει την Παλαιστίνη σε παγκόσμιους χώρους με εκατομμύρια ακροατές και οπαδούς σε όλο τον κόσμο.
»Αν και το είδος της μουσικής που παίζει η Σάμα μπορεί να φαίνεται περίεργο σε κάποιους και δεν σχετίζεται απαραίτητα με την κληρονομιά και τον πολιτισμό μας, έχει γίνει μέρος της σύγχρονης μουσικής κουλτούρας που συνδέει την Παλαιστίνη με τη διεθνή νεολαία».
Η Σάμα γεννήθηκε το 1991 στο Αμμάν της Ιορδανίας.