Την εισαγωγή ελέγχων στα σύνορα της Γερμανίας με την Ελβετία σκοπεύει να προωθήσει ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών Χορστ Ζεεχόφερ, μετά το περιστατικό με τον Αμπτέ Αράγια, κάτοικο Ζυρίχης, ο οποίος προκάλεσε τον θάνατο ενός 8χρονου αγοριού σπρώχνοντάς το στις γραμμές του τρένου στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Φρανκφούρτης.
Όταν πέρασε στην Γερμανία, ο Αράγια αναζητείτο ήδη από τις ελβετικές Αρχές, για επίθεση σε βάρος δύο γυναικών.
«Θα κάνω τα πάντα προκειμένου να πετύχω “έξυπνα” σύνορα», δηλώνει ο κ. Ζεεχόφερ στο περιοδικό «Der Spiegel» που θα κυκλοφορήσει αύριο και επισημαίνει ότι μόνο το 2018 καταγράφηκαν συνολικά 43.000 παράνομες είσοδοι στην Γερμανία.
«Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση με μέσα εκτεταμένης έρευνας και περιστασιακών, χρονικά περιορισμένων, ελέγχων και άμεσα, στα σύνορα — και στα σύνορα με την Ελβετία», δηλώνει ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών.
Ο συλληφθείς, εναντίον του οποίου έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για μια δολοφονία και δύο απόπειρες δολοφονίας, καθώς έσπρωξε στις γραμμές και την μητέρα του 8χρονου, ενώ επιχείρησε να σπρώξει και μια ηλικιωμένη γυναίκα, είχε φύγει από την Ερυθραία το 2006 και έκτοτε ζούσε στην Ελβετία, και ήταν κάτοχος νόμιμης άδειας παραμονής και βίζας η οποία επέτρεπε την είσοδό του στην Γερμανία, παρά το γεγονός ότι η ελβετικές Αρχές τον αναζητούσαν ήδη από την περασμένη εβδομάδα.
Όπως κατέθεσε ο ίδιος, είχε φθάσει στην Γερμανία λίγες ημέρες πριν από το περιστατικό στην Φρανκφούρτη, με τρένο από την Βασιλεία.
Όπως επισημαίνει το Spiegel, ο κ. Ζεεχόφερ δεν έχει ακόμη συζητήσει τα σχέδιά του με την Καγκελάριο Μέρκελ, αλλά δηλώνει πεπεισμένος ότι δεν θα προκληθεί εσωτερική αναταραχή στην κυβέρνηση, όπως είχε συμβεί κατά το παρελθόν, λόγω της προσφυγικής κρίσης.
«Ξέρω ότι η Καγκελάριος είναι απολύτως σύμφωνη μαζί μου σε ό,τι αφορά αυτά τα θέματα ασφάλειας», τονίζει και αναφέρεται στα σχέδια του υπουργείου του για ενίσχυση των προληπτικών μέτρων ασφαλείας σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, ενδεχομένως εγκαθιστώντας ειδικές μπάρες, στις αποβάθρες.
Τον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθούν ειδικές συνεδριάσεις με τον υπουργό Μεταφορών Αντρέας Σόιερ, τους επικεφαλής των Γερμανικών Σιδηροδρόμων και εμπειρογνώμονες, προκειμένου να προχωρήσει το σχέδιο.
Το κόστος, εκτιμά, θα ανέλθει πιθανότατα σε δισεκατομμύρια ευρώ.
«Με τα χρόνια, δεν πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να κρατήσουμε το κόστος σε εκατομμύρια», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ζεεχόφερ.