Διαφημιστική εκστρατεία μέσω Facebook διεξήγαγε η βρετανική κυβέρνηση, θέλοντας να προωθήσει τη συμφωνία της Τερέζα Μέι με τις Βρυξέλλες για το Brexit .
Σύμφωνα με τον Guardian, για τις ανάγκες της διαφημιστικής εκστρατείας, η κυβέρνηση ξόδεψε σχεδόν 100.000 λίρες μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, αφού τα χρήματα προήλθαν από τις τσέπες των φορολογούμενων και η ψηφοφορία τελικώς… αναβλήθηκε.
Η εκστρατεία κόστισε 96.684 στερλίνες σε διάστημα μόλις μίας εβδομάδας. Τα διαφημιστικά που χρηματοδότησαν η κυβέρνηση είχαν το hashtag #BackTheBrexitDeal και περιλάμβανε σύντομα βίντεο που γυρίστηκαν με δημόσιους πόρους και συνδέονταν με επίσημη κυβερνητική ιστοσελίδα που ονομάζεται The Brexit Deal Explained.
Παρότι το Facebook δεν δίνει ακριβή δεδομένα για το κοινό-στόχος, τα διαφημιστικά εμφανίστηκαν στους χρήστες για τουλάχιστον πέντε φορές την τελευταία εβδομάδα.
Διαφορετικά διαφημιστικά προωθήθηκαν σε διαφορετικά είδη κοινού. Περισσότερες πιθανότητες για να δουν τα διαφημιστικά είχαν οι άνδρες, ενώ ένα εκ των διαφημιστικών υποστήριζε ότι η συμφωνία θα βοηθήσει τη Βρετανία να μειώσει τα επίπεδα μετανάστευσης.
Ειδικές διαφημίσεις δημιουργήθηκαν για την προώθηση της συμφωνίας και στις χώρες του Ηνωμένου Βασιλείου, που γυρίστηκαν ειδικά για τη Σκωτία, την Ουαλία και τη Βόρεια Ιρλανδία.
Τα στοιχεία αναφέρονται στα νέα εργαλεία διαφάνειας για την πολιτική διαφήμιση που δίνει το Facebook που δημιουργήθηκαν τον τελευταίο μήνα ως απάντηση στην κριτική για τον ρόλο των social media και των λεγόμενων «σκοτεινών διαφημίσεων» κατά την προεκλογική περίοδο του δημοψηφίσματος για το Brexit.
Οι νέοι κανόνες υποχρεώνουν τους πολιτικούς που διαφημίζονται να επιβεβαιώσουν ότι βρίσκονται στο ΗΝ και να δημιουργήσουν ένα δημόσιο αρχείο που να προκύπτει το περιεχόμενο, αν και δεν υπάρχει πλήρης σαφήνεια σχετικά με τον τελικό οικονομικό υποστηρικτή μιας πολιτικής διαφημιστικής καμπάνιας.
Οι Συντηρητικοί ξόδεψαν 40.000 £ από τα κομματικά ταμεία
Με βάση τα στοιχεία, οι Συντηρητικοί ξόδεψαν επιπλέον 40.000 στερλίνες από τα κομματικά ταμεία αγοράζοντας διαφημιστικά για τον ίδιο σκοπό, μια κίνηση που θα μπορούσε να εξοργίσει τους ευρωσκεπτικιστές Τόρις που στηρίζουν ένα σκληρό Brexit.
Παράλληλα, η οργάνωση που ζητά δεύτερο δημοψήφισμα ξόδεψε 47.000 λίρες, με επιχείρημα ότι η συμφωνία δεν ικανοποιεί κανέναν και κάλεσε τους πολίτες να απαιτήσουν ένα δεύτερο δημοψήφισμα.
Παράλληλα, η ομάδα «Britain’s Future» που στηρίζει το Brexit ξόδεψε πάνω από 21.000 λίρες την περασμένη εβδομάδα, ενθαρρύνοντας τους πολίτες να στέλνουν e-mail στους βουλευτές και να τους ζητούν να ψηφίσουν «όχι» στη συμφωνία. Η ομάδα δέχεται δωρεές από τους χρήστες, ωστόσο είναι ασαφές αν τα ποσά που εισπράττει είναι αρκεά για να πληρώσουν τη διαφημιστική καμπάνια.
Στη… μάχη του Facebook δεν μετείχαν οι Εργατικοί.