Ακατάλληλο για πτήση ήταν το αεροσκάφος της Lion Air, το οποίο πριν από έναν μήνα συνετρίβη στη Θάλασσα της Ιάβας, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 189 επιβαίνοντες.
Το αεροσκάφος συνετρίβη 13 λεπτά με την απογείωσή του. Εκτελούσε το δρομολόγιο Τζακάρτα – Πανγκάλ Πινάν (στο νησί Μπανγκά) και ήταν καινούριο – ένα Boeing 737 MAX 8 – με μόλις 2 μήνες στον αέρα.
Το αεροσκάφος είχε περάσει από όλους τους τεχνικούς ελέγχους, είχε κριθεί τότε ότι ήταν σε καλή κατάσταση και μπορούσε να εκτελεί δρομολόγια κανονικά.
Η προκαταρκτική έκθεση είχε διαπιστώσει ωτσόσο ότι σε προηγούμενες πτήσεις είχαν εντοπιστεί τεχνικά προβλήματα χωρίς να δίνει μια σαφή απάντηση για τα αίτια της συντριβής.
Το 737 Max είναι επί της ουσίας ένα εκσυγχρονισμένο Boeing 737. Το μοιραίο αεροσκάφος είχε ξεκινήσει πτήσεις πριν από μερικούς μήνες.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το πόρισμα των ερευνητών, δεν είναι ακόμη σαφές εάν έπαιξε ρόλο στο δυστύχημα το εκσυγχρονισμένο σύστημα στήριξης του αεροσκάφους.
Αυτό που αναφέρεται στα συμπεράσματα της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών της Ινδονησίας (KNKT) είναι ότι η εταιρεία επέτρεψε την απογείωση του αεροσκάφους πρότι είχαν αναφερθεί προβλήματα σε προηγούμενες πτήσεις.
Ένα από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους και συγκεκριμένα ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης έχει ανασυρθεί. Δεν έχει ωστόσο εντοπιστεί ο καταγραφέας με τις συνομιλίες από το πιλοτήριο.
Οι οικογένειες των θυμάτων έχουν στραφεί δικαστικά εναντίον της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους, της Boeing, για εικαζόμενες κακοτεχνίες στον σχεδιασμό του αεροσκάφους, κυρίως στο αυτοματοποιημένο σύστημα ασφάλειας.