Η Ισπανία θα προχωρήσει τελικά στην πώληση 400 βομβών κατευθυνόμενων με λέιζερ στη Σαουδική Αραβία, όπως ανακοίνωσε την Κυριακή ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ, τονίζοντας πως αυτό ήταν απολύτως απαραίτητο ώστε να διατηρηθεί η καλή σχέση με τη μοναρχία του Κόλπου.
Το ποσό για την αγορά των βομβών είχε ήδη καταβληθεί από το Ριάντ, όμως μετά τους βομβαρδισμούς στην Υεμένη από τη συμμαχία υπό σαουδαραβική ηγεσία, οι οποίοι είχαν αποτέλεσμα να σκοτωθούν δεκάδες παιδιά, η ισπανική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει στις 4 Σεπτεμβρίου ότι δεν επρόκειτο να προχωρήσει στην προμήθεια των βομβών αυτών.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στο τηλεοπτικό δίκτυο La Sexta, ο Σάντσεθ τόνισε ότι η κυβέρνησή του διέτρεχε τον κίνδυνο να «δώσει την εντύπωση ότι βρισκόταν στη διαδικασία της πλήρους αναθεώρησης της σχέσης της» με τη σουνιτική μοναρχία, εάν δεν προχωρούσε στην παράδοση των βομβών.
«Το δίλημμα με το οποίο η κυβέρνηση βρέθηκε αντιμέτωπη ήταν η διακοπή των εμπορικών, οικονομικών και πολιτικών σχέσεων με τη Σαουδική Αραβία, με τις επιπτώσεις που μπορούσε να έχει αυτό σε ορισμένες περιοχές της χώρας, όπως ο Κόλπος του Κάδιθ, ή η εκτέλεση μιας σύμβασης που υπεγράφη από την προηγούμενη κυβέρνηση», πρόσθεσε.
Επίσης ο υπουργός Εξωτερικών Ζοζέπ Μπορέλ διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του τελικά θα εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της βάσει της σύμβασης ύψους 9,2 εκατομμυρίων ευρώ και θα προχωρήσει στην παράδοση των βομβών, κάνοντας στροφή 180 μοιρών που προκάλεσε αγανάκτηση σε ανθρωπιστικές οργανώσεις.
Στο εμπορικό επίπεδο, η ακύρωση θα έθετε σε κίνδυνο μια σύμβαση πολύ πιο σημαντική: την παραγγελία πέντε πολεμικών πλοίων, κορβετών, αξίας 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αναμένεται να κατασκευαστούν από μια δημόσια ισπανική επιχείρηση, τα ναυπηγεία Navantia στην Ανδαλουσία, προπύργιο των σοσιαλιστών, ενώ διακυβεύονταν χιλιάδες θέσεις απασχόλησης, με τους εργαζόμενους στην περιοχή να οργανώνουν διαδηλώσεις με κεντρικό αίτημα να παραμείνει σε ισχύ η σύμβαση.
Πέραν των πολεμικών πλοίων, η Μαδρίτη έχει επίσης εξασφαλίσει δημόσιες συμβάσεις για την κατασκευή υποδομών τεράστιας αξίας, όπως η κατασκευή μιας σιδηροδρομικής σύνδεσης που θα συνδέει τη Μέκκα με τη Μεδίνα και του μετρό στο Ριάντ.