Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Γιούνκερ: Δεν υπάρχει ομοφωνία στην Ε.Ε. για τον ρώσικο αγωγό Nord Stream 2

Γιούνκερ: Δεν υπάρχει ομοφωνία στην Ε.Ε. για τον ρώσικο αγωγό Nord Stream 2
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αγωγός Nord Stream-2, Ενέργεια, Ευρωπαϊκή Ένωση, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, Ρωσία, Φυσικό Αέριο,

Τις συνομιλίες με τη Ρωσία θα προωθήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρά την έλλειψη ενότητας μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με τα ρωσικά σχέδια που αφορούν στο νέο αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream 2.

Οι Βρυξέλλες εκφράζουν έντονες ανησυχίες για το γεγονός ότι ο αγωγός Nord Stream 2 στη Βαλτική Θάλασσα θα αυξήσει την εξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό αέριο και θα μειώσει τα έσοδα διαμετακόμισης για την Ουκρανία.

Από την πλευρά της, η Γερμανία πιστεύει ότι οι Βρυξέλλες δεν θα πρέπει να παρεμβαίνουν.

Επιπλέον, ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ αναγνώρισε ότι το ζήτημα έχει διαιρέσει κράτη μέλη.

«Δεν νομίζω ότι θα έχουμε ομοφωνία για το θέμα αυτό τους προσεχείς μήνες, αλλά η Επιτροπή εξακολουθεί να αισθάνεται ότι θα ήταν χρήσιμο να της δοθεί εντολή για έναρξη της διαπραγμάτευσης», δήλωσε ο κ. Γιούνκερ, στους δημοσιογράφους μετά από τη συνάντηση των ηγετών της ΕΕ την Πέμπτη (19 Οκτωβρίου).

Διπλωμάτες της ΕΕ ανέφεραν ότι οι ηγέτες της Πολωνίας, της Λιθουανίας, της Δανίας και της Λετονίας εξέφρασαν τις ανησυχίες τους αναφορικά με τα ζητήματα ασφαλείας.

«Η πολιτική διάσταση αυτού του έργου είναι προφανής, αλλά υπάρχουν χώρες που λένε ότι πρόκειται για ένα καθαρά εμπορικό σχέδιο», δήλωσε η πρωθυπουργός της Πολωνίας Beata Szydlo.

Επισημαίνεται ότι πέντε ευρωπαϊκές εταιρείες – οι γερμανικές Uniper και Wintershall, η OMV της Αυστρίας, η αγγλο-ολλανδική Shell και η Engie της Γαλλίας – επενδύουν στον αγωγό των 1.225 χιλιομέτρων, ο οποίος θα αντλεί ρωσικό αέριο μέσω της Βαλτικής Θάλασσας.

Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχου της ΕΕ, η Επιτροπή θα προτείνει μια τροποποίηση της νομοθεσίας για την ενέργεια στις 8 Νοεμβρίου, για να βοηθήσει στην εξομάλυνση των προσπαθειών σχετικά με την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων στον υπεράκτιο αγωγό.

Σχετικά άρθρα