Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Tο σκάνδαλο Dieselgate στο επίκεντρο της προεκλογικής εκστρατείας του Σουλτς κατά της Μέρκελ

Tο σκάνδαλο Dieselgate στο επίκεντρο της προεκλογικής εκστρατείας του Σουλτς κατά της Μέρκελ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Άνγκελα Μέρκελ, Γερμανία, Εκλογές, Μάρτιν Σουλτς,

Στο επίκεντρο της προεκλογικής του ατζέντας έθεσε το σκάνδαλο Dieselgate o Μάρτιν Σουλτς, με στόχο να προωθήσει την πολιτική καμπάνια του κόμματός του για τις επερχόμενες γερμανικές εκλογές που θα διεξαχθούν το Σεπτέμβριο.

Ο αρχηγός του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος ανέφερε, ότι οι οδηγοί δεν θα πρέπει να πληρώνουν τα λάθη των υψηλόμισθων «ανεύθυνων διευθυντών».

«Το πρόβλημα έγκεται στο γεγονός, ότι βρισκόμαστε σε μια κατάσταση, όπου εταιρείες, όπως η Volkswagen και η Daimler θεωρούν ότι τα διευθυντικά στελέχη αξίζουν εκατομμύρια. Ως εκ τούτου, δεν επενδύουν εκεί που πρέπει», τόνισε ο κ. Schulz σε συνέντευξή του στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα ZDF.

Ο κρίσιμος τομέας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή κρίση, αφού η Volkswagen παραδέχτηκε ότι το 2015 εγκατέστησε ειδικό λογισμικό σε 11 εκατ. κινητήρες diesel, προκειμένου να τροποποιήσει τους δοκιμαστικούς ελέγχους εκπομπών ρύπων, ώστε τα οχήματα να φαίνονται λιγότερο ρυπογόνα από ό,τι ήταν.

Σάλο έχουν προκαλέσει οι πρόσφατες αποκαλύψεις που αφορούν στη δημιουργία καρτέλ αυτοκινήτων που επί σειρά ετών συνεργαζόταν για τις τεχνικές προδιαγραφές των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας εκπομπών ρύπων.

Το σκάνδαλο πυροδότησε πλήθος αντιδράσεων και εντατικοποίησε τις εκκλήσεις για την απόσυρση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Ο κ. Σουλτς -το πολιτικό κόμμα του οποίου βρίσκεται πίσω από τους συντηρητικούς της Μέρκελ κατά 14 μονάδες σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις- δήλωσε ότι οι οδηγοί πετρελαιοκίνητων οχημάτων δεν θα πρέπει να καλύπτουν τα έξοδα για ενημερώσεις λογισμικού και εμπορικές συναλλαγές.

Επιπλέον, έχει προτείνει μια κοινοτική ποσόστωση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Από την πλευρά της, η κ. Μέρκελ εξαπέλυσε επίθεση προς τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας το Σάββατο, με την κατηγορία ότι «χάνουν την εμπιστοσύνη».

Ωστόσο, η Γερμανίδα Καγκελάριος απέρριψε την ιδέα των ποσοστώσεων, εκτιμώντας πως είναι δύσκολο να εφαρμοστεί.

Έξι εβδομάδες πριν από τις εκλογές, η τελευταία δημοσκόπηση της Emnid για την εφημερίδα Bild am Sonntag κατέγραψε στήριξη των συντηρητικών CDU / CSU της Μέρκελl με 38%, ενώ ακολουθεί το SPD του Σουλτς με 24%.

Στην κόψη του ξυραφιού

Παρά την αρχική αύξηση της δημοτικότητάς του και μετά την ένταξή του στον προεκλογικό αγώνα τον Ιανουάριο, ο κ.Σουλτς, φαίνεται να μένει αρκετά πίσω στις δημοσκοπήσεις.

Οι παρατηρητές κάνουν λόγο για ελάχιστη διάθεση αλλαγών στη Γερμανία, γεγονός που βοηθάει τη Μέρκελ, να αναδειχθεί για τέταρτη φορά Καγκελάριος.

Ωστόσο, ο Σούλτς, που αναφέρει στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας του, ότι μάχεται για μια πιο δίκαιη Γερμανία, επέμεινε ότι ο αγώνας δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα.

«Ο προεκλογικός αγώνας διαρκεί μέχρι την τελευταία στιγμή», δήλωσε χαρακτηριστικά στο ZDF. «Εξακολουθώ να πιστεύω ότι έχω πιθανότητα να ηγηθώ της επόμενης κυβέρνησης».

Ερωτηθείς σχετικά με το αν θα ενδιαφερόταν για τη δημιουργία αριστερού-δεξιού συνασπισμού με τη Merkel, είπε: «Δεν έχω τίποτα εναντίον ενός μεγάλου συνασπισμού υπό την ηγεσία μου, με την προϋπόθεση ότι το CDU επιθυμεί να είναι ο μικρότερος εταίρος».

Την Κυριακή, ο πρόεδρος του SPD πραγματοποίησε τηλεοπτική εμφάνιση στο RTL, αναφέροντας στο κοινό, ότι θα παραμείνει πιστός στις αρχές του.

«Δεν θα πάω ποτέ ενάντια στη συνείδησή μου, για να συμφωνήσω τη δημιουργία συνασπισμού. Όλοι όσοι ψηφίσουν για μένα πρέπει να το γνωρίζουν αυτό».

Σχετικά άρθρα