Το προφίλ των Γάλλων ψηφοφόρων που στήριξαν τον Εμανουέλ Μακρόν και τη Μαρίν Λεπέν, οι οποίοι θα “κονταροχτυπηθούν” στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών της 7ης Μαΐου, σκιαγραφεί η έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων Ipsos-Sopra που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 19-22 Απριλίου και δημοσιεύεται σήμερα Τρίτη, στην ιστοσελίδα της εφημερίδας Le Monde.
Από το δείγμα των 4.698 προσώπων που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, προκύπτει πως τον Μακρόν, που κέρδισε την πρωτιά στον πρώτο γύρο, ψήφισε μεγάλος αριθμός στελεχών επιχειρήσεων (34%), καθώς και μικρομεσαίοι επαγγελματίες (27%).
Αντιθέτως, οι ίδιες επαγγελματικές κατηγορίες «έκλεισαν την πόρτα» στην Λεπέν (13 και 18% αντίστοιχα).
Την Λεπέν ψήφισε στον πρώτο γύρο των εκλογών αρκετά μεγάλος αριθμός εργατών (36%), έναντι ποσοστού 17% που δήλωσε πως θα ψήφιζε τον πρώην υπουργό Οικονομίας του Φρανσουά Ολάντ.
Επίσης υπέρ του Μακρόν ψήφισε το 32% των πολιτών με υψηλό εισόδημα (άνω των 3.000 ευρώ τον μήνα), ομάδα στην οποία η Λεπέν έχει απήχηση μόλις κατά 14%.
Στην κατηγορία των πολιτών με εισοδήματα κάτω των 1.250 ευρώ η παραπάνω εικόνα ανατρέπεται: την Λεπέν προτίμησε το 32% και μόλις 12% τον Μακρόν.
Η προσωπικότητα του Μακρόν έλκει περισσότερο τους έχοντες πτυχίο (30%), ενώ αντίθετα τη Λεπέν προτιμούν κοινωνικές ομάδες με μεσαία και χαμηλή μόρφωση (30%).
Ενδιαφέρον είναι ένα ακόμη στοιχείο της έρευνας, που προδίδει τη γενεαλογική διαφορά των ψηφοφόρων.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 46% των πολιτών άνω των 70 ετών ψήφισε τον δεξιό υποψήφιο Φρανσουά Φιγιόν.
Στις ηλικίες 18-24 ετών το ποσοστό που ψήφισε τον Φιγιόν περιορίστηκε στο 9% των ψηφοφόρων και στις ηλικίες 25-34 ετών στο 8%.
Αντιθέτως, ο αριστερός υποψήφιος Ζαν Λικ Μελανσόν προσήλκυσε την ψήφο των νέων, συγκεντρώνοντας 31% στο ηλικιακό φάσμα μεταξύ 18-24 ετών.
Σε ό,τι αφορά τους δύο τελικούς διεκδικητές, οι ηλικιακές κατηγορίες που τους προτίμησαν είναι σχετικώς ομοιογενείς.
Τον Μακρόν προτίμησε το 29% των ψηφοφόρων ηλικίας 25-34 ετών, το 21% των 35-49 ετών, το 22% στους 50-59 ετών και το 26% στο φάσμα 60-69 ετών.
Από την πλευρά της η Λεπέν είχε απήχηση στο 23% του φάσματος μεταξύ 25-34%, στο 29% του 35-49 ετών, του 26% των ηλικιών 50-59 ετών και στο 19% των ηλικιών 60-69 ετών.