Σωρεία αντιδράσεων έχει προκαλέσει η απόφαση να βάλουν μαθητές νηπιαγωγείου στη Καισάρεια, κρατώντας ψεύτικα όπλα, να αναπαραστήσουν το στρατιωτικό πραξικόπημα του περασμένου Ιουλίου, την «Ημέρα Εθνικής Κυριαρχίας» και την «Ημέρα για το Παιδί», που είναι η 23η Απριλίου, όπως θεσπίστηκε από τον Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ το 1923. Το παρών στις εκδηλώσεις στο σχολείο της πόλης έδωσαν ο τοπικός κυβερνήτης, ο δήμαρχος και άλλοι τοπικοί αξιωματούχοι.
Πιο συγκεκριμένα, σε σχολική αίθουσα της πόλης παρουσιάστηκαν δύο θεατρικά έργα με πρωταγωνιστές μικρούς μαθητές του νηπιαγωγείου. Το ένα έργο αναφερόταν στο αποτυχημένο πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου στην γειτονική χώρα και το άλλο στη μάχη της Καλλίπολης, που έγινε κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και ήταν μια από τις μεγαλύτερες νίκες των Οθωμανών εναντίον των Συμμάχων.
Και στα δύο θεατρικά έργα οι μικροί μαθητές κρατούσαν ψεύτικα όπλα ενώ υπήρξαν και σκηνές με υποτιθέμενους νεκρούς και μάλιστα, σε μία από αυτές κάλυψαν το σώμα του «νεκρού στρατιώτη» με την τουρκική σημαία, σύμβολο ότι αυτός «μαρτύρησε» υπέρ της πατρίδας του.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Hurriyet κάποιοι θεατές χειροκρότησαν ενώ άλλοι έδειξαν να νιώθουν άβολα με το θέαμα. Η κλινική ψυχολόγος Börte Özdemir δήλωσε στην εφημερίδα: «Τα παιδιά των νηπιαγωγείων είναι πολύ μικρά για αυτό το είδος θεατρικών έργων. Τα παιδιά στο λύκειο ή στο γυμνάσιο μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα την κατάσταση» και πρόσθεσε ότι οι σκηνές βίας θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τα παιδιά σε τόσο μικρή ηλικία.
Η ίδια, υποστήριξε ότι τα παιδιά που λαμβάνουν μέρος σε τέτοιες παραστάσεις μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα όπως, η ανάπτυξη παράλογων φόβων, να βλέπουν εφιάλτες στον ύπνο τους και να είναι υπερβολικά προσκολλημένα στους γονείς τους.