Νομικές διαδικασίες εναντίον επτά χωρών-μελών της ΕΕ, μεταξύ των οποίων είναι η Ελλάδα, η Γερμανία και η Βρετανία, άρχισε η Κομισιόν, στο πλαίσιο του σκανδάλου παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα της Volkswagen.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατηγοροεί τη Γερμανία, τη Βρετανία, την Ισπανία και το Λουξεμβούργο ότι δεν επέβαλαν κυρώσεις όπως αυτές που αντιμετωπίζει η VW στις ΗΠΑ αναφορικά με τη χρήση εκ μέρους της ενός παράνομου λογισμικού για να αποκρύπτονται στις δοκιμές οι πραγματικές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) των οχημάτων της.
Οι Βρυξέλλες κάλεσαν επίσης τη Γερμανία και τη Βρετανία να λογοδοτήσουν επειδή αρνούνται να μοιραστούν με τους εταίρους τους τις λεπτομέρειες για τις παραβιάσεις των νόμων της ΕΕ περί εκπομπών καυσαερίων τις οποίες ανακάλυψαν στη διάρκεια των ερευνών που πραγματοποιήθηκαν φέτος σε εθνικό επίπεδο.
«Ο σεβασμός του νόμου είναι πρωταρχικό καθήκον των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Όμως οι εθνικές αρχές στους κόλπους της ΕΕ οφείλουν να εξασφαλίζουν πως οι κατασκευστές συμμορφώνονται πράγματι προς τον νόμο», αναφέρει σε δήλωσή της η επίτροπος Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόβσκα.
Άλλες τρεις χώρες, η Τσεχία, η Λιθουανία και η Ελλάδα, αναφέρονται επειδή δεν περιέλαβαν καν στην εθνική νομοθεσία τη δυνατότητα να επιβληθεί πρόστιμο στη μεγαλύτερη βιομηχανία της Ευρώπης για ενδεχόμενες παραβιάσεις.
Συμμόρφωση στους κανονισμούς
Η σημερινή ανακοίνωση είναι το πρώτο βήμα στη διαδικασία περί παραβίασης της νομοθεσίας, η οποία επιτρέπει στην ΕΕ να εξασφαλίζει ότι οι 28 χώρες της Ένωσης συμμορφώνονται προς τους κανονισμούς που έχουν συμφωνηθεί για ολόκληρη την ΕΕ.
Τα κράτη μέλη έχουν προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν.
Αν δεν απαντήσουν στις ανησυχίες των Βρυξελλών, η ΕΕ μπορεί να τα οδηγήσει ενώπιον του δικαστηρίου της ΕΕ στο Λουξεμβούργο.
Σημειώνεται πάντως ότι οι αρμόδιες αρχές κάθε χώρας-μέλους της ΕΕ, είναι αυτές που εγκρίνουν τα καινούρια αυτοκίνητα και μόνο αυτές έχουν την εξουσία να τα ελέγχουν, μολονότι μπορούν να πωληθούν σ’ ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.