Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Σωτήρης Κούκιος
Νομικός, Blogger, Αρθρογράφος

Ο Ερντογάν έβαλε στο μάτι και τα Ιεροσόλυμα – Ετοιμάζει μεγάλη “λαχτάρα” στο Ισραήλ

Ο Ερντογάν έβαλε στο μάτι και τα Ιεροσόλυμα – Ετοιμάζει μεγάλη “λαχτάρα” στο Ισραήλ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αδελφοί Μουσουλμάνοι - Μουσουλμανική Αδελφότητα, Ιεροσόλυμα (Ιερουσαλήμ), Ισλαμιστές, Ισραήλ, Όρος του Ναού, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, Τέμενος Αλ Ακσά, Τουρκία,

7 Οκτωβρίου 2016, Κωνσταντινούπολη. Βρίσκεται σε εξέλιξη ένα 4ημερο συναντήσεων στην Πόλη από οργανώσεις όλες ισλαμικού χαρακτήρα (Διεθνής Ένωση Μελετητών του Ισλάμ με έδρα το Κατάρ, Γενικό Γραμματέα και Αρχηγό της Μουσουλμανικής Αδελφότητας παγκοσμίως, με ομιλητές από τη Χαμάς μέχρι και την Τσετσενία), το Φόρουμ Διαμορφωτών της κοινής γνώμης στις Ισλαμικές Χώρες.

Συμμετέχουν εκπρόσωποι από 50 οργανώσεις της “κοινωνίας των πολιτών” (!), όλες με συνδεδεμένες με τη Μουσουλμανική Αδελφότητα και με ομιλητές… πολιτικούς.

Θέμα του συνεδρίου (που έχει τεθεί από την Τουρκία) “ο κίνδυνος στον οποίο βρίσκεται το Αλ Ακσά” από το Ισραήλ.

Το Αλ Ακσά είναι το τέμενος που έχουν χτίσει οι μουσουλμάνοι επί του Όρους του Ναού στα Ιεροσόλυμα, εκεί που ήταν στην αρχαιότητα ο Ναός των Εβραίων.

Πρώτος ομιλητής ο αντιπρόεδρος του ισλαμικού κυβερνώντος κόμματος AKP της Τουρκίας, Γιασίν Ακτάι, που επισημαίνει ότι πρέπει να αναληφθεί κοινή μουσουλμανική δράση γιατί εάν “το Αλ Ακσά κινδυνεύει, τότε η ανθρωπότητα κινδυνεύει, αφού η Αλ Κουντς (Ιεροσόλυμα) είναι μοναδικό παράδειγμα συνύπαρξης διαφορετικών λαών και θρησκειών”.

Μετά τον λόγο τον παίρνει ο Αμπτεραζάκ Μάκρι, επικεφαλής του Ισλαμικού Κόμματος της Αλγερίας (MSP) και αφού κατηγορήσει τις “ξένες δυνάμεις” που “μας θέλουν διαιρεμένους” (ποιους; και που κολλάει η Τουρκία στο αραβικό έθνος; ή εννοεί το Ισλάμ ως ταυτότητα εθνική; ή εννοεί την Αδελφότητα ως ενιαία δύναμη;) καταλήγει “για αυτό πρέπει να ενωθούμε για να παλέψουμε για το Αλ Ακσά”.

Παρένθεση: Ο Μάκρι, που περνάει μια εσωκομματική κρίση στην Αλγερία, είναι φανατικός οπαδός του Ερντογάν και φυσικά ένας φανατικός τοπικός ηγέτης της Αδελφότητας.

Σε σημείο που έφτασε να χαιρετήσει την εκλογική νίκη της στις πρόσφατες κάλπες στο Μαρόκο ενώ το “αδελφό” κόμμα έχει ακολουθήσει στο παρελθόν μια σκληρή στάση απέναντι στην Αλγερία στην εξωτερική του πολιτική ως κυβέρνηση.

Επίσης, όταν ο Μάκρι τον Ιούνιο έμαθε για την συμφωνία Τουρκίας – Ισραήλ έπαιρνε τηλέφωνο απεγνωσμένα τον Ερντογάν να του ζητήσει εξηγήσεις, για να πάρει στο τέλος την απάντηση από συνεργάτες του Προέδρου: “δεν είναι δική σας δουλειά τι κάνει ο Πρόεδρος Ερντογάν με το Ισραήλ”!! [κλείνει η παρένθεση].

Ο Μάκρι συνέχισε: “Ξέρετε ότι το κακό πραξικόπημα, το αποτυχημένο πραξικόπημα, έγινε για να αδυνατίσει τον ρόλο της Τουρκίας στην Παλαιστίνη, γιατί θέλουν η Τουρκία να σταματήσει να στηρίζει την Παλαιστίνη”(!!).

Μετά μίλησε ο Σαλάχ Άμπντελ Μακσούντ, πρώην Υπ. Πληροφόρησης στην κυβέρνηση Μόρσι (της Μουσουλμανικής Αδελφότητας) στην Αίγυπτο, επιβεβαιώνοντας ότι το πραξικόπημα στην Τουρκία έγινε λόγω Παλαιστινιακού και ότι για αυτό έγινε και το πραξικόπημα στην Αίγυπτο το 2013 (!!).

Η “ωραία” συζήτηση έκλεισε με τον αρχηγό της συριακής Μουσουλμανικής Αδελφότητας, Μοχάμεντ Ουαλίντ, που αφού μίλησε για τη φρικτή κατάσταση στη χώρα του επιτέθηκε στον εισβολέα… (χα! την Τουρκία νομίζατε;;) τη Ρωσία.

“Χρησιμοποιείτε τις βόμβες σας επάνω σε αθώα παιδιά… είστε οι πιο δειλοί της ιστορίας”.

Το Πρακτορείο Ανατολή που μας μεταφέρει τη συζήτηση δεν αναφέρει ποιες αποφάσεις πάρθηκαν για να διασώσει η Τουρκία το τζαμί Αλ Ακσά από το “κακό” Ισραήλ.

Αλλά μετά από τέτοιο θαυμασμό και αφοσίωση των συμμετεχόντων προς το πρόσωπο του “χαλίφη” Ερντογάν, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ευφυΐα για να κατανοήσει κάποιος ΠΟΙΟΣ είναι το αφεντικό στη Μέση Ανατολή. Η Μουσουλμανική Αδελφότητα, φυσικά, που με τη χρηματοδοτική κάλυψη Τουρκίας, Κατάρ και άλλων συμμαχικών δυνάμεων και την πολιτική ισχύ του Ερντογάν βαδίζει συστηματικά στη συνολική αναθεώρηση (των συνόρων) της περιοχής.

Από την άλλη ο Ερντογάν λίγο ενδιαφέρει αν είναι καλός μουσουλμάνος ή όχι. Βρήκε ένα νέο θεωρητικό πλαίσιο για τα μεγαλεπήβολα σχέδια του: το “μετριοπαθές” πολιτικό Ισλάμ… που θα αποδειχθεί σύντομα ότι ούτε “μετριοπαθές” είναι, ούτε θα πετύχει τον στόχο του αναίμακτα.

Το ενδιαφέρον αυτής τη συνάντησης βεβαίως είναι πάνω από όλα: Ότι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αφού “εξομάλυνε” τις σχέσεις του με το Ισραήλ συγκάλεσε στην Κωνσταντινούπολη “σύσκεψη” της Μουσουλμανικής Αδελφότητας για να θέσει υπό την προστασία του το τέμενος Αλ Ακσά. Δηλαδή, να “αναλάβει” το κουμάντο στον ιερότερο χώρο των Εβραίων, στο Όρος του Ναού.

al_aqsa

Εγκυκλοπαιδικά Στοιχεία:

Το τέμενος Αλ Ακσά είναι ο τρίτος πιο ιερός τόπος για το Ισλάμ και βρίσκεται στην παλαιά πόλη της Ιερουσαλήμ.

Ο χώρος στο οποίο βρίσκεται το τέμενος, μαζί με το Θόλο του Βράχου, ο οποίος αναφέρεται και ως Αλ Χαράμ Ας Σαρίφ ή «Ιερό Άσυλο», είναι το Όρος του Ναού, ο ιερότερος τόπος για τον Ιουδαϊσμό, ο τόπος στον οποίο βρισκόταν ο Ναός πριν την καταστροφή από τους Ρωμαίους το 70 Κ.Ε..

Οι μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι ο Μωάμεθ μεταφέρθηκε από το Ιερό Τέμενος στη Μέκκα στο Αλ Ακσά κατά τη διάρκεια της νυχτερινής διαδρομής.

Στην ισλαμική παράδοση ο Μωάμεθ προσευχόταν προς αυτό το σημείο μέχρι τον 17ο μήνα μετά την εγίρα, όταν ο Θεός τον κατεύθυνε να προσεύχεται προς την Κάαμπα.

Το τέμενος ήταν αρχικά ένα μικρό οίκημα για προσευχή το οποίο χτίστηκε από το χαλίφη Ουμάρ, αλλά ανακατασκεύστηκε και επεκτάθηκε από τον Ομμεϋάδη χαλίδη Αμπντ Αλ Μαλίκ και ολοκληρώθηκε από τον γιο του Ουαλίντ Α’ το 705.

Μετά από ένα σεισμό το 746, το τέμενος καταστράφηκε ολοσχερώς και ξαναχτίστηκε από το Αββασίδη χαλίφη Αλ Μασούρ το 754 και το διάδοχό του Αλ Μαχντί το 780.

Μεγάλο τμήμα του τεμένους καταστράφηκε από σεισμό το 1033, αλλά ο Φατιμίδης χαλίφης Αλί Αζ Ζαχίρ έχτισε ένα άλλο τέμενος, το οποίο σώζεται μέχρι σήμερα.

Κατά τη διάρκεια των ανακαινίσεων, πολλές δυναστείες του ισλαμικού Χαλιφάτου πρόσθεσαν στο τέμενος διάφορα αρχιτεκτονικά στοιχεία, όπως το ασημένιο θόλο, τη πρόσοψη, μινπάρ και μιναρέδες.

Όταν οι Σταυροφόροι κατέλαβαν στην Ιερουσαλήμ το 1099, χρησιμοποίησαν το τέμενος σαν παλάτι και εκκλησία, ενώ χρησιμοποιήθηκε ξανά ως τζαμί μετά την ανάκτηση της Ιερουσαλήμ από τον Σαλαντίν το 1187. Σήμερα, η παλαιά πόλη είναι ισραηλινή, αλλά το τέμενος παραμένει υπό την διοίκηση ισλαμικού βακούφιου.

aqsa1

Σχετικά άρθρα