Η κατάσταση στη Μέση Ανατολή, που μας αφορά και μας “ακουμπά”, συνεχίζει να περιπλέκεται. Τώρα ο βασιλιάς της Ιορδανίας, σύμμαχος της Δύσης και “κοσμικός”, απειλεί το Ισραήλ.
Την Κυριακή οι μουσουλμάνοι προκάλεσαν φασαρίες στο Όρος του Ναού στα Ιεροσόλυμα, εκεί που κάποτε ήταν ο Ναός των Εβραίων, που γκρέμισαν οι Ρωμαίοι, και τον μεσαίωνα οι μουσουλμάνοι έχτισαν πάνω στα ερείπια του δύο τζαμιά. Τον Θόλο του Βράχου και το Τέμενος Αλ Άκσα.
Το Όρος του Ναού είναι η ακρόπολη της Σιών, η ακρόπολη των Εβραίων. Οι Εβραίοι, Ισραηλινοί ή ξένοι, δεν μπορούν να προσευχηθούν πάνω στην Ακρόπολή τους διότι εκεί είναι τα μουσουλμανικά τεμένη.
Όπως στην Αθήνα οι Τούρκοι είχαν χτίσει τζαμί μέσα στον Παρθενώνα, το οποίο γκρεμίσαμε μετά την απελευθέρωση, φανταστείτε να μην είχε γκρεμιστεί εκείνο το τζαμί και οι μουσουλμάνοι να έλεγαν ότι οι Έλληνες δεν μπορούν να ανεβούν στην Ακρόπολη διότι είναι μουσουλμανικό τέμενος. Αυτό ακριβώς συμβαίνει στα Ιεροσόλυμα.
Συχνά οι εξτρεμιστές μουσουλμάνοι, που έχουν καταλάβει τον χώρο από τα τέλη του 7ου αιώνα μ.Χ., συγκρούονται με θρησκευόμενους Εβραίους που απαιτούν το δικαίωμά τους για προσευχή στον ιερό τους τόπο. Ύστερα πάντα επεμβαίνει η ισραηλινή Αστυνομία και γίνεται μάχη με δακρυγόνα και πετροπόλεμο.
Κατά τη διάρκεια του Πόλεμο των Έξι Ημερών το 1967 το Ισραήλ κατέλαβε το Όρος του Ναού, μαζί με όλη την Ανατολική Ιερουσαλήμ και τη Δυτική Όχθη από την Ιορδανία, η οποία την είχε υπό τον έλεγχο της από το 1948.
Ο αρχιραβίνος των Ισραηλινών Δυνάμεων Άμυνας, Σλόμο Γκόρεν, οδήγησε τους στρατιώτες σε θρησκευτικές γιορτές στο Όρος του Ναού και στο Δυτικό Τείχος.
Ο Ισραηλινός Αρχηγός Ραβινάτος ανακοίνωσε επίσης μια θρησκευτική γιορτή για την επέτειο, που ονομάζεται «Γιομ Γιερουσαλαγίμ» (Ημέρα της Ιερουσαλήμ), το οποίο έγινε επίσης μια εθνική εορτή που τιμά την επανένωση της πόλης.
Πολλοί Εβραίοι είδαν την κατάληψη της Ιερουσαλήμ και του Όρους του Ναού ως μια θαυματουργή απελευθέρωση της βιβλο-μεσιανικής κλίμακας.
Λίγες ημέρες μετά το τέλος του πολέμου, πάνω από 200.000 Εβραίοι συγκεντρώθηκαν στο Δυτικό Τείχος στο πρώτο μαζικό εβραϊκό προσκύνημα κοντά στο βουνό από την καταστροφή του Ναού το 70 μ.Χ..
Ωστόσο, η ισραηλινή κυβέρνηση άφησε στη συνέχεια τον έλεγχο του χώρου στο ισλαμικό βακούφι. Ο χώρος αποτελεί σημείο τριβής μεταξύ του Ισραήλ και του μουσουλμανικού κόσμου.
Η Ιορδανία, αν και ηττήθηκε στον πόλεμο των Έξι Ημερών, διατηρεί την ιδιότητα του φύλακα των Αγίων Τόπων στην Ιερουσαλήμ, που έχει να κάνει όχι μόνο με ισλαμικούς αλλά και ορθόδοξους ιερούς τόπους.
Η Ιορδανία έχει δηλαδή “λόγο” στα πράγματα και ο βασιλιάς της, Αμπντάλα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ημερήσια ιορδανική εφημερίδα Al Dustour, ύστερα από τα επεισόδια της Κυριακής, δήλωσε ότι θα δώσει μάχη ενάντια στις επιθέσεις που δέχεται το Τέμενος Αλ Άκσα από “ισραηλινούς εξτρεμιστές”.
“Η ευθύνη μας απέναντι στους ιερούς τόπους των μουσουλμάνων στα Ιεροσόλυμα είναι η πρώτη μας προτεραιότητα στη διεθνή σκηνή, και θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα αναγκαία μέτρα για να υπερασπιστούμε το Τέμενος Αλ Άκσα”.
Σύμφωνα με τον βασιλιά Αμπντάλα, το Ισραήλ συνεχώς προσπαθεί “να αλλάξει το στάτους κβο (υπάρχουσα κατάσταση)” στο Όρος του Ναού, επικαλούμενο την παραβίαση των θρησκευτικών δικαιωμάτων χριστιανών και Εβραίων, αφού μόνο μουσουλμάνοι επιτρέπεται να προσευχηθούν εκεί.
Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπέντζαμιν Νετανιάχου, έχει δηλώσει πολλές φορές ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο στάτους κβο στο Όρος του Ναού.