Ένα Ομοσπονδιακό Δικαστήριο, στην Καλιφόρνια, ανακοίνωσε στις 28 Ιουνίου 2016, τη συμφωνία, που έκανε η VolksWagen, για να αποζημιώσει τους καταναλωτές, στις Η.Π.Α.
Όπως ανακοίνωσε το Κεντρο προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) η συμφωνία περιλαμβάνει:
·Από 5.100 δολάρια μέχρι και 10.000 δολάρια αποζημίωση, στους οδηγούς, αυτοκινήτων VW και Audi 2.0 λίτρων TDI, ανάλογα με την αξία του αυτοκινήτου, στις Η.Π.Α. των οποίων τα αυτοκίνητα επηρεάστηκαν, από τη συσκευή εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπών ρύπων.
·Υπόσχεση της VolksWagen να αγοράσει τα παραπάνω αυτοκίνητα, που επηρεάστηκαν, σε περίπτωση που είναι αδύνατη η διόρθωσή τους, στην τιμή, που ίσχυε, πριν τις 15 Σεπτεμβρίου 2015.
·Πρόστιμο από τους Ρυθμιστές, στις Η.Π.Α, ύψους 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια, που θα διατεθούν, για την υποστήριξη προγραμμάτων προστασίας του περιβάλλοντος, που θα μειώνουν τους NOx ρύπους, στην ατμόσφαιρα. Επίσης, η VW πρέπει να ξοδέψει 2 δισεκατομμύρια δολάρια επιπλέον των όσων είχε, ήδη, σχεδιάσει να ξοδέψει, για να προωθήσει οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
·Η συμφωνία θα επικυρωθεί, στην τελική της μορφή, το φθινόπωρο.
Την ίδια στιγμή η VolksWagen παραβλέπει τις φωνές, που ζητούν την αποζημίωση των Ευρωπαίων καταναλωτών, που ζημιώθηκαν το ίδιο, με τους καταναλωτές, στις Η.Π.Α., από τις συσκευές “απάτης”. Είναι, δυστυχώς, αδιανόητο ότι οι Εθνικές Αρχές, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παραμένουν σιωπηλές, για αυτό το πρόβλημα.
Η Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), κ. Μονίκ Γκόγιενς, σχολίασε:
“Η παγκόσμια απάτη της VolksWagen αποτελεί σκάνδαλο, πρωτόγνωρων διαστάσεων. Εκατομμύρια Ευρωπαίων καταναλωτών παραπλανήθηκαν και αγόρασαν ένα αυτοκίνητο, το οποίο δε θα αγόραζαν, εάν γνώριζαν, για τη συσκευή “απάτης”.
Το γεγονός ότι η VolksWagen αρνείται να καταβάλλει αποζημιώσεις, στην-Ευρώπη, αλλά είναι έτοιμη να αποζημιώσει τους καταναλωτές, στις Η.Π.Α, προσθέτει και την προσβολή των καταναλωτών, στις ζημίες, που υπέστησαν.
Μαζί με τις Ενώσεις Καταναλωτών – μέλη μας, θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, για να κυνηγήσουμε τη VolksWagen, για τα αδικήματα, που διέπραξε. Οι Αρχές πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τις ευθύνες τους και να αρχίσουν, επιτέλους, να υποστηρίζουν τους καταναλωτές.
Το γεγονός ότι οι καταναλωτές, στις Η.Π.Α., αξίζουν, για τη VolksWagen, μέχρι και 10.000 δολάρια περισσότερο, από τους Ευρωπαίους καταναλωτές, οφείλεται στην πίεση, που άσκησαν, στην εταιρία, οι αρχές, τα δικαστήρια καθώς και η καλύτερη εφαρμογή της νομοθεσίας, στις Η.Π.Α. Παρόλα αυτά, όμως, η VolksWagen δεν πρέπει να πιστεύει ότι θα γλυτώσει.”