Το σκάνδαλο με τις παρατυπίες στα συστήματα εκπομπών ρύπων φαίνεται ότι δεν περιορίζεται μόνο στη Volkswagen αλλά και σε άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και αποκτά ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με όσα αρχικά είχαν εκτιμηθεί.
Όπως ανακοίνωσε το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών, συνολικά 630.000 αυτοκίνητα, που έχουν κατασκευαστεί σε όλη την Ευρώπη, θα ανακληθούν το προσεχές διάστημα για επιδιορθώσεις από γερμανικές εταιρείες όπως οι Porsche, Volkswagen, Opel, Audi και Mercedes.
Ιδιαίτερα επικριτικές για τους χειρισμούς της γερμανικής κυβέρνησης είναι οι ενώσεις καταναλωτών. Ο επικεφαλής της ομοσπονδίας τους Κλάους Μίλερ ανέφερε: «Με την VW είδαμε μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Η Mitsubishi παραδέχθηκε ότι “έκλεβε” επίσης. Πιθανότατα και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύθηκαν τα νομικά κενά και έκαναν περισσότερες εκπομπές ρύπων από ότι έπρεπε. Τι κάνουν οι πολιτικοί; Μέχρι στιγμής όχι και πολλά…».
Σε αντίστοιχες ανακλήσεις μοντέλων της προχώρησαν και μη γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η γαλλική Renault. Αντιθέτως, δεν δείχνει να αντιμετωπίζει τέτοιο ζήτημα η BMW, που είχε επενδύσει νωρίτερα από τους ανταγωνιστές της σε τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων, σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο.
Πάντως, μόνο στην Volkswagen οι επιπλέον αρνητικές επιδράσεις στα λειτουργικά αποτελέσματα της εταιρείας αναμένεται να ξεπεράσουν τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο ο «λογαριασμός» του σκανδάλου, μόνο για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, διαρκώς ανεβαίνει.
Ο νέος «λογαριασμός» περιλαμβάνει το κόστος επιδιόρθωσης, επαναγοράς ή αποζημιώσεων για τα επίμαχα οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και το νομικά έξοδα, μετά το συμβιβασμό με το υπ. Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.