Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Οι συνεργάτες των τζιχαντιστών τρέμουν την οργή των Γιαζίντι

Οι συνεργάτες των τζιχαντιστών τρέμουν την οργή των Γιαζίντι
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ISIL, ISIS, Γιαζίντι, Εργατικό Κόμμα Κουρδιστάν PKK, Ζωροαστρισμός, Ιράκ, Ισλαμικό Κράτος, Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ και το Λεβάντε, Ισλαμιστές, Κουρδιστάν, Κούρδοι, Τζιχαντιστές,

Το Ισλαμικό Κράτος εισέβαλε τον Αύγουστο του 2014 στην κουρδική πόλη ΣιντζάρΣινγκάλ) στο βόρειο Ιράκ, της οποίας ο πληθυσμός είναι στην πλειονότητά του Κούρδοι Γιαζίντι, δηλαδή Κούρδοι αρχαιόθρησκοι ζωροαστριστές.

Επειδή οι τζιχαντιστές θεωρούν τους Γιαζίντι “παγανιστές” και “σατανιστές”, διέπραξαν φρικιαστικά εγκλήματα εις βάρος τους.

Χιλιάδες άνδρες πιάστηκαν και αποκεφαλίστηκαν, ενώ χιλιάδες γυναίκες και μικρά κορίτσια, ακόμα και παιδιά, αιχμαλωτίστηκαν και πουλήθηκαν στα σκλαβοπάζαρα ως ερωτικές σκλάβες.

Δεκάδες χιλιάδες Γιαζίντι εγκατέλειψαν τη Σιντζάρ για να ξεφύγουν από τους μανιακούς που τους έσφαζαν σαν αρνιά και κατέφυγαν πρόσφυγες σε άλλες περιοχές του ιρακινού Κουρδιστάν.

Η σφαγή των Γιαζίντι συγκίνησε την παγκόσμια κοινότητα και ανάγκασε τις ΗΠΑ να εμπλακούν ενεργά στον πόλεμο ενάντια στο Ισλαμικό Κράτος.

Στις 13 Νοεμβρίου του 2015 η Σιντζάρ απελευθερώθηκε από τις ενωμένες κουρδικές δυνάμεις. Στη μάχη συμμετείχε και η πολιτοφυλακή των προσφύγων Γιαζίντι κατοίκων της πόλης Σιντζάρ, η οποία συγκροτήθηκε και εκπαιδεύτηκε από το Εργατικό Κόμμα Κουρδιστάν (PKK).

Το PKK και ο ιστορικός του ηγέτης Αμπντουλάχ Οτσαλάν υπερασπίζονται την αρχαία κουρδική παράδοση και τη στηρίζουν τόσο ως προς τη διαιώνισή της όσο και ως προς τη διάδοσή της, αφού η εθνική ζωροαστρική κουρδική παράδοση διαχωρίζει τους Κούρδους από τους υπόλοιπους μουσουλμάνους, Άραβες και Τούρκους, και ενισχύει την εθνική τους ταυτότητα.

Οι εθνικές πυρολατρικές τελετές των Κούρδων αναβίωσαν στην Τουρκία από το PKK, ενώ το PKK ήταν που όταν οι Κούρδοι Πεσμεργκά του Ιράκ το έβαλαν στα πόδια, τον Αύγουστο του 2014, πολέμησε στο όρος Σιντζάρ, πάνω από την πόλη Σιντζάρ, υπερασπιζόμενο τους εθνικούς ναούς των Γιαζίντι.

Για το αριστερό και πατριωτικό PKK η απελευθέρωση του κουρδικού έθνους συνδέεται άρρηκτα με την ανάδειξη της εθνικής του (αρχαίας) παράδοσης.

Ακολουθεί δηλαδή τον ίδιο δρόμο που πορεύτηκαν και οι Έλληνες διαφωτιστές πριν και κατά την επανάσταση του 1821, όπως και το ελληνικό πατριωτικό σοσιαλιστικό κίνημα του 19ου και 20ου αιώνα, αλλά η σύγχρονη ελληνική “μεταμοντέρνα” αριστερά των σανδαλοφόρων γραφικών που θέλουν να “σώσουν τον κόσμο” έχει απολέσει.

Η πόλη Σιντζάρ απελευθερώθηκε και οι Γιαζίντι επιστρέφουν πλέον στα σπίτια τους, όχι ως άμαχος πληθυσμός, που τους έσφαζαν θυσία στον “μαύρο Αλλάχ” των τζιχαντιστών, αλλά ως εκπαιδευμένοι πολεμιστές αντάρτες του PKK.

Στην πόλη ζούσαν και αρκετοί Κούρδοι μουσουλμάνοι σουνίτες. Μειονότητα, αλλά ζούσαν. Αυτοί φοβούνται να επιστρέψουν στη Σιντζάρ γιατί θεωρούν ότι οι Γιαζίντι τους θεωρούν προδότες και συνεργάτες των τζιχαντιστών.

Προφανώς και οι Γιαζίντι, ένας ειρηνόφιλος λαός που σφάχτηκε γιατί απλά λατρεύει τον ήλιο ως θεό, δεν τρελάθηκαν. Δεν είναι λίγοι οι Κούρδοι ισλαμιστές δωσίλογοι που συνεργάστηκαν ή και πολεμούν μαζί με το Ισλαμικό Κράτος. Σε κάθε πόλεμο εξάλλου υπάρχουν και οι προδότες.

Κάποιοι όμως σουνίτες Κούρδοι, που ακολούθησαν στην προσφυγιά τους Γιαζίντι, δηλαδή δεν πρόδωσαν, παραπονιούνται ότι οι Γιαζίντι πλέον βλέπουν όλους τους σουνίτες ως εχθρούς και δεν διαχωρίζουν τους προδότες από τους πατριώτες.

“Λένε ότι είναι ενάντια στους σουνίτες, αλλά όλοι οι σουνίτες είναι και Ισλαμικό Κράτος;”, αναρωτιέται μιλώντας στο Associated Press ο Αμέρ Εϊντό, ένας σουνίτης Κούρδος κάτοικος της Σιντζάρ που τώρα ζει σε προσφυγικό στρατόπεδο.

“Φύγαμε από την πόλη μαζί με τους Γιαζίντι επειδή μια ημέρα το Ισλαμικό Κράτος εισέβαλε στην πόλη μας. Βρισκόμαστε στην ίδια μοίρα. Δεν έχουν δικαίωμα να λεηλατούν τα σπίτια μας”.

Ο 42χρονος Εϊντό και η οικογένειά του ζούνε τον τελευταίο χρόνο στο προσφυγικό στρατόπεδο Χαρσάμ, στα περίχωρα της κουρδικής πρωτεύουσας στο Ιράκ, της Ερμπίλ.

Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι οι Γιαζίντι πολιτοφύλακες έχουν διαπράξει εγκλήματα. Ωστόσο, οι σουνίτες συμπολίτες τους φοβούνται ότι θα τους μεταχειριστούν ως εχθρούς.

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα έχει εκφράσει τις ανησυχίες της εξαιτίας αναφορών που περιγράφουν αντίποινα των Κούρδων εις βάρος των Αράβων σουνιτών στις περιοχές που οι Κούρδοι απελευθέρωσαν από το Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, υπάρχουν αναφορές ότι οι κουρδικές ένοπλες δυνάμεις ευθύνονται για λεηλασίες και καταστροφές περιουσιών Αράβων σουνιτών, απαγωγές, παράνομες συλλήψεις και σε κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις για εκτελέσεις δίχως να έχει προηγηθεί δίκη.

Οι Γιαζίντι από την πλευρά τους απαντούν ότι εάν έγιναν κάποιες λεηλασίες στη Σιντζάρ, συνέβησαν όταν η πόλη απελευθερώθηκε από το Ισλαμικό Κράτος. Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν Γιαζίντι που έπαιρναν πίσω τις περιουσίες τους από σουνίτες, συνεργάτες του Ισλαμικού Κράτους, που τις είχαν καταπατήσει.

Προφανώς και η πόλη δεν είχε εκκενωθεί πλήρως, κάποιοι σουνίτες επέλεξαν να παραμείνουν σε αυτήν υπό τη διοίκηση της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος και όταν οι Γιαζίντι μπήκαν στην πόλη κάποιοι θεώρησαν ότι έπρεπε να πάρουν εκδίκηση.

“Αυτά θα γίνονται πάντοτε, όταν υπάρχει απουσία εξουσίας ή όταν απελευθερώνονται κάποιες περιοχές”, είπε ο Σέικ Σάμο, ένας Γιαζίντι βουλευτής του κουρδικού κοινοβουλίου στο βόρειο Ιράκ. “Πάντα θα υπάρχουν άρρωστα μυαλά που θα εκμεταλλεύονται τις καταστάσεις και θα λεηλατούν”.

Ένας άλλος Κούρδος Γιαζίντι αξιωματούχος, ο Καΐντι Μποζανί, παραδέχτηκε ότι κάποιοι πολίτες σκοτώθηκαν τις πρώτες ημέρες μετά την απελευθέρωση της πόλης και ότι σπίτια λεηλατήθηκαν και κάηκαν.

“Οι περισσότεροι Γιαζίντι πήραν έπιπλα και άλλα πράγματά τους, που τους τα είχαν κλέψει. Αλλά υπήρξαν άνθρωποι που ήρθαν από άλλες περιοχές και έκαναν λεηλασίες κλέβοντας αντικείμενα αξίας”, είπε.

Ο Σάμο Άιντο, οπλαρχηγός των Γιαζίντι πολιτοφυλάκων στη Σιντζάρ, δήλωσε ότι οι μουσουλμάνοι κάτοικοι της πόλης που δεν συνεργάστηκαν με το Ισλαμικό Κράτος είναι καλοδεχούμενοι, και μάλιστα σημείωσε ότι υπάρχουν μουσουλμανικές οικογένειες που ήδη επέστρεψαν στην πόλη.

“Οι μουσουλμάνοι που δεν διέπραξαν κάτι κακό μπορούν να επιστρέψουν στη Σιντζάρ. Μπορούν να έλθουν και εμείς θα τους ανοίξουμε και τα δικά μας σπίτια”, είπε. “Αλλά, όσοι είναι ένοχοι πρέπει να τρέμουν την ημέρα της κρίσης τους”.

Ο δήμαρχος της Σιντζάρ, Μαχμά Καλίλ, επίσης τόνισε ότι μόνο όσοι συνεργάστηκαν με το Ισλαμικό Κράτος έχουν λόγους να φοβούνται.

“Οι μουσουλμάνοι που λεηλάτησαν τα σπίτια μας και εμπλέκονται στην αιχμαλωσία και σκλαβιά των γυναικών μας, υποστηρίζοντας το Ισλαμικό Κράτος, ή παρέμειναν στην πόλη όσο την είχε καταλάβει το Ισλαμικό Κράτος, δεν θα τους επιτραπεί να επιστρέψουν”, είπε. “Με τους υπόλοιπους δεν έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα”.

Μουσουλμάνοι κάτοικοι της Σιντζάρ είπαν στο Associated Press ότι ενώ σε άλλες περιοχές του Ιράκ οι μουσουλμάνοι υποδέχτηκαν το Ισλαμικό Κράτος ως απελευθερωτές, αυτό δεν συνέβη στη Σιντζάρ.

“Δεν πήραμε τις γυναίκες και τις κόρες τους”, λέει ο Έιντο. “Εάν θέλουν να πάρουν εκδίκηση, ας πάρουν εκδίκηση από εκείνους [το Ισλαμικό Κράτος]. Οι μουσουλμάνοι της Σιντζάρ δεν διέπραξαν αυτές τις φρίκες”.

*Στη φωτογραφία, Κούρδοι Γιαζίντι πολιτοφύλακες που εκπαιδεύτηκαν από το PKK.

Σχετικά άρθρα