Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τζιχαντιστής αποκαλύπτει πώς το Ισλαμικό Κράτος στρατολογεί μέσα στην Τουρκία (συνέντευξη)

Τζιχαντιστής αποκαλύπτει πώς το Ισλαμικό Κράτος στρατολογεί μέσα στην Τουρκία (συνέντευξη)
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ISIL, ISIS, Ικόνιο, Ισλαμικό Κράτος, Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ και το Λεβάντε, Ισλαμιστές, Κουρδιστάν, Κούρδοι, Συρία, Τζιχαντιστές, Τουρκία,

Ο Τούρκος πολίτης Ραμαζάν Μπασόλ (Ramazan Başol), που συνελήφθη από τους Κούρδους αντάρτες της Συρίας, του αντάρτικου στρατού YPG/YPJ, ενώ προσπαθούσε να περάσει τα σύνορα από το Ικόνιο της Καππαδοκίας για να ενταχθεί στο Ισλαμικό Κράτος, μίλησε στο ANF για το πώς έγινε μέλος στο Ισλαμικό Κράτος και για τα κυκλώματα στρατολόγησης τζιχαντιστών που δρουν στην Τουρκία.

Ο Μπασόλ είπε ότι στάλθηκε στο Ισλαμικό Κράτος από τη Σέχτα του Ισμαήλ Αγά (İsmail Ağa Sect), που στρατολογεί μέλη αλλά και προσφέρει υλική βοήθεια στο Ισλαμικό Κράτος.

Ο Μπασόλ αποκάλυψε ότι η Σέχτα εκπαιδεύει νέους τζιχαντιστές σε κεντρικές συνοικίες του Ικονίου και στέλνει στη συνέχεια τους εθελοντές, έτοιμους εκπαιδευμένους, να ενταχθούν στις συμμορίες του Ισλαμικού Κράτους στη Συρία. Ο ίδιος έστειλε και μήνυμα στους νέους του Ικονίου να μην εξαπατώνται από τις Σέχτες που συνεργάζονται με το Ισλαμικό Κράτος.

Οι ίδιες Σέχτες που συνδέονται με το Ισλαμικό Κράτος είναι και προσκείμενες στο ισλαμιστικό κόμμα του Ερντογάν, το AKP. Οι άνδρες μέλη σε αυτές τις Σέχτες, που προορίζονται για τζιχαντιστές, είναι οι ίδιοι που εξαπολύουν επιθέσεις σε Κούρδους συμπολίτες τους.

Η προεργασία για τη στρατολόγηση στο Ισλαμικό Κράτος γίνεται από προπαγάνδα που διαχέεται σε θρησκευτικά σχολεία της Τουρκίας, τηλεοπτικές εκπομπές θρησκευτικού περιεχομένου, ραδιοφωνικούς σταθμούς και ισλαμιστικά περιοδικά. Όλοι οι μηχανισμοί προπαγάνδας υπέρ των τζιχαντιστών δρουν ανενόχλητοι στην Τουρκία. Στη συνέχεια τα νέα μέλη εκπαιδεύονται σε τουρκικό έδαφος πριν αποσταλούν στη Συρία.

Μπορείς να μας πεις ποιος είσαι;

“Ονομάζομαι Ραμαζάν Μπασόλ και είμαι 24 ετών. Κατάγομαι από το Ακσεχίρ, στο Ικόνιο. Πριν γίνω μέλος στη Σέχτα και στο Ισλαμικό Κράτος δεν είχα ποτέ μου καμία επαφή με κάποια άλλη θρησκευτική οργάνωση. Ζούσα ως ένας καθημερινός άνθρωπος με τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις”.

Τι έκανες πριν ενταχθείς στο Ισλαμικό Κράτος και πώς γνωρίστηκες με αυτούς τους κύκλους;

“Τον Μάριο ξεκίνησα να εργάζομαι σε μια εταιρεία στο Ικόνιο (Konya Diksan Otomotiv- Makas Company). Δεκαπέντε ημέρες μετά την πρόσληψή μου, ένας συνάδελφος στη δουλειά που τον γνώριζα με το όνομα Χακί Εφέντι με πλησίασε και με ρώτησε με ποια Σέχτα σχετιζόμουν. Όταν του είπα ότι δεν είχα καμία σχέση με οποιαδήποτε Σέχτα, μου απάντησε ότι θεώρησε ότι είχα κάποια σχέση επειδή είχα μακριά γένια.

Όταν μου πρότεινε εάν θα ήθελα να ενταχθώ στη δική του Σέχτα, ευγενικά αρνήθηκα, λέγοντας ότι είχα ήδη πολλά πράγματα να κάνω, δεν μου έμενε ελεύθερος χρόνος και στο τέλος της ημέρας ήμουν πολύ κουρασμένος.

Αφού επέμενε αρκετές φορές, μια ημέρα με έπεισε να πάω μαζί του σε μια συνάντηση της Σέχτας στον δεύτερο όροφο ενός τριώροφου κτιρίου στην πλατεία Ζαφέρ στο κέντρο της πόλης.

Ακολούθησαν δύο ακόμα συναντήσεις. Η δεύτερη συνάντησή μας έγινε σε ένα σπίτι κοντά στον σταθμό των λεωφορείων. Η τρίτη συνάντηση έγινε σε ένα σπίτι στη συνοικία Μπόσνα, κοντά στο κέντρο της πόλης”.

Αλλάζατε συνεχώς τόπο για τις συναντήσεις σας;

“Ακριβώς, είχαμε σε διαφορετικό σπίτι συνάντηση κάθε φορά”.

Γιατί;

“Δεν καταλάβαινα, ούτε ρώτησα τον λόγο όσες φορές βρεθήκαμε, αλλά τώρα καταλαβαίνω ότι ο λόγος που συναντήσεις γίνονταν κάθε φορά και σε διαφορετικό σημείο ήταν για να αποφύγουμε να εκτεθούμε”.

Σε ποια θέματα επικεντρώνονταν οι συζητήσεις στις συναντήσεις σας;

“Αρχικά οι συζητήσεις σχετίζονταν κυρίως με τη λατρεία και την αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων και των μουσουλμάνων. Αργότερα αρχίσαμε να συζητάμε για τον ιερό πόλεμο (τζιχάντ), για τα όσα συνέβαιναν στη Συρία και στο τέλος ο τζιχάντ έγινε το κυρίως θέμα συζήτησης”.

Τι σας έλεγαν ακριβώς;

“Μας έλεγαν ότι οι μουσουλμάνοι και το Ισλαμικό Κράτος βρίσκονται σε δύσκολη θέση και χρειάζονται βοήθεια”.

Ποιος συντόνιζε τις συζητήσεις;

“Ήταν συνήθως ο Χακί Εφέντι και εμείς ήμασταν 8-9 άτομα που τον ακούγαμε. Αυτή ήταν η ομάδα μας. Υπήρχαν και άλλες ομάδες, αλλά δεν τους γνωρίζαμε. Ο Χακί Εφέντι ήταν υπεύθυνος για τη δική μας ομάδα. Οι άλλες ομάδες συναντιόνταν και συζητούσαν άλλες ημέρες”.

Η Σέχτα είχε κάποια σχέση με το Ισλαμικό Κράτος εκείνη την περίοδο;

“Ναι, τους στέλναμε τρόφιμα και ρούχα που μαζεύαμε από το κέντρο της πόλης και από τα χωριά. Επίσης μαζεύαμε σιτάρι από τα χωριά, το πουλούσαμε και στέλναμε τα χρήματα στο Ισλαμικό Κράτος”.

Ποιος ήταν επικεφαλής στους εράνους; Εσύ πήρες μέρος σε εράνους;

“Και οι έρανοι γίνονται υπό την καθοδήγηση του Χακί Εφέντι και τον συνόδευσα πολλές φορές στα χωριά”.

Πώς αποφάσισες να πολεμήσεις για το Ισλαμικό Κράτος;

“Σε κάποια συζήτηση μας είπαν για τη δύσκολη κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει ο Ισλαμικός Στρατός και η κουβέντα επικεντρώθηκε ότι είχαν ανάγκη τη βοήθειά μας. Εκεί μου πρότειναν να πάω στη Συρία και να πολεμήσω και δέχθηκα”.

Δεν σε ρώτησαν εάν ήθελες να ενταχθείς ή όχι;

“Είχα ήδη ενταχθεί στη Σέχτα και η Σέχτα δεν ρωτά τη γνώμη των μελών της. Απλά στέλνουν μέλη να πολεμήσουν για το Ισλαμικό Κράτος δίχως να τους ρωτάνε ποια γνώμη έχουν. Ήταν ξεκάθαρα πλύση εγκεφάλου”.

Υπήρχε ακόμα ένας νεαρός που σας έστειλαν μαζί στο Ισλαμικό Κράτος;

“Ακριβώς, αναφερόταν στις συζητήσεις ότι πολλοί είχαν ενταχθεί στο Ισλαμικό Κράτος και πολεμούσαν στη Συρία. Με αυτό τον τρόπο μας παρακινούσαν. Επίσης, όσοι είχαν ήδη μεταβεί και πολεμούσαν στο Ισλαμικό Κράτος τους επαινούσαν. Έτσι εξαπατήθηκα”.

Πότε έφυγες από το Ικόνιο;

“Μας είχαν ήδη πει ότι θα μας έστελναν στη Συρία και έπρεπε να προετοιμαστούμε. Μια Πέμπτη του Μαΐου, ο Χακί Εφέντι με πήγε στον σταθμό λεωφορείων του Ικονίου στις 22.00. Με έβαλε σε ένα λεωφορείο για την Ούρφα, λέγοντάς μου ότι ‘ο σύνδεσμός μας με το όνομα Φεϊζουλάχ (Feyzullah) από την Ούρφα θα σε περιμένει μπροστά από μια αγορά κοντά στο συνοριακό πέρασμα Μουρσίτπινάρ στο Σουρούτς και θα σε περάσει στη Συρία’.

Τότε έφυγα από το Ικόνιο. Όταν έφτασα στην Ούρφα δεν κατέβηκα από το λεωφορείο και συνέχισα για την πόλη Σεμντινλί στην επαρχία Χακάρι, όπου ένας φίλος μου υπηρετούσε ως λοχίας. Είχε μια δίκη στη Βαν, μείναμε μαζί στη Βαν για μια εβδομάδα σε στρατιωτικό σταθμό. Στη συνέχεια ο φίλος μου επέστρεψε στην υπηρεσία του. Εγώ συνέχισα και πήγα στο Ντιγιάρμπακιρ και από εκεί ταξίδεψα πίσω στην Ούρφα, όπου και βρήκα την αγορά κοντά στο πέρασμα Μουρσίτπινάρ, όπως μου είχε πει ο Χακί Εφέντι να πράξω”.

Πώς θα αναγνώριζες τον σύνδεσμο με το όνομα Φεϊζουλάχ;

“Πριν φύγω από το Ικόνιο ο Χακί Εφέντι μου είχε δείξει μια φωτογραφία του και σε εκείνον επίσης είχε δείξει φωτογραφία μου, οπότε γνώριζε ο ένας το πρόσωπο του άλλου”.

Τον βρήκες τελικά;

“Όχι. Ο Φεϊζουλάχ δεν ήρθε. Και αυτό γιατί δεν είχα πάει αρχικά στην ώρα μου”.

Και τι έκανες αφού δεν συναντηθήκατε;

“Προχώρησα μόνος μου και πέρασα τη συνοριακή πύλη του Μουρσίτπινάρ, πράγμα εύκολο, αφού δεν υπήρχαν στρατιώτες να τη φρουρούν”.

Δεν γνώριζες ότι η περιοχή από την πλευρά της Συρίας ήταν υπό τον έλεγχο του YPG;

“Όχι δεν το γνώριζα. Νόμιζα ότι εισερχόμουν σε περιοχή που ελεγχόταν από το Ισλαμικό Κράτος. Μετά το πέρασμά μου, συνάντησα ανθρώπους ντυμένους με στρατιωτικές στολές που δεν ήξεραν τουρκικά. Αργότερα βρέθηκε ένας που μίλαγε τούρκικα και με ρώτησε για ποιο λόγο πέρασα τα σύνορα. Του απάντησα ότι ήρθα για τον τζιχάντ. Τότε με πήραν και με πήγαν σε ένα κτίριο κοντά στη συνοριακή πύλη. Μου πρόσφεραν τσάι και τσιγάρο και εκεί είχαμε μια συζήτηση. Στη συνέχεια ήρθε μια ομάδα και με παρέλαβε”.

Έχεις να στείλεις κάποιο μήνυμα στη νεολαία στο Ικόνιο;

“Δεν θα ήθελα κανείς να καταλήξει στη δική μου κατάσταση. Δεν είναι κακό πράγμα να ενταχθείς σε μια Σέχτα, αλλά πρέπει να αποφύγουν τις Σέχτες σαν αυτή που με παρέσυρε. Πρέπει να είναι προσεκτικοί και να μην επιτρέπουν να τους κάνουν πλύση εγκεφάλου”.

Σχετικά άρθρα