Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

UNICEF: 14 εκατ. παιδιά δυστυχούν από τη σύγκρουση στη Συρία και το Ιράκ

UNICEF: 14 εκατ. παιδιά  δυστυχούν από τη σύγκρουση στη Συρία και το Ιράκ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για UNICEF, Ιράκ, Παιδιά, Συρία,

Περίπου 14 εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρη την περιοχή υφίστανται τις συνέπειες της κλιμάκωσης της σύγκρουσης που σαρώνει τη Συρία και ένα μεγάλο μέρος του Ιράκ, δήλωσε η UNICEF την Πέμπτη.

Με τη σύγκρουση στη Συρία να εισέρχεται τώρα στο πέμπτο έτος της, η κατάσταση περισσότερων από 5,6 εκατομμυρίων παιδιών στο εσωτερικό της χώρας παραμένει εξαιρετικά απελπιστική. Αυτό περιλαμβάνει πάνω από 2 εκατομμύρια παιδιά που ζουν σε περιοχές της χώρας, σε μεγάλο βαθμό αποκομμένες από την ανθρωπιστική βοήθεια λόγω των μαχών ή άλλων παραγόντων. Περίπου 2,6 εκατομμύρια παιδιά της Συρίας εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός σχολείου.

Σχεδόν 2 εκατομμύρια παιδιά της Συρίας ζουν ως πρόσφυγες στο Λίβανο, την Τουρκία, την Ιορδανία και σε άλλες χώρες. Αυτά είναι επιπρόσθετα από τα 3,6 εκατομμύρια παιδιά από ευάλωτες κοινότητες που φιλοξενούν πρόσφυγες, οι οποίοι υποφέρουν λόγω της καταπόνησης υπηρεσιών όπως η εκπαίδευση και η υγεία. Εν τω μεταξύ, η όλο και περισσότερο αλληλένδετη κρίση που σαρώνει το Ιράκ έχει εκτοπίσει περισσότερα από 2,8 εκατομμύρια παιδιά από τα σπίτια τους και άφησε πολλά παγιδευμένα σε περιοχές που ελέγχονται από ένοπλες ομάδες.

«Για τα μικρότερα παιδιά, αυτή η κρίση είναι το μόνο που έχουν γνωρίσει ποτέ. Για τους εφήβους που εισέρχονται στην ωριμότητα, η βία και τα δεινά, δεν έχουν μονάχα σημαδέψει το παρελθόν τους, διαμορφώνουν και το μέλλον τους», δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της UNICEF Anthony Lake. «Καθώς η κρίση εισέρχεται στον πέμπτο της χρόνο, αυτή η γενιά των νέων εξακολουθεί να βρίσκεται σε κίνδυνο να χαθεί σε έναν κύκλο βίας – αναπαράγοντας στην επόμενη γενιά ό, τι υπέστησαν στη δική τους.»

Παρά την αναταραχή που έχει προκληθεί από τη σύγκρουση, τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι συνεχίζουν να επιδεικνύουν απίστευτο θάρρος και αποφασιστικότητα. Σε μια σειρά από προσωπικές ιστορίες που παρουσιάζονται στην ειδική ιστοσελίδα, childrenofsyria.info, η UNICEF αφηγείται ιστορίες, όπως αυτή του 16χρονου Alaa, ο οποίος έφυγε από το σπίτι του στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο πόλη Χομς, και σήμερα συνεχίζει τις σπουδές του, ενώ παραδίδει μαθήματα κατάρτισης για άλλα παιδιά, και της 10χρονης Christina, που ζει σε ένα καταφύγιο στο βόρειο τμήμα του Ιράκ, που βοηθά ακόμη μικρότερα παιδιά με τα μαθήματά τους.

«Παρά το κακό που έχουν υποφέρει, τις αδικίες που έχουν υποστεί, καθώς και την εμφανή αδυναμία των ενηλίκων να θέσουν τέλος σε αυτήν την τρομερή σύγκρουση, τα παιδιά που πλήττονται από την κρίση εξακολουθούν να έχουν το θάρρος και την αποφασιστικότητά να χτίσουν μια καλύτερη ζωή», δήλωσε ο Anthony Lake. «Βλέποντας την αποφασιστικότητά τους, πώς μπορούμε να είμαστε λιγότερο αποφασισμένοι να τα βοηθήσουμε; Γνωρίζοντας ότι δεν έχουν εγκαταλείψει την ελπίδα, πώς μπορούμε εμείς;»

Η UNICEF απευθύνει έκκληση για μακροπρόθεσμες επενδύσεις για την κάλυψη των αναγκών των παιδιών και των εφήβων, για να τους εξοπλίσει με τις δεξιότητες και τα κίνητρα για να χτίσουν ένα πιο σταθερό μέλλον για τον εαυτό τους. Αυτές οι επενδύσεις αναφέρει η UNICEF, πρέπει να περιλαμβάνουν:

• Ευκαιρίες για επανορθωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση, καθώς και αναψυχή για τους εφήβους. Με 5 εκατομμύρια παιδιά της Συρίας ηλικίας μεταξύ 12 και 18 ετών, οι νέοι χρειάζονται υποστήριξη που να μπορεί να τους παρέχει τις δεξιότητες και την υποστήριξη για τα προς το ζην.

• Ευκαιρίες για μάθηση για τα παιδιά που επηρεάζονται από τις συγκρούσεις εντός ή εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς και συστήματα πιστοποίησης που να βοηθούν στη διαπίστωση του γνωστικού επιπέδου των μαθητών.

• Υπηρεσίες για τα ευάλωτα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων των επιζώντων της βίας, που να παρέχουν ψυχοκοινωνική φροντίδα και βοήθεια.

• Ενίσχυση των συστημάτων εκπαίδευσης και υγείας, καθώς και υποστήριξη για τα προς το ζην, στις κοινότητες υποδοχής, ώστε όλα τα παιδιά που επηρεάζονται με κάποιο τρόπο από τη σύγκρουση να υποστηρίζονται.

Σχετικά άρθρα