Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τι δικαιούστε εάν ακυρωθεί ή καθυστερήσει η πτήση σας

Τι δικαιούστε εάν ακυρωθεί ή καθυστερήσει η πτήση σας
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αεροδρόμιο, Αεροπλάνο, Αεροπορικά Εισιτήρια, Ευρωπαϊκή Ένωση,

Ίσως να μην σας έχει συμβεί πότε όμως καλύτερα να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας, πριν πέσετε πάνω σε ακύρωση ή καθυστέρηση της πτήσης σας.

Ο κανονισμός της Ευρωπαικής Ένωσης ισχύει για επιβάτες είτε που αναχωρούν από αεροδρόμιο στο έδαφος Κράτους Μέλους ή από αεροδρόμιο στο έδαφος Τρίτης Χώρας με προορισμό, όμως, αεροδρόμιο στο έδαφος Κράτους Μέλους και εφόσον η πτήση πραγματοποιείται με κοινοτικό αερομεταφορέα.

Ποια είναι τα δικαιώματά σας:

Πρώτον, όταν αγοράζετε το εισιτήριο απαγορεύεται να χρεώνεστε με επιπλέον ποσό λόγω της εθνικότητάς σας ή του τόπου έκδοσης του εισιτηρίου.

Δεύτερον, έχετε επίσης δικαιώματα αν αντιμετωπίσετε πρόβλημα, όπως καθυστερήσεις, ακυρώσεις και υπεράριθμες κρατήσεις που εμποδίζουν την επιβίβασή σας στο αεροσκάφος

….και εφόσον::

-αναχωρείτε από αεροδρόμιο που βρίσκεται στην ΕΕ, ή
-φθάνετε στην ΕΕ με αερομεταφορέα χώρας της ΕΕ ή της Ισλανδίας, της Νορβηγίας ή της Ελβετίας

Επιστροφή χρημάτων ή εναλλακτική μεταφορά

Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης της πτήσης ή υπεράριθμων κρατήσεων, έχετε δικαίωμα είτε να:

-προωθηθείτε στον τελικό προορισμό σας υπό παρεμφερείς συνθήκες, είτε να σάς επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας και, αν χρειαστεί, να επιστρέψετε χωρίς καμία επιβάρυνση στον αρχικό τόπο αναχώρησής σας.

Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες, δικαιούστε επίσης αποζημίωση (αν αποδεχθείτε όμως την επιστροφή χρημάτων, ο αερομεταφορέας δεν είναι υποχρεωμένος να φροντίσει για τη συνέχιση του ταξιδιού σας ή να σας παράσχει περαιτέρω βοήθεια).

Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να σας ενημερώσει για τα δικαιώματά σας και για τον λόγο της άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης ή μεγάλης καθυστέρησης (πάνω από 2 ώρες, ή 4 ώρες αν η απόσταση της πτήσης είναι μεγαλύτερη από 3.500 χλμ.).

Γεύματα και κατάλυμα

Μπορεί επίσης να δικαιούστε δωρεάν αναψυκτικά, γεύματα, δυνατότητα επικοινωνίας (όπως δωρεάν τηλεφωνικές κλήσεις) και, αν χρειαστεί, παροχή καταλύματος, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης και τη διάρκεια της καθυστέρησης.

Χρηματική αποζημίωση

Επίσης, αν δεν σας επιτραπεί η επιβίβαση, ή αν η πτήση σας ακυρωθεί ή φτάσει με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες στον τελικό προορισμό που αναφέρεται στο εισιτήριό σας, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση ύψους 250 – 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης:

Πτήσεις εντός της ΕΕ

-έως 1.500 χλμ: 250 ευρώ
-πάνω από 1.500 χλμ: 400 ευρώ

Πτήσεις μεταξύ αεροδρομίου της ΕΕ και αεροδρομίου εκτός ΕΕ

-έως 1.500 χλμ: 250 ευρώ
-1.500 – 3.500 χλμ: 400 ευρώ
-πάνω από 3.500 χλμ: 600 ευρώ

Αν ο αερομεταφορέας σάς προσφέρει εναλλακτική πτήση με παρεμφερή ώρα άφιξης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.

Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, δεν θα λάβετε αποζημίωση αν:

-η ακύρωση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες π.χ. σε κακές καιρικές συνθήκες, ή
είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση 2 εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία πτήσης, ή
σας προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης.

Σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών μπορεί να μην δικαιούστε αποζημίωση, αλλά ο αερομεταφορέας οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:

-να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου (ολόκληρο ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε)
-να μεταφερθείτε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό
-να κάνετε εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας (εφόσον υπάρχουν θέσεις).

Ακόμη όμως και σε έκτακτες συνθήκες, οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να σας παρέχουν βοήθεια, αν χρειάζεται, όση ώρα περιμένετε για να επιβιβασθείτε σε άλλη πτήση.

Σχετικά άρθρα