Στην κορυφή της λίστας των πλέον δημοφιλών μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα βρίσκεται το YouTube, με το 93% των χρηστών του Ίντερνετ να δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί.
Σύμφωνα με δημοσίευση στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας), έρευνα με τίτλο «Αξιοποίηση των Social Media από τους Έλληνες online Καταναλωτές», του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), υποδεικνύει ότι οι πιο συνηθισμένες ενέργειες του Έλληνα χρήστη στο YouTube και μάλιστα σε συχνότητα «συχνά έως καθημερινά» είναι να ακούει τραγούδια (87%) και να αναζητά βίντεο σχετικά με την επικαιρότητα (36%).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2014, σε δείγμα – μέχρι τώρα – 694 ατόμων.
Το Facebook στη δεύτερη θέση
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, που παρουσιάστηκαν στο 10ο συνέδριο της ΕΕΔΕ, στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων των Ελλήνων χρηστών βρίσκεται το Facebook με ποσοστό 80%.
Το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης μετρά 4,5 εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα (με μέσο όρο 250 φίλους έκαστος, με το 36% να γνωρίζει έως το 50% των φίλων του).
Πάντως, αν και το ποσοστό δημοτικότητας του Facebook έχει υποχωρήσει κατά 2 μονάδες, σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα ένα χρόνο νωρίτερα, οι χρήστες του φαίνεται ότι γίνονται πιο ενεργοί με την πάροδο του χρόνου. Για παράδειγμα, διαπιστώνεται αύξηση του online chatting από 39% ένα χρόνο νωρίτερα, σε 52% σήμερα.
Επίσης, έχει αυξηθεί η δραστηριότητα «Upload photos» από 58% σε 73%. Γενικά, η συνήθης δραστηριότητα των χρηστών του Facebook στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης αφορά το απλό «like» (71%) και το online chat (52%).
Υψηλά το LinkedIn
Υψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων χρηστών και συγκεκριμένα στην τρίτη θέση, βρίσκεται το LinkedIn με 66% (με τη δημοτικότητα του μέσου να είναι αυξημένη κατά 5 μονάδες σε σχέση με το 2013).
Στην τέταρτη θέση ακολουθούν οι ιστοσελίδες με reviews για προϊόντα από καταναλωτές (59%) (το ELTRUN τα περιλαμβάνει στα social media).
Οι συγκεκριμένες ιστοσελίδες δείχνουν μια ιδιαίτερη δυναμική, καθώς, σύμφωνα με την έρευνα, το 52% δηλώνει ότι επηρεάζεται από τις κριτικές των προϊόντων, που διαβάζει.
Στην πέμπτη θέση της λίστας με τα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται τα blogs (53% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι τα χρησιμοποιούν).
Το Twitter βρίσκεται, μόλις, στην 6η θέση, με το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα, που το χρησιμοποιεί, να ανέρχεται σε 48%.
Τη λίστα με τα πλέον χρησιμοποιούμενα social media, συμπληρώνουν το Instagram με 28%, το Google+ με 19%, το Foursquare με 5% και το flickr με 4%.