Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Υπάλληλοι της Tesla έκαναν «πλάκα» με ευαίσθητα βίντεο πελατών από κάμερες οχημάτων

Υπάλληλοι της Tesla έκαναν «πλάκα» με ευαίσθητα βίντεο πελατών από κάμερες οχημάτων
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αυτοκίνητο, Έλον Μασκ, Παράνομη Βιντεοσκόπηση,

Η Tesla Inc. διαβεβαιώνει τους εκατομμύρια πελάτες της ότι η ιδιωτικότητά τους «είναι και θα παραμείνει πάντα εξαιρετικά σημαντική». Οι κάμερες που διαθέτουν τα οχήματά της, γράφει η εταιρεία στον δικτυακό τόπο της, «είναι σχεδιασμένες από την αρχή για την προστασία της ιδιωτικής ζωής σας».

Η αλήθεια όμως είναι ότι υπάλληλοι της εταιρείας του Έλον Μασκ συνήθιζαν να ανταλλάσσουν για πλάκα ευαίσθητες προσωπικές εικόνες και βίντεο από τις κάμερες των οχημάτων, αποκαλύπτει το Reuters, το οποίο μίλησε σε εννέα πρώην εργαζομένους της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ορισμένες από τις εικόνες που αναλλάχθηκαν το διάστημα 2019-2022 έδειχναν πελάτες της Tesla σε ιδιαίτερες στιγμές.

Πρώην υπάλληλος περιέγραψε βίντεο που έδειχνε έναν άνδρα να πλησιάζει το αυτοκίνητο εντελώς γυμνός.

Ένας άλλος είπε: «Με ενοχλεί επειδή οι άνθρωποι που αγοράζουν τα αυτοκίνητα, δεν νομίζω ότι γνωρίζουν ότι η προσωπική τους ζωή δεν γίνεται σεβαστή […] Μπορούσαμε να τους δούμε να κάνουν τη μπουγάδα τους και πολύ προσωπικά πράγματα. Μπορούσαμε να βλέπουμε τα παιδιά τους».

Εικόνες από το γκαράζ του Μασκ

Ορισμένα βίντεο έδειχναν εκρήξεις θυμού των οδηγών και σκηνές από ατυχήματα, όπως ένα βίντεο του 2021 που κατέγραφε ένα Tesla να τρέχει σε κατοικημένη περιοχή και να χτυπά ένα παιδί που έκανε ποδήλατο.

Οι εικόνες διαδόθηκαν «σαν πυρκαγιά» σε γραφείο της Tesla στο Σαν Ματέο της Καλιφόρνια, ανέφερε άλλος πρώην εργαζόμενος.

Άλλες εικόνες έδειχναν σκηνές καθημερινότητες, όπως σκύλους ή περίεργα οδικά σήματα που οι υπάλληλοι μετέτρεπαν σε meme προσθέτοντας αστείες λεζάντες.

Ορισμένες ανταλλάσσονταν μεταξύ μόνο δύο υπαλλήλων, άλλες έφταναν σε δεκάδες, είπαν πολλοί πρώην εργαζόμενοι.

Η Tesla διαβεβαιώνει στην «Ενημέρωση για την Ιδιωτικότητα των Πελατών» ότι «οι καταγραφές από τις κάμερες παραμένουν ανώνυμες και δεν συνδέονται με το όχημά σας».

Όμως αρκετοί υπάλληλοι δήλωσαν πως το οπτικό περιλάμβανε το γεωγραφικό στίγμα καθώς και αντικείμενα από τα οποία θα μπορούσε να ταυτοποιηθεί ο ιδιοκτήτης.

Ένας πρώην υπάλληλος δήλωσε ακόμα ότι ορισμένες εικόνες έδειχναν να είχαν καταγραφεί ενώ το όχημα ήταν απενεργοποιημένο.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η Tesla λάμβανε εικόνες από τα οχήματά της ακόμα και αν ήταν σβηστά, εφόσον ο ιδιοκτήτης είχε δώσει συγκατάθεση. Η πρακτική πλέον δεν εφαρμόζεται.

Πριν από τρία χρόνια, υπάλληλοι εντόπισαν και αντάλλαξαν το βίντεο ενός μοναδικού αμφίβιου οχήματος, σταθμευμένου μέσα σε κλειστό γκαράζ.

Βαφτισμένο «Wet Nellie», το λευκό Lotus Esprit είχε εμφανιστεί στην ταινία του Τζέιμς Μποντ «Ο Κατάσκοπος που με Αγάπησε» το 1977.

Ιδιοκτήτης του περίεργου οχήματος; Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ, o οποίος το είχε αγοράσει το 2013 σε δημοπρασία για σχεδόν ένα εκατομμύριο δολάρια. Δεν είναι σαφές αν ο ίδιος γνώριζε την ύπαρξη του βίντεο.

Στρατιές υπαλλήλων

Η ανταλλαγή ευαίσθητου υλικού αναδεικνύει μια μάλλον άγνωστη πλευρά των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, το γεγονός ότι συχνά απαιτούν στρατιές ανθρώπων που βοηθούν στην εκπαίδευση των αλγορίθμων.

Από το 2016, η Tesla έχει προσλάβει εκατοντάδες άτομα, αρχικά στην Αφρική και Αργότερα στις ΗΠΑ, για να βάζουν λεζάντες σε εικόνες και να εξηγούν έτσι στα οχήματα πώς να αναγνωρίζουν πεζούς, οδικά σήματα, γκαραζόπορτες και άλλα αντικείμενα.

Οι υπάλληλοι αυτοί έχουν πρόσβαση σε εκατοντάδες χιλιάδες εικόνες και βίντεο που τραβήχτηκαν από τις κάμερες αυτοκινήτων Tesla.

Η εταιρεία έχει εν μέρει αυτοματοποιήσει τη διαδικασία και πέρυσι έκλεισε ένα κέντρο σήμανσης εικόνων στο Σαν Ματέο της Καλιφόρνια.

Συνεχίζει όμως να απασχολεί εκατοντάδες εργαζομένους σε παρόμοιο κέντρο στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης.

Τον Φεβρουάριο, η εταιρεία είχε αναφέρει ότι το δυναμικό του συγκεκριμένου κέντρου είχε αυξηθεί κατά 54% σε διάστημα έξι μηνώ και έφτανε τα 675 άτομα.

«Για να είμαι ειλικρινής, επρόκειτο για παραβίαση της ιδιωτικής ζωής» είπε ένας πρώην υπάλληλος.

«Και πάντα αστειευόμουν ότι δεν θα αγόραζα ποτέ Tesla αφότου είδα πώς συμπεριφέρονταν στον κόσμο».

Σχετικά άρθρα